Toon posts:

dhcp hapert?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en server(win2003) met 2 netwerkkaarten. 1 kaart komt adsl binnen, de 2e is voor het netwerk.
Kaart 2 heeft IP 10.0.0.100. Daarachter staat een 3com accespoint, en daarachter een laptop met een wirelesscard.
De 3com accespoint staat volledg op automatisch.
Kaart 2 deelt dhcp uit. De laptop krijgt dan bv 10.0.0.12.
Echter na enige tijd,soms 10 min, soms 1 uur, heeft de laptop geen verbinding meer. Na het herstellen van de LAN springtie dan op 0.0.0.0
Pas na het resetten van de 3com accespoint, krijgt de laptop weer een IP in de 10.0.0.x reeks.
Ookals de Laptop in slaapstand is gewest, is er geen verbinding meer, tenzij resetten acces point.
Wie weet wat?

Verwijderd

Hoi,

Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met je dhcp. Je krijgt namelijk gewoon een adres en dat zou in essentie betekenen dat de DHCP normaal werkt. Het wegvallen van de verbinding zou ik zoeken in het access-point en de wireless-lan kaart in de laptop.

Heb je de site van de fabrikant al gechecked ? Misschien staat er iets op hun forum.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie denkt hetzelfde als rlvdijk, dit heeft niets met je server te maken (tenzij je een leasetime van 5 minuten hebt ingesteld :P)

Probeer eens een FW upgrade op je AP ?

Braaikamer - Smoke&BBQ