Je gaat rijk worden, en je weet het..

Pagina: 1
Acties:
  • 2.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Om te beginnen, ik zet dit hier neer omdat ik graag serieuze reacties wil, het in mijn ogen een goed discussiepunt kan zijn, en omdat ik het even niet meer weet. :)

Waar zal ik beginnen? De laatste week was voor mij een week die ik voorlopig niet zal vergeten. Ik zit namelijk elke dinsdag,donderdag en zaterdag op mijn sportclub, met onze persoonlijke sponsor te praten. Dit is een wat oudere man en hier kan ik dus ontzettend goed mee opschieten. Nu komt dus alles wat mijn leventje voor nu even op ze kop heeft gezet;

Van de week kwam hij naar me toe, dat hij er lang over heeft gedacht maar er uit is. Hij heeft geen familie meer, maar wel een ontzettende bankrekening, meerdere huizen en meerdere boten. Naar zijn eigen zeggen wil hij het niet verloren laten gaan aan de belasting, en is hij mij als een kleinzoon gaan zien naar mate de gesprekken vorderde. Oftewel, hij heeft mij als erfgenaam aangesteld.

Ik weet nu dus, dat ik over een bepaalde tijd dus gewoon stinkend rijk zal zijn, maar hoe zouden jullie tweakers hiermee omgaan? Het is een kwestie van nu er nog niet aan denken, maar geloof me.. dat doe je echt. Moet je blij zijn.. of moet je verdrietig zijn dat je zoveel geld krijgt over iemand ze dood.

Dus eigenlijk de vraag:
Stel, jij krijgt vandaag te horen dat jij over een bepaalde tijd over een fortuin beschikt.. zal jij veranderen in je manier van doen en denken, of probeer je gewoon jezelf te blijven?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik zou helemaal niets doen. Tenminste, niet voordat je daadwerkelijk iets hebt mogen ontvangen.

Want het klinkt erg mooi, en waarschijnlijk zal het ook mooi aflopen....maar er blijft een kans dat het niet doorgaat. En dan zit je met je net gekocht nieuwe auto, etc.

En tja, blijkbaar ben je wel erg goed bevriend met hem, anders zou hij je dit niet geven. Maar ik dnek niet dat het vreemd is om ove rhet geld te denken ipv zijn dood, want face it: Het is gewoon erg veel.

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 29-01-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Nee dat bedoel ik ook niet, ik ga nix kopen verder, (kommop ik mag nog niet eens legaal in een auto rijden ;)) maar wat ik bedoel:

Je weet dat je leven drastisch zal veranderen, hoe zou je daar mee omgaan in je eigen geval?

En ja de vriendschap zit wel goed, al klinkt dat raar met zoveel jaren verschil. Hij zit ook vaak genoeg hier een avondje enzo.. tis gewoon raar idee.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hangt er nogal van af hoe lang "over een bepaalde tijd" is. Is dat over een lange tijd dan zou ik nuchter blijven. Is dat kort (paar jaar) dan zou ik idd anders gaan doen en denken. Maar in dit geval kan je daar niks over zeggen.

Niks in dit leven is zeker, dus blijf maar lekker nuchter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik vind het wat vreemd dat ie het nu al meldt; waarom niet jouw in zijn testament opnemen en verder mondje dicht? Verwacht ie iets van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
De man duidelijk maken dat hij moet genieten van zijn geld en dat je het een eer zou vinden als hij je erfgenaam maakt, maar dat je hem vrij laat in zijn keuze.

Ik zou zo wie zo een vak leren, dan heb je toch iets gepresteerd in het leven en kun je je zelf onderhouden(financieel) als het niet door gaat of als hey geld op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

scorpie

Supra Addict

Een paar woorden die me goed zijn bijgebleven uit de film Saving Private Ryan, waar ook iemand doodgaat..
"Earn it"
Niet dat het in die film gaat over een geldbedrag wat de bewuste persoon krijgt, maar wel zijn leven.
Ik zou dus met alles wat ik met zijn geld / bezittingen zou doen, dus echt wel nagaan of het niet verkeerd is wat ik doe. Ik zou dus zeker het geld niet opmaken aan hebbedingetjes oid..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
R Kuipers schreef op 29 januari 2004 @ 23:23:
Ik vind het wat vreemd dat ie het nu al meldt; waarom niet jouw in zijn testament opnemen en verder mondje dicht? Verwacht ie iets van je?
Hij heeft zowiezo gegevens al nodig, en hij wil gewoon dat ik me er op voor kan bereiden, want hij weet zelf ook dat het een hele hoop geld is. En wat hij verwacht van mij, in zijn woorden: Dat ik gewoon lekker mij blijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Gewoon jezelf blijven.

Geld is leuk en handig. Familie/vrienden/vriendinnen en een gelukkig leven onbetaalbaar.

Je kunt flink gaan patsen met in je achterhoofd die enorme erfenis. Voor hetzelfde geld wordt die man 120 en moet je echt je best doen iets te erven, met name oud worden dan.

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Je geeft het geld niet uit, dus daardoor zal je niet veranderen. Het draait voor jou dus om het feit of je de gift wel of niet moet aannemen. Voor de man in kwestie beteken jij veel en daarom zou ik het geld wel aannemen omdat je hierdoor je dank betuigt. Anderzijds zou ik wel laten weten dat je het wel erg veel vindt en dat je van mening bent dat hij er wellicht iets anders mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je niet behoort tot zijn bloed- of aanverwanten zal het successie recht er niet om liegen. Van 0-21.212 euro is het tarief al 41% en loopt vlot op. De fiscus is er als de kippen bij...

-typo-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What a joke :P sorry ......... dit gaat nergens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:32:
Omdat je niet behoort tot zijn bloed- of aanverwnaten zal het successie recht er niet om liegen. Van 0-21.212 euro is het tarief al 41% en loopt vlot op. De fiscus is er als de kippen bij...
offtopic:
best wel krom eigenlijk: je werkt je hele leven om een vermogen op te bouwen en staat al heel veel belasting af. op het moment dat je overlijdt gaat er opeens nog veel meer belasting af. iemand enig idee hoe dit in andere landen geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 29 januari 2004 @ 23:36:
[...]

offtopic:
best wel krom eigenlijk: je werkt je hele leven om een vermogen op te bouwen en staat al heel veel belasting af. op het moment dat je overlijdt gaat er opeens nog veel meer belasting af. iemand enig idee hoe dit in andere landen geregeld is?
Bij mijn weten heft elk land successierecht. Maar Nederland is wel een van de weinige landen die zelfs heft indien de ene echtgenoot van de andere echtgenoot erft. Best absurd, ook al geldt er wel een vrijstelling van een kleine 500.000 euro. Als de staat erft wordt er geen belasting geheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:32:
Omdat je niet behoort tot zijn bloed- of aanverwanten zal het successie recht er niet om liegen. Van 0-21.212 euro is het tarief al 41% en loopt vlot op. De fiscus is er als de kippen bij...

-typo-
Ja klopt, je zit niet bij de eerste drie graden van verwantschap wat inderdaad minstens 40% aan heffing betekent. Helaas. Het nut van heffing bij successierecht ontgaat mij volkomen, maar misschien wordt mij dat duidelijk als ik eindelijk aan mijn 3ejaarsvakken mag beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Inderdaad, als die man daar serieus over is, kan hij beter *nu meteen* het grootste deel van zijn vermogen aan jou schenken. Als hij dan nog 3 jaar leeft dan vangt de fiscus daar niets op (uiteraard wel de kosten van de schenking ! wat heel wat minder is dan de sucsessierechten tussen niet familieledn).

Zo zit het in Belgie tenminste in elkaar... (* XTerm is zelf niet onervaren in erfenisrecht en de rottige heisa daaromtrent).

Dus check even met een notaris hoe je dit op de beste manier aanpakt. (Natuurlijk ook nooit een fijn onderwerp om aan te snijd : "Hey, ehm nog ff over die erfenis...")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Laatst online: 10-06 17:45
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:44:
[...]

Ja klopt, je zit niet bij de eerste drie graden van verwantschap wat inderdaad minstens 40% aan heffing betekent. Helaas. Het nut van heffing bij successierecht ontgaat mij volkomen, maar misschien wordt mij dat duidelijk als ik eindelijk aan mijn 3ejaarsvakken mag beginnen.
De wetgever redeneert zo:

Iedereen moet in het leven gelijke kansen krijgen. En daarom is het oneerlijk dat jij (fictief) de som x van je achtergrootsuikerneefachtertanteovergrootbedgrootvader krijgt zonder daarop 80% sucsessie te betalen.

Dat is de redenatie zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja klopt, je zit niet bij de eerste drie graden van verwantschap wat inderdaad minstens 40% aan heffing betekent. ......
Klopt niet helemaal: voor het tarief doet de graad er niet toe (al heeft de mens wel een uiterste houdbaarheidsdatum :) ), wel de zijlijn. In het eerste geval begint het tarief met 5 %, in het tweede vanaf 26 %.
I.c. is deze potentiele verwachter helemaal geen bloed of aanverwant. Jackpot voor de fiscus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer genoeg gaat er bij een erfenis altijd iemand dood....

Ik snap niet dat mensen hun geld of vermogen niet uitgeven voordat ze dood gaan. Maak lol en plezier, daar heb je dat geld toch uiteindelijk ook voor. Zit je jarenlang op een oude rotstoel en je hebt geld zat om een nieuwe te kopen, maar dat vind je zonde. Mag je jarenlang niet van je vrouw op vakantie, want het is te duur. Als ze 56 is gaat ze dood en is ze alleen in Noord Brabant geweest.

Als je van je geld geleefd hebt en je hebt nog wat over, laat er dan een speeltuin voor kinderen van aanleggen. Zij hebben de toekomst. Geef wat geld aan dierenhulporganisaties (niet alles aan 1 maar aan meerdere) dieren hebben het toch al zo met ons mensen te stellen. Geef een deel aan hulporganisaties voor ouderen in nederland, jouw opa zit ook in een verpleegtehuis in ze luier te pissen omdat er geen geld is voor personeel. En ga zo maar door.

Het is ronduit schandalig dat mensen met veel geld moeten doodgaan in de wetenschap dat er na hun dood om gevochten wordt. Dat terwijl je er bij leven zoveel goeds mee had kunnen doen, voor jezelf en voor de ander...

Geloof me ik spreek uit eigen ervaring. Ik hoef geen erfenis van me vader. Laat hem er lekker van gaan leven. Ik werk wel voor me eigen poen.

Anton

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Je kunt het beste je leven vervolgen zo als het momenteel is, en pas gaan praten over 'leuke dingen' als je de erfenis ontvangen hebt. Vanaf dat moment is het aan jou de keus wat je wil doen aan je levensstijl:

Je kunt besluiten geheel te stoppen met werken en alleen maar leuke dingen gaan doen (als het echt veel geld is, minstens 2 miljoen of meer). Je leeft nu, en je leeft maar 1x, en je bent nu nog jong, werken is er voor om geld te verdienen en uiteraard voor je sociale contacten, maar daar heb je niet perse werk voor
nodig. Werk is eigenlijk zonde van je jonge levendige jaren, dus geniet er van zou ik zeggen :)

Maar eh....als 'arme' werkende wil ik graag mijn abn rekening voor je open stellen :) ;) ;)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen wees dankbaar dat die man dat doet. En vergeet niet dat die man het uit liefde heeft gedaan (hij zag je imers als kleinzoon). Dus laat het je niet naar je hoofd stijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nogal wat. Mooi om te horen dat zo'n persoon je ziet als kleinzoon maar waarom dit nu al vertellen? Je gegevens heeft ie al want hij kent je al wat langer. Daarnaast is het echt berezonde als hij in een keer het geld nalaat want dan moet je meer betalen aan de fiscus omdat je geen famillie bent.

Wat zijn je verdere plannen voor de toekomst? Heb je een relatie? Wil je verder studeren? Misschien is hij bereid om je eerder al te steunen met het sponsoren van een bepaalde opleiding. Denk na: je kan piloot worden zonder dat je een schuld overhoudt aan het einde van de studie bijvoorbeeld. Daar heb je volgens mij meer aan dan dat je ineens een smak geld krijgt. Ik zou wel goed hierover gaan nadenken en aan hem vragen hoe hij dit wil gaan vormgeven en vooral; Waarom vertelt hij dit nu al aan jou? Verder is het belangrijk om gewoon jezelf te blijven en dit niet rond te gaan strooien aan teveel mensen in je omgeving. Mensen kunnen vreemd reageren als er poen in het spel is.

All the best!

Jippy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Hoe oud is die man nu? En komt het einde van zijn leven (helaas) al in zicht? Of is dit een verhaal wat nog minstens 30 jaar kan duren?

Want anders zou ie misschien ook nog kunnen veranderen van mening en zou ik me er i.i.g. niet op verheugen c.q. instellen.

Verder is het natuurlijk heel bijzonder om als iemand erfgenaam te worden aangemerkt. Nu gaat het waarschijnlijk om een riant bedrag maar erfgenaam zijn van iets of iemand (en dan niet iemands schulden) is altijd een bijzonder iets.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Successierecht is natuurlijk een schandalig belasting instrument van de overheid. Wanneer je geld verdient betaal je er inkomstenbelasting over. Wanneer je het uitgeeft betaal je BTW. Wanneer je het op je bankrekening zet betaal je elk jaar vermogensrendementsheffing. Met klap op de vuurpijl (wanneer je dood gaat) gaan ze nog eens successierecht innen op geld waar al genoeg belasting over betaald is.

Aan TS. Is natuurlijk prachtig van die man om jou als erfgenaam aan te wijzen. Hopen dat hij niet ineens een jonge vrouw ontmoet en dat hij daarmee gaat trouwen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Paters op 30-01-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draven schreef op 29 januari 2004 @ 23:03:
Ik weet nu dus, dat ik over een bepaalde tijd dus gewoon stinkend rijk zal zijn, maar hoe zouden jullie tweakers hiermee omgaan? Het is een kwestie van nu er nog niet aan denken, maar geloof me.. dat doe je echt. Moet je blij zijn.. of moet je verdrietig zijn dat je zoveel geld krijgt over iemand ze dood.
Blij zijn dat hij jou echt als een kleinzoon ziet. En om eerlijk te zijn zou ik ook blij zijn om het feit dat je "uit het niets" ineens heel veel geld zou krijgen. Goed toch!

Wat me opvalt is toch dat er een beetje angst is bij mensen die veel geld krijgen. En de waarschuwingen die je soms krijgt. Ik denk dat als je niet te gek gaat doen: niet je hele vriendenkring financiert tijdens het uitgaan, veel auto's kopen etc. Dat het dan wel goed gaat, je moet er denk ik wel voor zorgen dat je niet buiten de groep valt.

Veel plezier :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Pfoeh, dat valt even koud op je dak.
Hoe rooskleurig het ook allemaal klinkt voor ons buitenstaanders begrijp ik heel goed dat je je in zo'n situatie behoorlijk ongemakkelijk kan voelen. Het is dan ook niet vreemd dat je er zo mee bezig bent maar het feit dat je niet met je handjes loopt te wrijven met die erfenis in het voorschot wil al zeggen dat je bezig bent jezelf te blijven.

Praat er ook vooral over met de man en wees eerlijk tegen hem en zeg hem gewoon hoe jij je erbij voelt, misschien kan hij z'n motief toelichten en die gevoelens een beetje bij je wegnemen.
Ik denk dat hij gewoon op de harde manier heeft moeten leren dat alle bezittingen die je in je leven bij elkaar sprokkelt geen snars meer betekenen als je niemand hebt om het mee te delen. Dit is gewoon zijn manier om zijn waardering voor jou uit te drukken.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitbasher
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 22:06

bitbasher

meh

1. vertel het niet aan iedereen, daar krijg je last mee
2. ga er 'verstandig' mee om
3. probeer er ook wat voor anderen mee te doen, als dat mogelijk is

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 01:48
Vooralsnog kan je de mogelijkheid maar het beste met een korreltje zout nemen en er vanuit gaan dat je helemaal niks erft.

Zelfs wanneer je nu in z'n testament staat, zegt dat helemaal niets. Morgen kan je (zonder dat je dat weet) al weer uit verdwenen zijn. Je zal niet de eerste zijn die, hoe goed ook bedoeld, op deze wijze wordt aangekocht.

Kortom zie het als een stukje eerbetoon, vergeet het en laat het geen enkele rol spelen in zijn of jouw leven. Voel je dus ook niet meer dan anders betrokken. Dat zal wellicht al moeilijk zijn omdat je er ergens al mee bezig bent.

Het wordt wat anders wanneer je 'opa' concreet stappen gaat ondernemen om bij zijn leven de boel aan jou over te dragen. Wanneer het werkelijk om een boel geld gaat kan hij beter nu vast beginnen met overdragen van belangen, daar dus plezier aan beleven dan te wachten tot na z'n dood. Wanneer je een beetje vermogen hebt, zijn er voldoende recht/schuld constructies te bedenken dit 'rendabel' uit te voeren.
Het is nl. onzinnig om het bezit, wat hij jou wilt geven, na z'n dood tegen 60% te laten belasten.

Wanneer je het aandurft (wat moet kunnen in een goede verstandhouding), zou je je 'opa' kunnen vragen hoe en wat een erfenis dan in z'n werk gaat.

Wanneer hij jou als erfgenaam ziet om de fiscus een hak te zetten, kan hij het beter aan de kerk of een stichting doneren. Die betalen nl. geen belasting over donaties.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Je kunt besluiten geheel te stoppen met werken en alleen maar leuke dingen
gaan doen (als het echt veel geld is, minstens 2 miljoen of meer). Je leeft nu, en
je leeft maar 1x, en je bent nu nog jong, werken is er voor om geld te verdienen
en uiteraard voor je sociale contacten, maar daar heb je niet persee werk voor
nodig. Werk is eigenlijk zonde van je jonge levendige jaren, dus geniet er van
zou ik zeggen
Het is inderdaad meer dan die 2 miljoen, maar ik denk er niet aan om niet te gaan werken of om te stoppen met m'n opleiding.. Ik zou me echt kapot vervelen en zowiezo ligt het niet in m'n aard om nix te doen.
Dus check even met een notaris hoe je dit op de beste manier aanpakt. (Natuurlijk ook nooit een fijn onderwerp om aan te snijd : "Hey, ehm nog ff over die erfenis...")
Dit zal ik denk ik niet doen, het gaat mij absoluut niet om het geld.. laat dat duidelijk zijn :) Ik weet alleen niet hoe ik er verder mee om moet gaan, omdat het zo'n groot bedrag is.
Hoe oud is die man nu? En komt het einde van zijn leven (helaas) al in zicht? Of is dit een verhaal wat nog minstens 30 jaar kan duren?
De man is nu 72, maar gelukkig nog heel vitaal.
Wanneer je het aandurft (wat moet kunnen in een goede verstandhouding), zou je je 'opa' kunnen vragen hoe en wat een erfenis dan in z'n werk gaat.
Dat vragen hoe het allemaal in ze werk gaat is wel een goed idee, misschien word ik er dan allemaal wat wijzer van. Nu is het allemaal nog zo raar, dat ben ik met jullie eens :)
What a joke sorry ......... dit gaat nergens over
Bedankt voor de intelligente post, maar neem van mij aan dat het wel ergens over gaat.

Mensen bedankt, ik ben weer een stukje wijzer :)

**edit
Voordat ik het vergeet, hij heeft verder geen familie, vandaar dat het naar een niet verwant iemand gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Draven op 30-01-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 12:26

Karel V

Een simpele ziel

Tja dromen ga je vanzelf bij zo'n aanbod, dat doet natuurlijk iedereen.
Als het een opa op zoon verhouding is zal hij het echt wel menen. Verder het gaat niet om het geldt maar om het gebaar, mischien zou je zoiets kunnen vragen of hij er nog een bedoeling mee heeft en of hij mischien wil dat jij nog wat met dat geld doet, ik zou hem in ieder geval hartelijk bedanken voor het aanbod, en zeggen dat ik het echt heel tof van hem vindt dat hij dat doet. Verder zou ik niet te veel achter dat geldt aanjagen, en hem vragen al een deel te storten i.v.m de fiscus. Waarschijnlijk zal die 40% echt niet meer geluk brengen om hem daar nu mee te belasten. Hou de plannen die je voor het aanbod hadt en blijf gewoon leven zoals je bent.
Verder kun je maar beter oppassen voor andere mensen, jaloezie kan veel kapot maken. Misschien kun je er wel met je opa over praten, als jij de enige bent waar hij zo een goede band mee heeft wordt hij dus door anderen negeert, is dat toevallig niet vanwege zijn vermogen. Het zet in ieder geval te denken. Waarschijnlijk heeft voor jou opa het geldt geen waarde meer omdat hij al alles heeft (bood, villa, etc.) en zodoende was en is hij gigantisch blij dat hij jou op zijn pad heeft leren kennen, en zal hij heel graag jou gelukkig maken door zijn vermogen aan jou over te doen bij eventueel sterven.
It's nice to make people happy $$ ;) :*) 8) :D _/-\o_ :7 :z
edit:
Oeps, waarschijnlijk was mijn Reply overbodig, ik was al aan het type toen de topicstarter reageerde

[ Voor 5% gewijzigd door Karel V op 30-01-2004 13:43 . Reden: reactie van topicstarter ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Overigens moet je nu ook niet anders tegen je 'opa' aan gaan kijken, niet extra
voor hem uitslofen ofzo, blijf gewoon jezelf zoals je altijd was tegenover hem.
Uiteraard zal het wel wat lastig zijn met dat testament in je achterhoofd, maar
probeer er maar eerst niet teveel aan te denken.

Let er vooral op zodra het zover is wat de mensen (die het dan weten) bij je in
buurt gaan doen, vooral diegenen die ineens je 'vriendje' willen zijn moet je goed
in gaten houden, want meestal zitten die achter je geld aan. Van de mensen die
niet anders tegen jou doen kun je ze wel vertrouwen.

Het zijn maar wat tips.

Ps heb je ook een vriendin, zo ja, wat zegt die ervan dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 30-01-2004 15:11 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik heb een vriendin, maar die weet het nog niet. De enigste die het weten zijn m'n ouders en jullie dan ;)

En anders gedragen doe ik niet in mijn ogen.. En ik hoop dat het gevoel van "het testament" over een paar weekies wel afzwakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Ik vind het wel terecht dat er meer dan 40% belasting betaald moet worden over zo'n erfenis. Face it, je hebt er niet voor gewerkt. Het is een extraatje, een meevaller (en niet zo'n kleine ook!). Het is niet zo dat je dat geld absoluut niet kan missen, sterker nog, de meeste mensen krijgen nooit zo'n grote erfenis, laat staan twee (ik neem aan dat je ook nog wel van je ouders zal erven). Het argument van gelijke kansen vind ik dan ook terecht. Als je echt rijk wilt worden zul je het zelf moeten verdienen.

Mijn advies is dan ook: geniet van het leven en verdien je eigen geld. Alles wat je erft is meegenomen, maar reken op niets. Ook zou ik niet moeilijk gaan doen en allerlei constructies verzinnen om onder die belasting uit te komen (zoals nu al bij hem om geld gaan bedelen of naar een notaris gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou denk ik niet veranderen, alhoewel..je weet maar nooit.. maar zoals ik in het leven sta zal ik dat niet verwachten.. ik vind het ook behoorlijk :r klinken om zo erover na te denken... denk vooral niet dat je in je leven geluk haalt uit geld, dit is overigens wel de mening van veels te veel mensen...de verheerlijking van de consumptie maatschappij en maar zoveel mogelijk cash te verdienen om het ook net zo snel weer uit te geven.. Als ik zoiets zou erven zou ik natuurlijk ook niet ongelukkig zijn.. ik zou gaan reizen, zoveel als ik zou kunnen...

Maar blijf aub gewoon jezelf, en ga vooral niet vooruit lopen op de zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm belasting technisch zou ik hem vragen om het in een Trust te stoppen. En dat je het dan via die Trust erft want de betaal je geen belasting over de erfenis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het nut van heffing bij successierecht ontgaat mij volkomen, maar misschien wordt mij dat duidelijk als ik eindelijk aan mijn 3ejaarsvakken mag beginnen.
Vroeger is het ingezet als middel om groot-grondbezitters het leven zuur te maken (al eeuwen voortdurende eigendom binnen families doorbreken) in het kader van verspreiding van welvaart. Het nut nu is een jaarlijkse opbrengst van €2 miljard, een mooie pestbelasting.
XTerm schreef op 29 januari 2004 @ 23:47:

Iedereen moet in het leven gelijke kansen krijgen. En daarom is het oneerlijk dat jij (fictief) de som x van je achtergrootsuikerneefachtertanteovergrootbedgrootvader krijgt zonder daarop 80% sucsessie te betalen.

Stel dat je €1 miljoen schuld hebt en je broertje niet. Jullie krijgen allebei €500.000, goed om je schuld eens mee te verminderen. Reken echter maar niet dat je minder successie betaalt dan je broertje. Gelijke kansen de reden voor successierecht? dacht het niet :X Gewoon het simpele adagium zoals ook bij overdrachtsbelasting: het geld halen daar waar het zit.

Vergeet niet het karakter van een uiterste wil (testament): eenzijdig en herroepbaar ;) Oftewel, ga gewoon door alsof je geen erfstelling hebt, want je weet nooit of die er nog wel is als puntje bij paaltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
Draven schreef op 29 januari 2004 @ 23:03:
Dus eigenlijk de vraag:
Stel, jij krijgt vandaag te horen dat jij over een bepaalde tijd over een fortuin beschikt.. zal jij veranderen in je manier van doen en denken, of probeer je gewoon jezelf te blijven?
Zeer waarschijnlijk sla ik de plank hieronder aardig mis (ik hoop het zelfs :) )...

Nou ken ik jouw situatie natuurlijk niet (en ik hoop van harte dat het niet zo is), maar ik zou toch eens heel goed over de redenen nadenken waarom uitgerekend jij deze erfenis krijgt, en niet iemand anders. Je kent hem er goed, zeg je. Maar misschien heeft hij zo nog meer "kleinzoons" die op deze manier aan het lijntje/zoet gehouden worden.
Waarom hij dat zou doen weet ik natuurlijk ook niet. Dit schoot me zomaar even te binnen toen ik je bericht las ;)

In ieder geval, als het waar is en je zit over een paar jaar met een bak geld: blijf nuchter, en gebruik met mate. Levensgeluk zit niet in geld!!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:17
Ik zou niet echt anders gaan leven, maar wel zeker meer gaan genieten. Met genieten bedoel ik dan niet al het geld in één keer uitgeven. Maar gewoon echt genieten van wat je dan hebt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond iets nuttigs

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die man al zeker is dat hij jou dat geld gaat geven kun je misschien al eens praten over een jaarlijkse gift. Er zit namelijk een limiet aan de hoogte van die gift zodat je er geen belasting over hoeft te betalen. En dat scheelt weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Weet je dat ik hier heel vaak over heb gefantaseerd :)

ik weet niet of ik er goed aan doe dit te zeggen, maar heb je het zelf ook niet verzonnen?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GreenthumB schreef op 01 februari 2004 @ 10:54:
Weet je dat ik hier heel vaak over heb gefantaseerd :)

ik weet niet of ik er goed aan doe dit te zeggen, maar heb je het zelf ook niet verzonnen?
Volgens mij geeft de TS al redelijk duidelijk aan dat dit geen hersenspinsel is... aan de andere kant.. so what.... Laat hem een beetje dagdromen terwijl hij van iedereen tips krijgt over wat te doen met het geld en hoe zich te gedragen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:36:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Ik vind het wel terecht dat er meer dan 40% belasting betaald moet worden over zo'n erfenis. Face it, je hebt er niet voor gewerkt. Het is een extraatje, een meevaller (en niet zo'n kleine ook!). Het is niet zo dat je dat geld absoluut niet kan missen, sterker nog, de meeste mensen krijgen nooit zo'n grote erfenis, laat staan twee (ik neem aan dat je ook nog wel van je ouders zal erven). Het argument van gelijke kansen vind ik dan ook terecht. Als je echt rijk wilt worden zul je het zelf moeten verdienen.
Ben het niet met je eens, als iemand jou een smak geld wil geven na zijn dood,
omdat jij er altijd was voor die persoon zou je ook denken van "ik ben er altijd geweest voor die persoon, de staat niet, dus waarom zou die er dan een deel van moeten krijgen".
Met familie net zo, kinderen zijn je bloedverwanten en die mogen dan gerust het-
geen erven wat jij hebt opgebouwd/gespaard. Waarom zou je dit schuldig moeten
zijn aan de staat? Deze zelfde staat maakt je het leven al zuur genoeg met die
overvloed aan belastingen.

Net als met spaargeld, als je iets meer dan 18.000 euro hebt gespaard, waarvoor
je zelf hard gewerkt hebt, moet je over de rente die je krijgt belasting betalen.
ABSURD !! :( Laten ze dan beginnen bij 1 miljoen aan spaargeld..

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Ik zou hem te vriend houden. Voor je het weet onterft tie je weer.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:52
Ik zou het zo weinig mogelijk mensen vertellen, om te voorkomen dat je allerhande "vriendjes" erbij krijgt.
Daarbij zou ik het zo regelen dat je ouders het tijdelijk gaan beheren ofzo zodat je niet snel in de verleiding komt. Die betalen lekker van dat geld je hele studie, geen lening nemen en geven jou genoeg geld zodat je niks tekort komt.
Goed, jij gaat dus studeren zonder nare bijbaantjes en je gaat straks werken.
Je kiest gewoon een relaxte baan die je gewoon leuk vindt, het gaat je per slot van rekening niet om het geld.
Met het extra geld koop je lekker een mooie auto, ga je lekker op vakantie etcetc.

Mmmm de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
Ik geloof niet (meer) in Sinterklaas.
@TS: Laat je niet gek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Ik vind het wel terecht dat er meer dan 40% belasting betaald moet worden over zo'n erfenis. Face it, je hebt er niet voor gewerkt.
Met dit argument geef je dus ook aan dat de belasting er geen recht op heeft. Die man heeft zich z'n leven lang krom gewerkt om al dat geld te verdienen en heeft al veel belastig afgestaan, dan gaat 'ie dood en dan zegt de belasting "hebben, hebben, hebben"? Dat klopt dus niet... ze hebben er niet voor gewerkt ofzo maar eisen het wel op.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:30:
Uhm belasting technisch zou ik hem vragen om het in een Trust te stoppen. En dat je het dan via die Trust erft want de betaal je geen belasting over de erfenis :D
Eerste waar ik aan dacht bij het lezen van de topicstart :D

@sandalf, je krijgt inderdaad het geld waar je niet voor hebt gewerkt. De staat heeft er echter ook niets voor gedaan, waarom hebben die dan wel recht op het geld? Sterker nog, er is al belasting over dat geld betaald, namelijk door de eerdere eigenaar.
Stel, oude oma doet niets leuks met haar geld zodat ze zeker weet dat dochter een smak geld krijgt om een zorgeloos leven te leiden. Dochter roept, wat een onzin, ga toch reizen, maar oma slijt haar oude dag achter de begonia's. Oma dood, meer dan de helft naar de staat, dochter krijgt de rest. |:( Het is zekere zin schandalig dat de staat hier het recht neemt om opnieuw belasting te heffen op geld waar al belasting op is geheft en op een handeling waar zij niets voor hoeven te doen.

@TS. Vertel inderdaad zo weinig mogelijk mensen van het feit dat je veel geld gaat krijgen. Ik zelf zou de man in questie vragen of hij niet zelf nog fantastische dromen heeft die hij altijd nog heeft willen uitvoeren ofzo, maar goed, dat moet je zelf weten.
Verder, probeer nuchter je toekomstplan te scheppen. Mijn toekomst zou in grote lijnen niet anders worden als ik plotseling een klap geld zou krijgen. Het zou alleen allemaal een stuk makkelijker, sneller en confortabeler verlopen. Maar het kan natuurlijk nooit beïnvloeden wat jij nou verwacht van het leven en wat je er mee wil. Zoiets is namelijk heel persoonlijk en daar heeft geld geen directe invloed op.
Succes met het vinden van je idealen, dromen en toekomstplannen. Succes met het vervolgens nagaan hoe je daar je geld eventueel aan zou kunnen besteden om het één en ander wat makkelijker te laten verlopen.
Ga er verder van uit dat er altijd nog een totaal onbekend famillielid of een verre verre ex op komt dagen om geld op te eisen (altijd vervelend) en dat er een kleine kans bestaat dat je het zelfs helemaal niet krijgt om wat voor een rede dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb dit doorgelezen en wat opmerkingen gelezen over de belasting en manieren om die aanslag te verminderen. Ik zie twee manieren om dat legaal* voor elkaar te krijgen, maar die hebben wel consequenties.

• Trouwen met de erflater
• Geadopteerd worden door de erflater

Iedereen kan de consequenties van deze manieren zien denk ik en ik vermoed dat Wekkel kan bevestigen dat deze wegen bestaan. Mocht dit echt blatante onzin zijn, dan zal Wekkel dat ook wel laten weten.

Wijze raad: Verkoop de huid niet voor de beer geschoten is. Er zijn meerdere dingen die nog mis kunnen gaan (wijziging van het testament, TS zou morgen onder een trein kunnen lopen etc.). Maar geniet van je leven zoals je dat nu hebt.

*Ik ben niet juridisch geschoold

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 29-09 19:53
Terminator_T100 schreef op 04 februari 2004 @ 13:15:
[Confusion] Iets dat inderdaad in de HK thuishoorde
wat is dit nou weer voor onzin? dit is niet de HK hoor...

en idd, ga gewoon door met je leven hoe moeilijk het me ook zou lijken, en als het daadwerkelijk zo ver is en je hebt dat geld, geniet ervan maar denk ook na waarom je het krijgt. hijs blijkbaar sponsor op je sportclub. kzou dus zeker wel doorgaan met dat sponsoren uit nagedachtenis van zijn naam, als het namelijk idd zoveel geld is kun je dit vast wel langere tijd in stand houden.

en idd, niemand vertellen voor je het ook daadwerkelijk hebt, en zelfs dan niet. mensen doen rare dingen als het om geld gaat...zelfs "beste vrienden" enzo, kheb het helaas van dichtbij meegemaakt met mn ouders die nog een flinke smak krijgen van "goede vrienden"

[ Voor 17% gewijzigd door Confusion op 29-03-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 04 februari 2004 @ 13:12:
Ik heb dit doorgelezen en wat opmerkingen gelezen over de belasting en manieren om die aanslag te verminderen. Ik zie twee manieren om dat legaal* voor elkaar te krijgen, maar die hebben wel consequenties.

• Trouwen met de erflater
• Geadopteerd worden door de erflater

Iedereen kan de consequenties van deze manieren zien denk ik en ik vermoed dat Wekkel kan bevestigen dat deze wegen bestaan. Mocht dit echt blatante onzin zijn, dan zal Wekkel dat ook wel laten weten.

Wijze raad: Verkoop de huid niet voor de beer geschoten is. Er zijn meerdere dingen die nog mis kunnen gaan (wijziging van het testament, TS zou morgen onder een trein kunnen lopen etc.). Maar geniet van je leven zoals je dat nu hebt.

*Ik ben niet juridisch geschoold
Legaal inderdaad. Maar ik geloof dat als je het geld niet laat erven door de persoon maar door zijn "bedrijf" dat het wel op een bepaalde manier te spelen is dat je er beter uit komt. Hoe het precies zit weet ik niet, de bedoeling is hierachter natuurlijk heel anders en ik denk ook niet dat dit de plaats is om de mazen van de wet te achterhalen. Maar er zijn een hoop mazen natuurlijk. Ik vraag me af hoe het geregeld is als iemand in het buitenland erft. Volgens wiens recht verloopt het dan en is het andere land er dan wel mee eens? Nouja, in ieder geval is het voor het topic niet zo belangrijk. In ieder geval zijn er soms meer manieren dank je denkt zonder dat je direct illigaal bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K zou er in ieder geval voor zorgen dat je je studie af maakt. Dit voegt enorm veel toe aan je kennis en levenservaring. Vraag het maar eens aan een familielid; de hele dag thuis zitten is ook niet alles.
Ook is het belangrijk dat je niet vergeet dat jij ongeloofelijk veel geluk hebt gehad!
Zelf zou ik waarschijnlijk het geld wegzetten voor later. Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om een deel van de interest als extra zakcentje te gebruiken.
Kijk in ieder geval uit met investeren! Je hele kapitaal op de beurs verliezen lijkt me namelijk behoorlijk zuigen.
Stel je bent over een x aantal jaar ongeloofelijk verliefd op de vrouw van je dromen, en andersom, en jullie gaan trouwen. Op zo'n moment is het wel handig om wat geld achter de hand te hebben, voor een huis bijvoorbeeld!
Denk ook aan de toekomstige arbeidsmarkt! Stel je koopt een huis met een hypotheek, en je wordt ontslagen, en kunt moeilijk nieuw werk vinden. Dan is het toch wel behoorlijk fijn als je nog wat in een oude sok hebt zitten...
En what about je eventuele eigen kinderen? Is misschien voor hun ook wel aardig om mee te genieten! Of hun studie? Een universitaire opleiding kost je in totaal nu al 10.000 euro per jaar, en dat zal er niet bepaald minder op worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 29-09 19:53
overigens wat deze man imho wil zeggen met dit "gebaar" is dat omdat hij niemand meer heeft, hij eigenlijk zn bezittingen op zou geven voor jou. omdat hij jou ziet als een kleinzoon. ik zou hem dan ook niet lastig vallen met vreemde constructies hoe je het meeste geld ontvangt. dan zou ik zoiets hebben van het gaat hem meer om het geld dan het gebaar

en zeg nou zelf. of je nou zo uit het niets 10 miljoen of 20 miljoen krijgt, wat boeit dat nou. tuurlijk heb je liever 20 miljoen maar liever 10 miljoen dan nix of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 01-10 01:48
bolleh schreef op 05 februari 2004 @ 00:44:
overigens wat deze man imho wil zeggen met dit "gebaar" is dat omdat hij niemand meer heeft, hij eigenlijk zn bezittingen op zou geven voor jou. omdat hij jou ziet als een kleinzoon. ik zou hem dan ook niet lastig vallen met vreemde constructies hoe je het meeste geld ontvangt. dan zou ik zoiets hebben van het gaat hem meer om het geld dan het gebaar

en zeg nou zelf. of je nou zo uit het niets 10 miljoen of 20 miljoen krijgt, wat boeit dat nou. tuurlijk heb je liever 20 miljoen maar liever 10 miljoen dan nix of niet soms?
Het ter sprake brengen kan een heikel punt zijn. Als de relatie goed is moet je het zeker ter sprake kunnen brengen. Ja mag zelfs verwachten, dat de erflater dit zelf initiëert immers hij/zij begint er over en kan jij zeggen: hoe had je dat gedacht etc.etc.

Mij zou het wel degelijk wat uitmaken hoe en met name onder welk belasting regime, ik zou erven. Niet om er direct zelf beter van te worden maar de gedachte dat iemand zelfs na z'n dood nog wordt bestolen, doet mij boos worden :( .

Mijn advies is om erfenissen die toch worden gedaan en het gaat om enig surplus aan vermogen, die vooraf al wat uit te keren of op te maken.
Denk maar aan €20 mille (eenmalig), de €4 mille per jaar die je belastingvrij mag uitdelen aan elk van je kinderen. Is dat op, kan je ook nog €2500 per jaar voor elk van de kleinkinderen doneren.
Voorts heb je natuurlijk nog de 'verborgen' donaties in de vorm van bijna gratis op vakantie, goedkoop rijden in de bolides van Pa, en Ma die nog wat over had aan huisraad etc.etc. Het geld dat je dus indirect uitpaart, spaar je natuurlijk zelf.
Voor de erfenissen van zeg €1 miljoen of meer: specialist inhuren om een plan te maken.

Ook het desnoods dan maar over de balk kieperen richting een respectabele instelling en evt. aldaar "invloed" kopen, is geen onwezenlijke gedachte.

* PtrO is faliekant tegen belasting heffen op erfenissen waarover tijdens het in leven zijn al belasting is betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 05-02-2004 08:55 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Mijn advies is dan ook: geniet van het leven en verdien je eigen geld. Alles wat je erft is meegenomen, maar reken op niets. Ook zou ik niet moeilijk gaan doen en allerlei constructies verzinnen om onder die belasting uit te komen (zoals nu al bij hem om geld gaan bedelen of naar een notaris gaan).
OMG. Face it. De staat heeft er ook niet voor gewerkt. Waarom heeft de staat dan recht op zo'n groot gedeelte? Net zoiets als vakantiegeld, 13e maand, enz. Allemaal gigantische percentages die naar de staat gaan. Belachelijk.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

DGTL_Magician schreef op 05 februari 2004 @ 16:32:
OMG. Face it. De staat heeft er ook niet voor gewerkt. Waarom heeft de staat dan recht op zo'n groot gedeelte? Net zoiets als vakantiegeld, 13e maand, enz. Allemaal gigantische percentages die naar de staat gaan. Belachelijk.
Jij denkt dat we beter af zijn zonder staat? Hoe wil jij goede gezondheidszorg, goede bejaardenzorg, goede wegen, goed onderwijs, goede openbare voorzieningen en belastingsverlagingen met elkaar combineren? Ik neem aan dat jij de oplossing voor het financieringstekort hebt, als je dit soort uitspraken doet? Zoniet, dan mag je weleens een beetje inbinden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Maar voor op het moment weet ik nu wel genoeg :) Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confusion schreef op 05 februari 2004 @ 17:26:
[...]

Jij denkt dat we beter af zijn zonder staat? Hoe wil jij goede gezondheidszorg, goede bejaardenzorg, goede wegen, goed onderwijs, goede openbare voorzieningen en belastingsverlagingen met elkaar combineren? Ik neem aan dat jij de oplossing voor het financieringstekort hebt, als je dit soort uitspraken doet? Zoniet, dan mag je weleens een beetje inbinden.
Helemaal mee eens! Dan krijg je van die Amerikaanse toestanden... We willen geen cent belasting betalen, maar als ik toch 1X in een ziekenhuis niet direct geholpen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Confusion schreef op 05 februari 2004 @ 17:26:
[...]

Ik zeg niet dat we beter af zijn zonder staat. Maar de belastingpercentages zijn wel erg hoog. Ik vind het belachelijk dat er 40%, 50% van je 13e maand en vakantiegeld naar de staat gaan. Het geld wordt daarnaast ook nog eens uitgegeven aan veel dingen die ik belachelijk vind. Noem het gratis verstrekken van Metadon, het gedoogbeleid, het anti-rookbeleid, etc. Ik weet wel dat _ik_ die belachelijk vind, maar moet ik betalen voor wat anderen graag willen?

Waarom wordt er dan niet net zo'n percentage berekend over vakantiegeld en de 13e maand als je normale loon?

Of noem het belachelijke idee dat de politie tegenwoordig een minimum bedrag aan boetes moet binnenslepen. Daarom krijg je allemaal onzinboetes aan het einde van het jaar.

Het is heel simpel: ik kan er niet onderuitkomen. Als ik niet wil dat mijn centen daarnaartoe gaan moet ik gaan emigreren.

[ Voor 12% gewijzigd door DGTL_Magician op 06-02-2004 10:16 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DGTL_Magician schreef op 06 februari 2004 @ 10:15:
[...]
Het is heel simpel: ik kan er niet onderuitkomen. Als ik niet wil dat mijn centen daarnaartoe gaan moet ik gaan emigreren.
Wat let je :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Antwoord: gewoon rustig verder leven :)
Af en toe leuke dingetjes doen en kopen (extra vakantie) Maar niet zeker niet soopen met wat je doet (opleiding / werk ), omdat je anders je gaat vervelen, of in een sociaal isolement terecht komt :P
Wat je ok niet moet doen, is roepen hoe verschrikkelijk rijk je bent (of gaat worden) want dat is erg slecht voor je image, je moet gewoon 'lekker gewoon' blijven (zie F. Bauwer :P)
Van de week kwam hij naar me toe, dat hij er lang over heeft gedacht maar er uit is. Hij heeft geen familie meer, maar wel een ontzettende bankrekening, meerdere huizen en meerdere boten. Naar zijn eigen zeggen wil hij het niet verloren laten gaan aan de belasting, en is hij mij als een kleinzoon gaan zien naar mate de gesprekken vorderde. Oftewel, hij heeft mij als erfgenaam aangesteld.
Ik was had het net over jou met mijn moeder en daar kwam eigenlijk een paar dingen uit:
[list]
• zorg dat voor dat de beste man dood gaat, zoveel mogelijk al op jou naam komt te staan
Waarom? nou , als je bv, panden erft, moet je daar belasting over betalen, echter... waar haal je het geld vandaan ?
Het succesierecht: je hoeft niet veel belasting te betalen in de eerste lijn. Je bent echter geen familie dus zal je echt heel veel moeten betalen en met veel bedoel ik dan ook echt heel veel

Ook als de man weet dat hij dood gaat en er over bv een half jaar niet meer is, en hij jou een half jaar voor zijn dood, al zijn vermogen schenkt, zal de belasting dit zien als een soort ergenis (of afpersing....????:? ) igg Als hij vind dat zijn geld niet naar de belasting zou moeten gaan, zal hij vanaf nu elk jaar je een bepaald bedrag moeten schenken (belasing vrij :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet gaan rondbazuinen op internetforums...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Hey, laat wel nog even weten, hoe dit verder afloopt in de toekomst, in dit forum. Ik blijf toch wel nieuwsgierig.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kick uit nieuwsgierigheid, Draven hoe is het nu afgelopen, of is de situatie onveranderd...?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:17:
Kick uit nieuwsgierigheid, Draven hoe is het nu afgelopen, of is de situatie onveranderd...?
Met andere woorden is die al dood? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draven schreef op donderdag 29 januari 2004 @ 23:03:
Om te beginnen, ik zet dit hier neer omdat ik graag serieuze reacties wil, het in mijn ogen een goed discussiepunt kan zijn, en omdat ik het even niet meer weet. :)

Waar zal ik beginnen? De laatste week was voor mij een week die ik voorlopig niet zal vergeten. Ik zit namelijk elke dinsdag,donderdag en zaterdag op mijn sportclub, met onze persoonlijke sponsor te praten. Dit is een wat oudere man en hier kan ik dus ontzettend goed mee opschieten. Nu komt dus alles wat mijn leventje voor nu even op ze kop heeft gezet;

Dus eigenlijk de vraag:
Sorry, maar dit lijkt wel een zo'n standaard Tros Opgelicht-verhaal. Als je pech hebt wordt er over een paar maanden zo mooie Opgelicht-reconstructie over jou en opa gemaakt.
Ik vind het toch raar dat een oude van die je uit een sportkantine kent, jou zomaar even 2 miljoen euro nalaat. Een oude man met 'meerdere boten en auto's' was het niet?

Ik wil jouw mooie zeepbel niet onterecht doorprikken, maar wees a.u.b. op je hoede. Zometeen erf je door middel van een of andere dubieuze financiele constructie een SCHULD van 2 miljoen euro. Of wil suikeroompje voortaan erbij zijn als jij je omkleed in de kleedkamer..... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Sorry, maar dit lijkt wel een zo'n standaard Tros Opgelicht-verhaal. Als je pech hebt wordt er over een paar maanden zo mooie Opgelicht-reconstructie van je gemaakt.
Ik vind het toch raar dat een oude van die je uit een sportkantine kent, jou zomaar even 2 miljoen euro nalaat. Een oude man met 'meerdere boten en auto's' was het niet?

Ik wil jouw mooie zeepbel niet onterecht doorprikken, maar wees a.u.b. op je hoede. Zometeen erf je door middel van een of andere dubieuze financiele constructie een SCHULD van 2 miljoen euro. Of wil suikeroompje voortaan erbij zijn als jij je omkleed in de kleedkamer..... >:)
daar zat ik dus ook aan te denken...

Heb eens van een vriend een verhaal gehoord dat er een oudere man naar hem toekwam in een cafe, 1000 euro op tafel legde. Deze 1000 euro kon die jongen hebben als ie met die gast naar bed zou gaan... :r

Hij heeft het overigens niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
addictive schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:03:
[...]

daar zat ik dus ook aan te denken...

Heb eens van een vriend een verhaal gehoord dat er een oudere man naar hem toekwam in een cafe, 1000 euro op tafel legde. Deze 1000 euro kon die jongen hebben als ie met die gast naar bed zou gaan... :r
Hij heeft het overigens niet gedaan ;)
Wel snel verdiend ;)

euhhh maar liever niet...zelfs niet voor 10.000
voor 100.000 mjah..tja ach....zou ik er nog geen antwoord op kunnen geven... :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Sorry, maar dit lijkt wel een zo'n standaard Tros Opgelicht-verhaal. Als je pech hebt wordt er over een paar maanden zo mooie Opgelicht-reconstructie over jou en opa gemaakt.

Hier kun je zo niet over oordelen, waarom zou het niet waar kunnen zijn?
Misschien heeft die man wel echt geen familie, en als de TS echt zo goed met em kan opschieten dan had ik waarschijnlijk ook mn geld aan em gegeven.
Denk dat de TS dit het best kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Draven schreef op donderdag 29 januari 2004 @ 23:03:

Dus eigenlijk de vraag:
Ik zou niets doen tot ik daarwerkelijk gel heb ontvangen, daarna zou ik de dingen doen die ik sowieso gepland had, misschien *ietsje* luxueuzer en waarschijnlijk eerder. De man's leven kun je er niet mee redden dus hoef je niet schuldig te voelen over zijn dood. Als zijn tijd komt gaat ie, wat er ook met zijn geld gebeurd....

Je moet blij zijn met het geld, en verdrietig met de dood van je 'opa'. Zorg iig dat ie een eervolle/gepaste begrafenis krijgt....
Snowwie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:13:
[...]

Wel snel verdiend ;)

euhhh maar liever niet...zelfs niet voor 10.000
voor 100.000 mjah..tja ach....zou ik er nog geen antwoord op kunnen geven... :)
Kijk als het nou een omaatje was dan viel er nog over te praten, maar ik moet geen kerels in me reet of vica versa....
XTerm schreef op donderdag 29 januari 2004 @ 23:47:
[...]

Maar de staat heeft vervolgens geen enkel probleem om andere zwakke groepen in de samenleving uitte persen als een sinassappel....

[ Voor 21% gewijzigd door Rey Nemaattori op 31-03-2005 22:19 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:49:
[...]

Hier kun je zo niet over oordelen, waarom zou het niet waar kunnen zijn?
Misschien heeft die man wel echt geen familie, en als de TS echt zo goed met em kan opschieten dan had ik waarschijnlijk ook mn geld aan em gegeven.
Denk dat de TS dit het best kan beoordelen.
Ik zeg ook niet dat het niet waar is, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Daarbij vind ik het ongepast om, voordat 'opa' in zijn kist ligt, al open en bloot te bespreken wat je met het geld gaat doen en hoe het je leven zal veranderen.
En ik wil TS waarschuwen dat ie niet in een val loopt. Mensen kunnen soms een situatie niet meer helder beoordelen, wanneer ze dollar-tekens in hun ogen krijgen.

Als je het nou eens opa's kant bekijkt. Je wordt oud en hebt een paar miljoen euro's op de bank staan. Wat doe je ermee na je dood? Zou je het dan allemaal aan een minderjarige jongen nalaten? Ik vind dat niet echt een logische keuze. Wat moet een jongen met zoveel geld?
En als je het toch besluit te doen, ga je het dan al voordat je dood ben vertellen aan die jongen?
Ten eerste kan die jongen dan niet wachten totdat je dood bent en ten tweede is het net alsof je de 'vriendschap' met de jongen koopt.

Ik blijf het een rare zaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:07:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet waar is, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Daarbij vind ik het ongepast om, voordat 'opa' in zijn kist ligt, al open en bloot te bespreken wat je met het geld gaat doen en hoe het je leven zal veranderen.
En ik wil TS waarschuwen dat ie niet in een val loopt. Mensen kunnen soms een situatie niet meer helder beoordelen, wanneer ze dollar-tekens in hun ogen krijgen.

Als je het nou eens opa's kant bekijkt. Je wordt oud en hebt een paar miljoen euro's op de bank staan. Wat doe je ermee na je dood? Zou je het dan allemaal aan een minderjarige jongen nalaten? Ik vind dat niet echt een logische keuze. Wat moet een jongen met zoveel geld?
En als je het toch besluit te doen, ga je het dan al voordat je dood ben vertellen aan die jongen?
Ten eerste kan die jongen dan niet wachten totdat je dood bent en ten tweede is het net alsof je de 'vriendschap' met de jongen koopt.

Ik blijf het een rare zaak vinden.
Dat het ongepast is, is een ander verhaal.
Jij weet niet hoe "opa" in elkaar steekt, misschien is ie wel erg eenzaam oid, en ik had het ook voor mn dood aan diegene verteld, maak je toch nog iemand blij :)
Je koopt geen vriendschap, die was er immers al.
Maar we zijn beide afhankelijk van hoe de TS het verteld, dus zeker weten kunnen we het beide niet, maar als Tweaker zijnde mag je toch wel wat gezond verstand hebben zitten ;)

Laten we het verder hier maar bij houden, en kijken hoe de TS reageert :) (mocht ie nog reageren)

[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 31-03-2005 23:39 . Reden: Ietwat misvormde zinsconstructies :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Modbreak:Goed, kan dat onzinnige geouwehoer over of het een oneerbaar voorstel zou betreffen ophouden? Iemand heeft het gesuggereerd, prima, maar daarmee is de kous af. Wat jullie daar allemaal van vinden interesseert niemand en het is hier offtopic.

En als ik daar ook nog even mijn persoonlijke mening over mag geven: dit komt op mij over als lekker stoer roepen hoe vies zoiets is. Dat doe je maar lekker ergens anders. Het komt over alsof jullie er nogal bekrompen ideeen over homoseksualiteit en prostitutie op nahouden. Niks mis met homos en niks mis met prostituees, als iemand me maar geen geld biedt voor seks, want dan kunnen we lekker zwelgen in walging. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Confusion op 01-04-2005 01:38 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2004 @ 23:32:
Omdat je niet behoort tot zijn bloed- of aanverwanten zal het successie recht er niet om liegen. Van 0-21.212 euro is het tarief al 41% en loopt vlot op.
als ik die man was zou ik jou elk jaar wat geld geven, (volgens mij mag je tot ongeveer 5000 euro per jaar gratis schenken) zodat hij niet de helft van z'n geld kwijt is aan de belasting. da's een beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laa-Laa schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:03:
Modbreak:Goed, kan dat onzinnige geouwehoer over of het een oneerbaar voorstel zou betreffen ophouden? Iemand heeft het gesuggereerd, prima, maar daarmee is de kous af. Wat jullie daar allemaal van vinden interesseert niemand en het is hier offtopic.

En als ik daar ook nog even mijn persoonlijke mening over mag geven: dit komt op mij over als lekker stoer roepen hoe vies zoiets is. Dat doe je maar lekker ergens anders. Het komt over alsof jullie er nogal bekrompen ideeen over homoseksualiteit en prostitutie op nahouden. Niks mis met homos en niks mis met prostituees, als iemand me maar geen geld biedt voor seks, want dan kunnen we lekker zwelgen in walging. :(
Ik was diegene die met die suggestie kwam, maar vertrouw me, dat deed ik niet om te laten zien hoe vies homoseksualiteit is. Ik ben geen zelfhater namelijk ;).
Ik waarschuwde alleen omdat ik weet dat de TS er niet gediend van zou zijn.

Even braaf Ontopic:

Maar stel nou dat je echt zoveel geld zou erven, dan zou ik het proberen geheim te houden. Wanneer iedereen weet dat je zoveel geld hebt geërfd, dan is je vriendenkring opeens vertienvoudigd.
Ik zou niet meer weten wie m'n echte vrienden zijn. Natuurlijk kom je daar na verloop van tijd wel achter, maar het lijkt me toch erg vervelend om dat elke keer weer uit te zoeken,
Verder zou ik een gedeelte van het geld op een vaste bankrekening zetten waar je zomaar niet kan aankomen. Van het andere gedeelte zou ik plezier gaan maken. Ik zou een vette Amerikaanse bak kopen en er lekker decadent mee gaan rijden alsof benzine niks kost. Alleen is dat weer een beetje tegenstrijdig met het geheim houden van je erfenis. Maarja wat je er ook meedoet, maak plezier! Ik ben stikjaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07
Lijkt me persoonlijk niet geweldig om te leven met in je achterhoofd het feit dat jij veel profijt (lees:geld) gaat krijgen van de dood van een hele goede vriend van je.

Wat je zeker niet moet doen is nu proberen heel veel tegen die man aan te slijmen om aardig gevonden te worden, en ook niet nu alvast breed leven met de gedachte: ik word toch wel rijk...

Maar opzich lijkt dit me geen fijne situatie.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je leven veranderen? Als je het aan de grote klok hangt zal je vanzelf tegen problemen aanlopen denk ik. Als je heel anders gaat leven kan dat zijn omdat je ernstig aan het genieten bent, maar kan ook een teken zijn dat je niet met geld om kan gaan.

Ik blijf er ook bij: vreemd dat hij dit zo tegen je zegt, terwijl er nog geen sprake is van dat hij binnenkort zal overlijden. Weet je zeker dat hij veel geld heeft? Hou het voor jezelf to zover, wees op je hoede en geef hem géén gegevens; als iemand je een erfenis wil nalaten is daar geen tussenkomst van de persoon in kwestie voor nodig, dat wordt later geregeld bij de notaris, indien nodig. Ook als je hem vertrouwt kan het geen kwaad gewoon af te wachten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoewel het een kick is. Je kan voordat je de erfenis accepteert een onderzoek laten doen. Je accepteert namelijk ook eventuele schulden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat het liever aan me voorbij gaan omdat ik niet zou willen dat ik hebberig wordt, hypocriet of wat dan ook.
Ik ben een aardig leventje aan het opbouwen en heb genoeg potentie in huis om er zelf wat leuks van te maken. Alhoewel ik genoeg droomwensen heb waar veel geld bij komt te kijken, maar ik denk niet dat ik gelukkig zou zijn als ik er zelf niet voor gewerkt heb.

Er zou eventueel nog een leuke erfenis vrijkomen wanneer mijn oma van mijn moeders kant overlijdt.
Maar ik heb steeds gezegd, laat dat geld naar me moeder gaan, zodat zij goed kan leven, en laat dat geld naar mijn halfbroertjes/halfzusje gaan.
Ik weet iig dat mijn moeder geen rijk leven heeft en dat ze daar zelf niet zo snel iets aan kan veranderen.

Tuurlijk zou ik wel een dikke jackpot willen krijgen, kopen, kopen, kopen, maar wordt een mens daar gelukkig van?
Ik wordt veel gelukkiger van dingen die ik zelf heb opgebouwt.

Ik zou me er heel vreemd bij voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
^^ schopje....9 jaar verder ;) ;)

Hoe is het nu afgelopen dan?

Heb je de poen uiteindelijk gekregen?

Of leeft meneer nog?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Lol ik zat dit topic met veel interesse te lezen totdat ik halverwege ineens 2005 zag staan. TS' laatste reactie was helaas in 2008 dus ik denk niet dat we te weten gaan komen hoe e.a.a. zicht heeft onvouwen...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Megakick = megaslotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.