[Outlook 2003]: E-mail ophalen geeft time-out

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds enkele dagen kan ik mijn privé e-mail niet meer ophalen in MS Outlook 2003 (NL). Het vreemde is, dat mijn @home adres wél gewoon werkt. Ik heb aan mijn systeem niets veranderd...

Ook ligt de mailserver niet plat; webmail doet het ook gewoon en er is geen storing bij de server. Ook met een pop-checker kan ik er gewoon bij. Ook mail versturen werkt perfect. Ik heb al meerdere keren de instellingen overnieuw ingevoerd, maar helaas geen resultaat.

Verder draai ik geen firewall, heb ik de pc direct op de @home verbinding gehangen en draai ik geen virusscanner. Pingen naar de mailserver is gewoon OK.

Outlook 2003 geeft een aantal seconden de melding "bezig met ontvangen" en geeft daarna de volgende melding:
Bij taak mail.dynamedia.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x8004210A) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).
Ik heb al een andere topic langsgelopen, maar ook daar kan ik niks mee:

[rml][ Outlook] Problemen met mail ontvangen![/rml]

Daarom mijn vraag: Wat kan hier aan de hand zijn?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Heb je al contact opgenomen met je ISP over wat er aan de hand kan zijn?

Instellingen heb je al opnieuw ingevoerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb het wel als er tevaak mail wordt gecheckt (elke vijf minuten) door mijn Outlook Express en Trillian, dat ik ook een time-out krijg, maar na een tijdje (enkele minuten) werkt het wel weer gewoon.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
telnet mailservervandeprovider 110

wat geeft dat :?

A wise man's life is based around fuck you

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inmiddels is het op één of andere manier opgelost. Hoewel het zonder de smapfilter K9 ook niet werkte, deed hij het met het installeren van de nieuwste versie daarvan wqeer helemaal OK :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
koelkast schreef op 02 februari 2004 @ 23:37:
Inmiddels is het op één of andere manier opgelost. Hoewel het zonder de smapfilter K9 ook niet werkte, deed hij het met het installeren van de nieuwste versie daarvan wqeer helemaal OK :)
Logisch ;) . In eerdere versies zat namelijk deze bug: Fixed a problem with timing out on large emails + slow connections. aldus dit meukje van K9 1.25 op de FP :) .