Verbinding naar Sweex switch super traag

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb vandaag een extra switch gekocht omdat m'n router (Vigor 2200E) helemaal vol zat. Een sweex 8 port switch werd het :)
Nu heb ik dus op de switch m'n servertje aangesloten. Tussen de switch en de router zit een straight kabel. En de kabel zit in de uplink port van de switch (ze kunnen allemaal als uplink port fungeeren). En in de router heb ik hem in een gewone port (P4) geprobeerd en in de uplink port, maar dat maakt geen verschil. In de handleiding van m'n 2200E staat er dit over die 2 (P4 en Uplink) poorten:
These ports are the same Ethernet port with a mutual crossover.
Maar wat daar nou precies mee bedoelt wordt is me nog niet helemaal duidelijk.

Nu komt het probleem ;) De verbinding van en naar de server (op de switch dus) is ENORM traag. Met remote admin kom ik er nog net in, maar dan gaat alles SUPER traag, en via verkenner -> netwerk locaties krijg ik zelfs na heel lang wachten een error...

Ik snap er nix van, zou toch gewoon vanaf pc die op de router zit naar een pc die op de switch zit met 100mbit moeten gaan?

P.S. Router = 100mbit, Switch = 100mbit, Kabels zijn 100mbit

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
hoeveel kabels heb je nu dan in je vigor router geplugd?
toch niet meer dan 4 kabels aangesloten, dan krijg je namelijk een conflict met poort 4 en de uplink poort. Die zijn namelijk aan elkaar gekoppeld.

Wat gebeurt er als je een kabel van de switch plugt in de uplink en vervolgens alle andere apparatuur aansluit op de switch?

• McFlipp
lars1980 schreef op 29 januari 2004 @ 22:09:
hoeveel kabels heb je nu dan in je vigor router geplugd?
toch niet meer dan 4 kabels aangesloten, dan krijg je namelijk een conflict met poort 4 en de uplink poort. Die zijn namelijk aan elkaar gekoppeld.

Wat gebeurt er als je een kabel van de switch plugt in de uplink en vervolgens alle andere apparatuur aansluit op de switch?
Euhmm nee ik heb er 3 gewoon op de router zitten nu en dan in de uplink de switch. En ik kan ze misschien wel allemaal op de switch aansluiten, maar ik denk niet dat daar het probleem zit. En dan moet ik ook mijn eigen verbinding verbreken en daar heb ik ff geen zin in.

Moet er niet een crossed kabel tussen de uplink port en de switch? (in het boekje van de switch stond wel gewoon straight)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik denk dat de autosensing van de switchen onderling misgaat.

Ken je in die draytek mischien de portspeed opgeven ? 100/half 100/full auto enzo ? Dan moet je daar eens mee spelen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
McFlipp schreef op 29 januari 2004 @ 23:32:
[...]

Euhmm nee ik heb er 3 gewoon op de router zitten nu en dan in de uplink de switch. En ik kan ze misschien wel allemaal op de switch aansluiten, maar ik denk niet dat daar het probleem zit. En dan moet ik ook mijn eigen verbinding verbreken en daar heb ik ff geen zin in.

Moet er niet een crossed kabel tussen de uplink port en de switch? (in het boekje van de switch stond wel gewoon straight)
ja ik heb dezelfde router en daar werkt het wel als ik een 16 poorts switch eraan hang.
Er loopt een straight kabel van poort 1 van de switch naar de uplink van de draytek.
Ik neem aan dat je de uplink van de switch leeggelaten hebt?

• McFlipp
lars1980 schreef op 29 januari 2004 @ 23:59:
[...]

ja ik heb dezelfde router en daar werkt het wel als ik een 16 poorts switch eraan hang.
Er loopt een straight kabel van poort 1 van de switch naar de uplink van de draytek.
Ik neem aan dat je de uplink van de switch leeggelaten hebt?
Nou die sweex die ik heb heeft zeg maar allemaal uplink porten :) Iedere port KAN dienst doen als een uplink port. Dus hij zit in de uplink port van de switch, dat kan niet anders.

• McFlipp
Hmmz, het werkt dus nog steeds niet 100% :(
Ik heb nog een andere pc op het netwerk op de switch gezet en daar (nu ook op de server) had je wel internet (krijgt ook een eigen ip adres toegewezen), maar alleen SUPER traag. Echt dat je 30 sec op google zit te wachten (met een 4mbit connectie).
Ik heb nu de volgende combinaties geprobeerd:

• Router gewone port -> straight cable -> switch
• Router uplink port -> straight cable -> switch
• Router gewone port -> cross cable -> switch
• Router uplink port -> cross cable -> switch

En allemaal geven ze hetzelfde resultaat:
Wel een ip, maar HEEL traag internet (ook de LAN verbinding is SUPER traag).

Dus ik zou niet weten wat het probleem is, het kan natuurlijk ook aan de router liggen, die heeft al wat kuren en is ook al 2,5 jaar oud.

Pagina: 1