Toon posts:

dyndns met sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb casema wanadoo internet (l2tp) en dus een dynamisch ipadres. Nu heb ik sinds kort ook een sweex router en vandaag kwam ik er tot mijn grote vreugde achter dat deze een dyndns client heeft ingebouwd.

Na alle instellingen ingevoerd te hebben via de webinterface kwam ik er echter achter dat hij mijn account update met het private ipadres (192.168.2.1) van mijn router |:(
Snap ik het nu verkeerd of heeft NIEMAND hier iets aan?!

Verder werkt de router trouwens wel prima.

Iemand met hetzelfde probleem die wel een oplossing heeft gevonden? Met google kan ik er niets over vinden en ook hier in de search vind ik niets

edit: heb nieuwste firmware al geïnstalleerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 22:20 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Mijn ervaring met die dyndns client is niet al te best.
Zelf heb ik een een linksys router, ik weet niet of daar de fout zit of in het protocol.

Mijn probleem had er mee te maken dat er dus geen nieuwe "lease" op de domeinnaam werdt aangevraagt en dus was mijn domein na x dagen niet meer bereikbaar was.

Ik weet niet hoe variabel je ip adres is, maar anders zou ik de gok nemen om een statisch adres te pakken. Router is toch 24/7 online, dus ip-adres verandert toch (bijna) nooit.

Maar wat je aangeeft, 192.168.*.* is een adres voor private networks en die worden niet gerouteerd. Niemand heeft er dus iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
marshal schreef op 29 januari 2004 @ 23:16:Ik weet niet hoe variabel je ip adres is, maar anders zou ik de gok nemen om een statisch adres te pakken. Router is toch 24/7 online, dus ip-adres verandert toch (bijna) nooit.
Behoorlijk variabel, casema verbreekt bijna elke 24 uur de verbinding wel een keer... :'(

Verwijderd

Weet je wat het probleem is? Jij logt in via L2TP, en maakt daarmee een VPN-like verbinding aan. Je krijgt dus eigenlijk een IP-adres in een interne reeks. Pas vanaf de apparatuur waar jij op inbelt worden er routable IP-adressen uitgegeven. Je zult dus weinig hebben aan de DynDNS-client op jouw router, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 08:31:
Weet je wat het probleem is? Jij logt in via L2TP, en maakt daarmee een VPN-like verbinding aan. Je krijgt dus eigenlijk een IP-adres in een interne reeks. Pas vanaf de apparatuur waar jij op inbelt worden er routable IP-adressen uitgegeven. Je zult dus weinig hebben aan de DynDNS-client op jouw router, helaas.
Was al bang dat het aan het L2TP gebeuren zou liggen...

Maar goed, op zich moet het toch wel mogelijk zijn, ik bedoel die router kent zijn public ip (geeft het gewoon weer op webinterface) en de router heeft de mogelijkheid een dyndns account te updaten (gebruikt alleen het verkeerde ipadres). Misschien met een aanpassing in de firmware?

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of er een update is. Maar ik denk niet dat het je gaat lukken zo..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 08:45:
Je zou kunnen kijken of er een update is. Maar ik denk niet dat het je gaat lukken zo..
Ik heb de nieuwste firmware van de site www.sweex.nl gedownload en geinstalleerd, deze doet het niet... Zou het mogelijk zijn je firmware zelf aan te passen en vervolgens te upgraden?

Verwijderd

Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar ten eerste zal dat niet zo simpel zijn en ten tweede valt dat denk ik onder reverse-engineering, iets dat we op GoT in ieder geval niet willen zien. Ik zou die mogelijkheid dus maar laten zitten..
Pagina: 1