Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben al heel lang op zoek naar de oplossing. Ik weet dat ik het ooit een gelezen heb, maar ik kan het nergens meer vinden. Als iemand mij kan helpen dan zou dat heel erg fijn zijn!
Ik heb een Nokia 8850 en de ontvangst valt af en toe compleet weg (ja..dat bekende kwaaltje). Nou heb ik ooit ergens gelezen dat dat komt door een chipje op de printplaat dat je opnieuw vast kan maken of "warm maken" ofzo. Ik kan het echt nergens meer vinden. Als iemand mij verder kan helpen... ik weet namelijk niet WELK chipje en waar ik die kan vinden. :'(

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 17:51
Meastro1983 schreef op 29 januari 2004 @ 22:23:
Ik ben al heel lang op zoek naar de oplossing. Ik weet dat ik het ooit een gelezen heb, maar ik kan het nergens meer vinden. Als iemand mij kan helpen dan zou dat heel erg fijn zijn!
Ik heb een Nokia 8850 en de ontvangst valt af en toe compleet weg (ja..dat bekende kwaaltje). Nou heb ik ooit ergens gelezen dat dat komt door een chipje op de printplaat dat je opnieuw vast kan maken of "warm maken" ofzo. Ik kan het echt nergens meer vinden. Als iemand mij verder kan helpen... ik weet namelijk niet WELK chipje en waar ik die kan vinden. :'(
Hoi, ik ken het bericht niet dat je (ooit) hebt gelezen in dit forum. Er is inderdaad kans dat door torsie bepaalde chips, in dit geval de chips van het ontvangstgedeelte deels van de print los zijn geraakt. Het gaat om smd-techniek en moet dan ook met speciaal gereedschap behandeld worden. Het gaat inderdaad om het warm maken van onderdelen en printplaat ter plekke, zodat de soldeerpunten (honderden) opnieuw gemaakt worden. Het is een zeer delicate bezigheid. Als je al niet weet om welke chips het gaat kan je het beter overlaten aan geauthoriseerde reparatie-centra.

BellySM

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bedankt voor je tip.
Uiteindelijk heb ik gevonden waar het aan lag. Het was de "cobba" chip...die was dus "los" gaan zitten (kan je niet zien of voelen). Heb er een stukje schuimrubber tussen gedaan waardoor het Cobba weer goed aangedrukt werd en inderdaad, nu had ik geen ontvangstverlies meer!
Misschien is die een goede tip voor mensen met hetzelfde probleem (waarschijnlijk is deze oplossing wel TIJDELIJK).
http://www.inside-gsm.com...escription_nokia_885.html
Zie hier voor een beschrijving van de 8850. Nr. 8 is de Cobba...

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 16:10

cky

dus dit probleem kan niet verholpen worden met een nieuwe antenne?

ik heb ook hetzelfde probleem...
of door een software upgrade?

sorry voor de late kick

[ Voor 12% gewijzigd door cky op 19-02-2004 16:40 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
cky schreef op 19 februari 2004 @ 16:39:
dus dit probleem kan niet verholpen worden met een nieuwe antenne?

ik heb ook hetzelfde probleem...
of door een software upgrade?

sorry voor de late kick
Een loszittende chip los je niet op met een andere antenne of nieuwe software nee :)

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 16:10

cky

Bigs schreef op 19 februari 2004 @ 16:47:
[...]

Een loszittende chip los je niet op met een andere antenne of nieuwe software nee :)
het probleem was geen bereik, dus niet noodzakelijk een loszittende chip.,
mijn vraag was meer, waar kan het eerder aan liggen aan de antenne of aan die chip... maarjah test eerst dat chip verhaal wel...
en mocht dat niet werken koop ik wel een nieuwe antenne of een antenne booster
Pagina: 1