Toon posts:

[word] tekst uitklappen als uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al bijna tot de conclusie gekomen dat het niet kan, maar nog één poging:

ik ben een werkstuk aan het maken en het leek mij handig als ik bij een moeilijke term in de tekst een soort menu kan uitklappen bij die term, waarin de betekenis van de term staat.

Het is een beetje het idee van voetnoot, maar dan dus direct in de tekst. Je klikt op het woord en de betekenis komt te voorschijn en als je nog een keer klikt verdwijnt de betekenis weer, dit om het overzichtelijk te houden.

Ben benieuwd of het toch mogelijk is!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met redigeren kan je wel een soort opmerkingen toevoegen, maar echt in/uitklappen kan je die niet.
Redigeren is eigenlijk gemaakt om elkaars tekst te bekijken en van opmerkingen te voorzien.

Nog een idee wat ik me net bedenk, maar wel omslachtig: je kan een veld invoegen, dat een macro gaat uitvoeren als je er op klikt. Met dat macro (gewoon VBA) zou je een messagebox kunnen laten verschijnen.

Dussss.... het kan wel :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Is inderdaad wat omslachtig, maar het kan. Om het simpeler te houden denk ik dat ik het dan maar met hyperlinks middels een verklarende woordenlijst aan het eind van het document...