XP boot niet met usb printer

Pagina: 1
Acties:

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit met een probleem, sinds kort heb ik een HP7960 printer wat echt een superprinter is, alleen het probleem is dat wanneer ik de pc aanzet of reboot en de usb kabel van de printer is aangesloten dat start windows niet op, het beeld blijft waar normaal het xp laadscherm moet komen gewoon zwart, als ik dan reboot zonder usb kabel aangesloten gaat alles perfect, ook wanneer ik eenmaal in xp ben en dan de printer aansluit.

Ik heb drivers geupdate, bios geupdate, xp usb fixes geinstalleerd, een verse installatie gedaan, maar het probleem is er nog steeds.

wie op wie kan mij helpen?

verdere specs
msi k7n2 delta moederbord
xp2400
9800pro videokaart
zalman 400 watt voeding
dvd brander

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19

w0w

Als je sys opstart met printer, dan krijg je zwart beeld. Wat als je tijdens het zwarte beeld de printer eruit trekt? Drivers goed ge-installeerd en eventueel al verwijdert?

• alarma2nd
  • Niet online
dan blijft hij ook gewoon hangen, je hoort ook geen hardeschijf activiteit, drivers staan goed geinstalleerd, kan weinig bij fout gaan

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Probeer eens een andere USB poort. Ik heb het wel eens gehad met een USB Canon cam met een Asus MB met J-Panel. Als ik die achter erin plugte de cam dan starte het systeem en anders niet. Ik heb hier ook een pundit sys staan en als ik mijn externe USB 2,5 schijfje in front usb heb en ik boot dan blijft het systeem hangen bij de bios en start met geen mogelijkheid op maar als ik die eruit trek geen probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

en kijk eens in je bios of je niet per ongelukt probeert te booten van usb ...

If you choose to criticise you choose your enemies

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijder al je geinstalleerde USB apparatuur eens,
installeer dan eerst je printer, en daarna de rest.
Heeft bij mij al 2x geholpen bij een probleem wat hier sterk op lijkt :)

Leave only footprints, take only memories

• alarma2nd
  • Niet online
bios staat alles goed, heb nog geprobeerd om bios alleen op 1.1 te zetten in plaats van 1.1 en 2.0 maar ook dat werkt niet, in een andere usb poort heb ik hetzelfde probleem.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
als je een ander apparaat aan de usb poort hangt, blijft et probleem dan nog?

zo ja, misschien een instelling in de bios of een rotte usbpoort

zo nee, waarschijnlijk corrupte drivers oid

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• alarma2nd
  • Niet online
ik heb een muis, toetsenbord en momo stuur aan usb hangen en die geven geen problemen, het is alleen bij die printer

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
alarma2nd schreef op 29 januari 2004 @ 23:34:
ik heb een muis, toetsenbord en momo stuur aan usb hangen en die geven geen problemen, het is alleen bij die printer
Verwijder gewoon ff alle drivers van je USB apparatuur, (misschien moet je dan dus heel ff een ps2 muis gebruiken).
Dan installeer je eerst de printer, en dan sluit je je andere apparaten aan en installeer je die. 8)

Leave only footprints, take only memories

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 08:51
Zet ook ff in de BIOS uit dat hij moet zoeken naar een andere bootable iets (bv iets op de USB poort ? :P ). Wil namelijk wel eens helpen

The ones with the greatest power protect those who don't.

• alarma2nd
  • Niet online
Ik zal het eens proberen, laat wel weten of het wat oplevert

• alarma2nd
  • Niet online
kleine update, het ligt niet aan de printer, deed daatstraks mijn cardreader inpluggen en toen had ik hetzelfde probleem als met de printer, het zit hem dus in de pc.
Pagina: 1