Toon posts:

[WD 120GB]Explorer 100% CPU use na HDD install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

ik heb een probleem met mijn nieuwe hd. Na het aansluiten van mijn nieuwe hd (western digital 120 gig) begon het probleem. Als er langere tijd data naar deze schijf geschreven wordt begin explorer 100% van mijn processor te vreten.
Mijn innsteeling verder is
1e IDE - Master 40 gig maxtor (met xp home)
Slave 120 Western Digital (het probleem)
2e IDE - Master 40 gig Seagate
Slave cdrw (liteon)

Iemand een id waar het probleem kan zitten?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je Direct Memory Access aanstaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dma023940-23894-923.JPG

Dan zou ik het verder niet weten zo snel.. :+

[ Voor 76% gewijzigd door Glashelder op 29-01-2004 23:44 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Hoi,

Waarschijnlijk zul je veel tips krijgen over verander van ide m/s oid. Mijn ervaring met WD hd's (ik gebruik al jaren alleen maar WD) is dat er wel is een slechte tussenzit. Als je de mogelijkheid hebt om em om te ruilen gewoon ff een nieuwe halen en dan kijken of je het probleem nog steeds hebt. Mochten ze je bij de winkel niet van dienst willen zijn heb ik zeer goede ervaringen met de helpdesk van WD zelf. (zit in amsterdam). Mocht je met die nieuwe schijf nog steeds hetzelfde probleem hebben en al je jumpers en je settings zijn goed, dan ligt het logischerwijs niet aan je schijf. Ik zou dan eerder kijken naar de bios van je mobo etc. Altijd eerst je hardware bekijken of de boel correct is aangesloten. Mocht het probleem zich nog steeds voordoen en je bent er zeker van dat alles correct is aangesloten, probeer dan een verse install van xp. Als ook dit niet helpt zou ik is kijken of de stroomvoorziening in orde is. Daarna zul je creatiever moeten zijn dan ik... Suc6

Anton

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met een Processor, Moederbord of Geheugen te maken :?

Move PMG-> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dat bedoel ik dus... Nou alles. Nieuwe schijf -> plak in mobo -> even toewijzen in mobo -> draaien maar. In ieder geval dat wordt vaak gedacht. Maar laat het nu zo zijn dat hardware moet samenwerken met software en andersom. Als er hardwarematig een probleem is werkt dat softwarematig door en andersom. Dat hoef ik hier toch niet uit te leggen. Als alles hardwarematig in orde is, kun je is gaan kijken naar de software. Niet meteen beginnen met klikken. Het gebeurt me maar al te vaak dat mensen komen en het blijkt dat een kabeltje ff scheef zit en net niet 1 pennetje pakt. Niet goed aangedrukt.

Mijn advies is dus altijd eerst, kijk of hardware in orde is -> kijk wat softwarematig kan gebeuren -> kijk naar de hardware in relatie tot de software. Bv een asus mobo heeft veel problemen met twee verschillende merken geheugen, terwijl een gigabyte mobo daar veel minder problemen mee heeft. Als je mzzl hebt start de pc met dat asusbord wel op, maar heeft ie veel moeite met het draaien van je os en das weer software. Geroepen word dan: "he me pc loopt vast, windows werkt weer is niet etc etc. En dat terwijl er alleen maar een mem module probleem is...

Als er dus een nieuwe schijf ingehangen word, en dan beginnen de problemen, dan moet je vooral niet kijken naar de hardware.....????? Slapen doe je snachts....

Anton

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 01:26 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 01:23:
Dat bedoel ik dus... Nou alles.
Wat de moderator bedoelt is dat er een forum is speciaal voor opslagmedia en controllers.

Ik zou er overigens bijna op gokken dat er gewoon een verkeerde kabel wordt gebruikt of dat de verkeerde kant van de kabel op het moederbord is aangesloten.

ARME AOW’er

Pagina: 1