Toon posts:

BIOS probleem bij ASUS p4b-533e

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb mijn bios geflashed met de nieuwste BIOS van ASUS.
Nu krijg ik de hele tijd problemen met MB Fast track 133 bij het opstarten.
Ook zie ik bij mijn hardware een SCSI en RAID-controller die er voor het flashen niet was.

Kan iemand mij helpen met een oplossing.

Website van ASUS geeft geen oplossing en oudere BIOS er op zetten heeft geen zin.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zegt niet welke fout je hebt, dus ik ga uit van:"
Promise Controller BIOS not installed: no drivers attached...
Of iets in die geest.

Die komt omdat jouw P4B533E een Promise Raid controller heeft. En de default instelling is dat die enabled is. Na flash, default instellingen en vandaar dat die controller aangaat. En die controller meldt dit nou eenmaal als er niets aanhangt. :)

En Windows wil hem als hij enabled is ook gaan installeren.

Oplossing:
• Negeren, booten duurt 3s langer, driver disablen in windows.
• Op disabled zetten in BIOS en die controller doet niets meer. Zo stond het waarschijnlijk vroeger ook. Dit staat bij 'advanced chipset' ergens in BIOS.

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, druktemakerij om niks dus. Verder vind ik dit echt geen topic waard. Een Tweaker ként zijn/haar eigen hardware. Ook had het doorbladeren van de mobohandleiding en het rondstruinen in de BIOS jou in principe allang aan een oplossing geholpen. Dat zijn wel van de dingen die je normaliter zou moeten doen eer je een topic op GoT opent. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] » forumgedrag ;)

Mocht je hier weer een topic willen openen, weest dan zo uitgebreid en duidelijk mogelijk in je startpost. Bijvoorbeeld "hele tijd problemen met MB Fast track 133 bij het opstarten" zegt werkelijk totaal niks. Het is namelijk niet duidelijk om welke problemen het gaat B)

Dit topic is gesloten.