[xp] problemen na update msn 6.1

Pagina: 1
Acties:

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 23:01

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Topicstarter
Sinds de update van versie 6.0 naar 6.1 kan msn geen verbinding meer maken voor audio en ook hulp op afstand niet meer.

Precies hetzelfde bij een goede vriend van mij waar ik de computer ook beheer.

Beide computers hebben de volgende dingen overeenkomstig:

1. Win xp
2. Beide server ICS (@home kabelinternet)
3. Beide zonealarm proefesional 4.0.x (uitschakelen firewall bracht geen oplossing)
4. Norton antivirus 2004

Iemand een idee, waaraan dit kan liggen? (liefst met oplossing). Heb een vermoeden dat er een probleem met ICS is en msn 6.1

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb dit eens meegemaakt en toen was het Norton antivirus wat toestemming moest verlenen om die porten te kunnen gebruiken. Dus daar moet je even in de instellingen zoeken... (Uitschakelen van firewalls etc. helpt nooit zoveel aangezien programma's aan windows door geven welke porten er dicht moeten staan en die slaat windows zelf op)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Omega_Shiva

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Topicstarter
@Qurbei: In de policy van de FAQ staat dat je inderdaad eerst zelf moet lopen zoeken voordat je vragen steld hier. Dit heb ik gedaan. Jouw search heeft niks met het genoemde probleem te maken. Graag geen reactie dan een domme.

@djexplo: Thanx, dat zou inderdaad ook nog iets kunnen zijn dat de poort gewoon dicht zit. Nu moet ik alleen nog weten welke poort msn 6.1 gebruik voor audio en hulp op afstand en hoe ik die weer open zet. Als daar iemand nog wat mee kan helpen graag.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
Lijkt mij geen probleem met ics. Draai hier ook msn 6.1 en zit ook bij @home.
Zit het conflict niet met standaard xp messenger?
btw heb ook NAV2004 en zonealarm, no probs
xp home of pro? (weet niet of het wat uitmaakt)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Omega_Shiva

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Topicstarter
Ik heb pro, maar lijkt me ook niet. Na update naar 6.1 gaf dit problemen. Webcam en bestanden sturen is geen probleem. Maar bij hulp op afstand en audio zegt hij bezig met verbinden en na een tijdje kan geen verbinding maken, mogelijk is er een probleem met het netwerk.

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Omega_Shiva schreef op 30 januari 2004 @ 12:26:
Ik heb pro, maar lijkt me ook niet. Na update naar 6.1 gaf dit problemen. Webcam en bestanden sturen is geen probleem. Maar bij hulp op afstand en audio zegt hij bezig met verbinden en na een tijdje kan geen verbinding maken, mogelijk is er een probleem met het netwerk.
Probleem heb ik idd ook.
Ik heb terug de 6.0 geinstalleerd, en alles werkt terug _/-\o_
Ne vreed slechte update die 6.1 als ge het mij vraagt.

Support engineer

• Omega_Shiva

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Topicstarter
Helaas, teruggaan naar 6.0 bracht geen oplossing. Ik denk dat er bepaalde poorten zijn gesloten die msn nodig heeft voor hulp op afstand EN audio. Ik weet aleen niet welke en hoe ze weer open te zetten.

Verwijderd

Omega_Shiva schreef op 30 januari 2004 @ 12:02:
@Qurbei: In de policy van de FAQ staat dat je inderdaad eerst zelf moet lopen zoeken voordat je vragen steld hier. Dit heb ik gedaan. Jouw search heeft niks met het genoemde probleem te maken. Graag geen reactie dan een domme.

@djexplo: Thanx, dat zou inderdaad ook nog iets kunnen zijn dat de poort gewoon dicht zit. Nu moet ik alleen nog weten welke poort msn 6.1 gebruik voor audio en hulp op afstand en hoe ik die weer open zet. Als daar iemand nog wat mee kan helpen graag.
Niet mee eens. Je hebt niet verteld dat je gezocht hebt en het probleem is WEL gekomen na de update dus de search heeft hier wel mee te maken. Ik wist niet dat je de search al gebruikt had dus hier mijn oprechte excuses.
Pagina: 1