Ik heb vandaag een extra switch gekocht omdat m'n router (Vigor 2200E) helemaal vol zat. Een sweex 8 port switch werd het 
Nu heb ik dus op de switch m'n servertje aangesloten. Tussen de switch en de router zit een straight kabel. En de kabel zit in de uplink port van de switch (ze kunnen allemaal als uplink port fungeeren). En in de router heb ik hem in een gewone port (P4) geprobeerd en in de uplink port, maar dat maakt geen verschil. In de handleiding van m'n 2200E staat er dit over die 2 (P4 en Uplink) poorten:
Nu komt het probleem
De verbinding van en naar de server (op de switch dus) is ENORM traag. Met remote admin kom ik er nog net in, maar dan gaat alles SUPER traag, en via verkenner -> netwerk locaties krijg ik zelfs na heel lang wachten een error...
Ik snap er nix van, zou toch gewoon vanaf pc die op de router zit naar een pc die op de switch zit met 100mbit moeten gaan?
P.S. Router = 100mbit, Switch = 100mbit, Kabels zijn 100mbit
Nu heb ik dus op de switch m'n servertje aangesloten. Tussen de switch en de router zit een straight kabel. En de kabel zit in de uplink port van de switch (ze kunnen allemaal als uplink port fungeeren). En in de router heb ik hem in een gewone port (P4) geprobeerd en in de uplink port, maar dat maakt geen verschil. In de handleiding van m'n 2200E staat er dit over die 2 (P4 en Uplink) poorten:
Maar wat daar nou precies mee bedoelt wordt is me nog niet helemaal duidelijk.These ports are the same Ethernet port with a mutual crossover.
Nu komt het probleem
Ik snap er nix van, zou toch gewoon vanaf pc die op de router zit naar een pc die op de switch zit met 100mbit moeten gaan?
P.S. Router = 100mbit, Switch = 100mbit, Kabels zijn 100mbit
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop