Toon posts:

Internet delen , netwerk, okapi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WIE OOWH WIE KAN ONS HELPEN

Wij willen internet delen, maar het lukt niet. Dit zijn de spcificaties

pc1
Windows 98

Pc2
Windows XP

Router
Kobishi (jaaaa weet het ... goedkoop...)

Ethernet modem > Cisco 575 LRE

Normaal kan ik makkelijk een netwerk maken met XP. Gebruik de wizzard en het is klaar, maar nu het probleem. De windows 98 comp doet het gewoon en kan op internet, maar de PC met XP maakt wel een netwerk aan, want er verschijnt een gedeelde map van mijn comp en de 98 comp, maar dan begint die de hele tijd te zeuren dat 1 van de netwerkkabels niet aangesloten is, maar alles zit erin. En nog gekker is dat als ik de kabel van de w98 comp uit de router trek de XP comp plotseling wel op internet kan. Steek ik de w98 kabel weer in de router dan begint de PC met XP weer te janken over netwerkkabel die niet aangesloten is.

Waar kan dit aan liggen?

Komt het doordat de pc met XP in het verleden direct in verbinding gestaan heeft met een adsl verbinding en op de XP pc kwamen de andere pc 's binnen. Misschien geeft die hierdoor conflicten (van server pc naar gewoon pc in het netwerk)

> als dat zo is hoe kan ik al die lan verbindingen dan wissen?? zodat ik alles weer opnieuw kan instellen. Als ik ze probeer te wissen door erop te klikken met de rechtermuisknop kan je niet voor verwijderen kiezen (verwijderen is grijs).

Ik hoop dat iemand ons kan helpen, want ik word er aardig gek van!!! (8>

Verwijderd

Post eens van beide computers de 'ipconfig /all' (op Windows 98 is dat 'winipcfg'). En op de XP-computer graag twee situaties; één als de Windows 98 PC aangesloten is en één als die niet aangesloten is.

Check verder de bekabeling even en wissel wat poortjes op de switch.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Mischien een dubbele computer naam ?
Of dat je router een of andere vage instelling aan heeft staan.

Weet niet wat voor een opties erin zitten maar check dat ook effe.
En zoals hier boven post effe je ipconfigs..

Start -> uitvoeren -> command -> ipconfig /all

Verwijderen netwerk adapters kan je in je hardware manager doen.

[ Voor 14% gewijzigd door TRAXION op 30-01-2004 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen op een of andere vreemde manier is hij het plotseling gaan doen! Echt raar. Ik heb de 98 comp uit de router gehaald. En toen deed de XP com het wel. Toen heb ik de 98 comp opnieuw opgestart en de kabel erweer ingestoken en alles bleef het doen!!

Snap er nix van haha,maar nu heb ik nog wel 1 ding dat fout gaat!!

Het netwerk loopt goed, alles doet het, maar toch geeft hij om de vijf min een melding dat 1 van de netwerkkabelsniet aangesloten is. En dat terwijl alles het doet. Als ik aan het downloaden ben (zonder download manager) wordt een bestand van 100 MB zo gedownload, zonder dat de verbinding even verbroken wordt want dan zou het downloaden stoppen. Dus vreemd de verbinding blijft gewoon goed,maar omdezoveelminuten krijg ik die melding van 1 van de netwerkkabels is niet aangesloten.

Kan ik dit ergens uitzeten????

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaak is dat een verkerd geknepen netwerkkabeltje (zie faq hoe het moet)
kijk voor de gein ok eens naar dit topic

Iperf