Externe CD-Rom USB kastjes beter dan CD-Rom intern

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 3 cd-romspeler/DVD-Speler liggen. Als ik die in een systeem inbouw dan heb ik alleen maar problemen. Ik heb hier een DVD speler die niet in een systeem is aan te sturen maar via mijn externe USB kastje wel. Ik heb die DVD standalone geprobeerd, in combi slave/master met een andere master/slave cdwriter. Netals een andere DVD speler en een CD-Romspeler.

Als ik de defecte hardware inbouw dan krijg ik alleen maar error's met lezen en zo en met die externe zoals ik nu kijk heb ik tot nu toe nog niet een error gehad met dezelfde hardware.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Ehh.. ja wat is jouwn vraag, wat zijn die problemen ????

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Weet je zeker dat het aan de speler ligt? Heb je het op meerdere configuraties geprobeerd? Heb je een andere IDE-kabel geprobeerd?

Om maar eens wat te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ja ik heb alles geprobeerd en het werkt intern gewoon niet. of ik nou een 80 pins ide of een 40 pins neem. 20/45/60/75/90/120/200 cm kabels intern en noem het maar op. Met 2 aansluitingen of 3 aansluitingen intern, het werkt gewoon niet.

Maar extern in het USB kastje werkt het perfect zonder problemen. Dus ik vind het wel zonde om bijvoorbeeld de Samsung DVD speler weg te gooien want die speelt mijn Audio-CD perfect en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
Chipset/IDE drivers rot? Probeer eens een (re)install van deze drivers. Of misschien is de IDE poort op je moederbord niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Nee ik heb op verschillende pc's geprobeerd. Een voordeel: extern kastje heeft geen chipset die direct bestuurd wordt en dat zou misschien het verschil kunnen zijn. Die Samsung DVD speler heb ik net op een Dell met Intel 815 chipset geprobeerd en wordt niet herkent. Niet door Windows en door de Bios en in het externe kastje wordt deze perfect herkent en speelt zelfs DVD's af en CD's.

Pagina: 1