[Slack 91.] Foutmelding tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 14:10

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Wat wil het geval...

Ik heb vanavond Slack 9.1 (originele ISO) geïnstalleerd op een machine (Tyan 7501 Pro, SCSI-schijven (niet in raid), 1X Xeon 2,4Ghz)

Hele installatie goed gegaan, lilo geïnstalleerd...ook prima, maar na de installatie krijg ik de error LILO: TIMESTAMP MISMATCH. (Dus bij het booten)

Heb al vanalles geprobeerd (EXT3 filesystem, ReiserFS, lilo.conf aanpassen, bios nagekeken, etc etc), maar ik blijf die melding krijgen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Het klinkt alsof het lilo bootblock beschadigd is van de disk waarvan jouw machine boot.
lilo controleert namelijk bij het starten of het bootblock overeenstemt met de 'backup' van het bootblock die ietsje verder op disk staat.

je kan het proberen op te lossen door te booten vanaf cd in single user mode.

daarnaa mount je de boot disk onder /mnt/tmp o.i.d.
je geeft chroot /mnt/tmp (of het pad waaronder de boot disk hangt)
geef lilo -v
en kijk of je geen foutmeldingen ziet.

als dat niet helpt probeer dan eens om van een andere disk te booten, als je die hebt :)

succes

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ga ik proberen...

Ik had ook ergens gelezen dat simpel wachten zou helpen, maar niet dus. Server heeft de hele nacht uitgestaan, maar vanmorgen dezelfde melding :(

Ook ga ik de Slackware-current proberen, wellicht dat er een nieuwere versie van LILO inzit (en wat security-updates hopelijk).

Motor-Forum.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Heeft te maken met de 2e schijf. Als ik de 2e schijf eruit haal, dan werkt 'ie perfect.
Schijven omdraaien ook okay, maar zodra ik de 2e erbij prik->error.

Erg vreemd probleem hoor...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Het klinkt alsof het BIOS van je PC niet in staat is om het juiste bootblock te vinden. Controleer eens of de schijven niet een overeenkomstig ID hebben.

SCSI: De schijven mogen niet hetzelfde ID hebben, ook niet het ID van de adapter ! Dus bijvoorbeeld :
1e disk SCSI ID 0
2e disk SCSI ID 1
SCSI Adapter SCSI ID 7

Je kan ook ff onderzoeken of termination goed zit, de adapter en laatste SCSI device op de SCSI bus moet termination aan hebben staan.
Afhankelijk van het type disk kan je dit regelen met een switch,resistor pack, active terminator o.i.d.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 13:48 ]

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem ook ooit gehad met Suse icm lilo. Heb toen grub gebruikt.
Pagina: 1