Toon posts:

memory test error bij a7n8x deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een tijdje geleden al een keer een probleem gehad met men Asus A7N8X Deluxe. Daarover had ik toen ook een topic gemaakt. Maar goed,ik heb iig een nieuwe a7n8x deluxe van alternate vandaag gekregen en het direct in men pc gedaan.

Men pc specs zijn nu:

2500+ barton
Asus a7n8x deluxe
Hercules 3d prophet 3 (gf 3)
maxtor 80GB s-ata hd
lite-on dvd cd brander combo
bequiet 350 watt voeding
2x 256MB infineon PC3200 DDR-RAM

Eerst werkte het ook allemaal goed,behalve dan dat ik met overclocken niet verder kwam dan 191 mhz FSB. Maar toen ik de pc een half uurtje geleden opstarte gaf hij wat piepjes en een vrouwen stem zij tegen mij in het engels: memory test failed.
Daarna bleef alles draaien en er kwam niets (zwart beeld).

Dat zou dus betekenen dat men infineon ram stickjes kapot zijn,dat is niet het geval want ik heb ze in een andere pc getest en daar deden ze het. Daarna heb ik nog eens een PC2700 256 mb kingston ram stick erin gedaan,maar hetzelfde resultaat.

Het lijkt wel alsof ik alleenmaar pech heb met de a7n8x deluxe :(

Moet ik dat board nou weer terugsturen?

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:41
ik denk dat je geheugen te strak staat, want ik kryg het zelfde effect namelijk maar dat wel met pc3200.

sorry zie nu pas dat jy ook pc 3200 heb 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door badboynova op 29-01-2004 22:27 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

agp bus gelockt op 66MHz?
cpu trekt het niet?
mem te strak, mem te weinig volt
probeer eens wat te spelen met de bios instellingen
ook cpu mag eventueel wel wat meer stroom

offtopic he don ga eens wat nuttigs doen joh :>

Verwijderd

Topicstarter
Paulus0013 schreef op 29 januari 2004 @ 22:32:
agp bus gelockt op 66MHz?
cpu trekt het niet?
mem te strak, mem te weinig volt
probeer eens wat te spelen met de bios instellingen
ook cpu mag eventueel wel wat meer stroom

offtopic he don ga eens wat nuttigs doen joh :>
Zou ik graag willen doen, als ik in men bios zou komen,zoals ik zij krijg ik een zwart beeld.CMOS ook al reset,maar gaf geen resultaat.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:33:
[...]

Zou ik graag willen doen, als ik in men bios zou komen,zoals ik zij krijg ik een zwart beeld.CMOS ook al reset,maar gaf geen resultaat.
als je echt niet verder komt dan alleen zwart beeld, lijkt het me wel duidelijk, dan wil ie niet zo erg meer.
ik denk dat je dan richting het overlijden van het bord moet gaan denken.
of je vga moet kapot zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag al overleden,die bij alternate geloven me zeker niet meer 8)7

• badboynova
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:33:
[...]

dat klinkt me heel erg bekend, heb dat namelijk ook gehad sam mobo same shop.
mij gebeurde dat nadat ik uit de bios kwam en geen beeld kreeg alles geprobeerdt ( voeding vga cpu mem) heb hem toen terug gebracht naar alternate en die stuurde hem rma, en nu heb ik precies het zelfde bord terug en hij werkt weer helemaal gewoon weer, helaas werdt er niet bij gemeld wat het nou precies was. dus ik denk dat je toch weer terug moet gaan.

off topic jp ben ik al mee bezig, zit toch niet bij peerke :)

Verwijderd

Topicstarter
badboynova schreef op 29 januari 2004 @ 22:46:
[...]

dat klinkt me heel erg bekend, heb dat namelijk ook gehad sam mobo same shop.
mij gebeurde dat nadat ik uit de bios kwam en geen beeld kreeg alles geprobeerdt ( voeding vga cpu mem) heb hem toen terug gebracht naar alternate en die stuurde hem rma, en nu heb ik precies het zelfde bord terug en hij werkt weer helemaal gewoon weer, helaas werdt er niet bij gemeld wat het nou precies was. dus ik denk dat je toch weer terug moet gaan.

off topic jp ben ik al mee bezig, zit toch niet bij peerke :)
Dan moet ik dat maar doen, zal hem morgen weer verpakken en terug sturen,bedankt iedereen iig!

Verwijderd

Zitter geen cmos bios jumpertje op ofzo, dan ga je toch gewoon weer terug naar ouwe instellingen en kan je je bios toch zien...of zie ik dat nou verkeerd?

• badboynova
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:42:
Zitter geen cmos bios jumpertje op ofzo, dan ga je toch gewoon weer terug naar ouwe instellingen en kan je je bios toch zien...of zie ik dat nou verkeerd?
Dat heeft hy al gendaan en het werkte niet. toen mij mobo de zelfde kuren had heb ik ook tig keer clear cmos gedaan maar het werkete niet dus dat was een rype rma.

• badboynova
badboynova schreef op 29 januari 2004 @ 23:45:
[...]

Dat heeft hy al gendaan en het werkte niet. toen mij mobo de zelfde kuren had heb ik ook tig keer clear cmos gedaan maar het werkete niet dus dat was een rype rma.
lees mijn vorige post ;)

Verwijderd

Ik had ook een probleem met dat mobo en ook alternate ik kreeg ook geen beeld.. ik terug gestuurd en toen constanteerde ze dat ie kapot was dus kreeg een nieuwe en deze werkt wel oke..
Pagina: 1