[MySQL -> MSSQL] set type?

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,
Ik ben bezig met overzetten van mijn database (in MySQL) naar MS SQL. In MySQL had ik een tabelcode gedefineerd in set type, waaruit ik kon kiezen uit 2 waarden. Nu ben ik al een uur op zoek naar de tegenhanger van de set type in MS SQL. Welke data type in MS SQL komt in de buurt?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SQL Server heeft niet precies zoiets. Afhankelijk van wat er precies in moet staan kun je kiezen voor BIT (alleen 0 of 1) ,check constraint of een user defiend type.

check constraint:
code:
1
CREATE TABLE foo (SomeCol varchar(10) NOT NULL CHECK SomeCol IN ('waarde1','waarde2'))

voor meer info kun je terecht in BooksOnline.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Of natuurlijk een tabel ervoor opstellen met een 1:n relatie, dat is tenslotte de normaliserende-manier :)

• P_de_B
  • Niet online
ACM schreef op 30 januari 2004 @ 13:31:
Of natuurlijk een tabel ervoor opstellen met een 1:n relatie, dat is tenslotte de normaliserende-manier :)
eensch

ik kende het hele datatype niet, en moest eerst opzoeken wat het was

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

P_de_B:
SQL Server heeft niet precies zoiets. Afhankelijk van wat er precies in moet staan kun je kiezen voor BIT (alleen 0 of 1) ,check constraint of een user defiend type.

check constraint:
code:
1
CREATE TABLE foo (SomeCol varchar(10) NOT NULL CHECK SomeCol IN ('waarde1','waarde2'))

voor meer info kun je terecht in BooksOnline.
Ik heb het vermoeden dat je hier eerder het equivalent van een ENUM beschrijft dan van een SET. ENUM is exclusief 'of', SET is inclusief, dwz een veld van type SET('a','b','c') mag alle mogelijke combinaties van 'a', 'b' en 'c' bevatten.
ACM:
Et tu brute, een SET heeft dus meer weg van een n:m relatie :)

edit:
En for the record: ik zou ook gewoon netjes uitnormaliseren

[ Voor 4% gewijzigd door drm op 30-01-2004 13:47 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• P_de_B
  • Niet online
drm schreef op 30 januari 2004 @ 13:46:
[...]
Ik heb het vermoeden dat je hier eerder het equivalent van een ENUM beschrijft dan van een SET. ENUM is exclusief 'of', SET is inclusief, dwz een veld van type SET('a','b','c') mag alle mogelijke combinaties van 'a', 'b' en 'c' bevatten.
hmm, ik had even snel op de mysql site gekeken wat het was, te snel dus ;)

En for the record: ook ik zou ook gewoon netjes uitnormaliseren

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik mot even een off topicje kwijt :)

offtopic:
En dan heb je zo'n mooie database en nu ga je downgraden naar Microsoft. Over et tu brute gesproken.

• drm

drm

f0pc0dert

bigbeng:

offtopic:
En dan heb je zo'n mooie database en nu ga je downgraden naar Microsoft. Over et tu brute gesproken.
Excuse me? :D :D

Dat is toch een grapje zeker? :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• P_de_B
  • Niet online
bigbeng schreef op 30 januari 2004 @ 14:15:

offtopic:
[rml]bigbeng in "[ APS / SQL] Sorteren maar dan niet op al..."[/rml]

wat heb jij tegen Microsoft produkten? Kun je niet beter gewoon oordelen over iets waar je wel verstand van hebt?

• bigbeng
P_de_B schreef op 30 januari 2004 @ 14:18:
[...]

[rml]bigbeng in "[ APS / SQL] Sorteren maar dan niet op al..."[/rml]

wat heb jij tegen Microsoft produkten? Kun je niet beter gewoon oordelen over iets waar je wel verstand van hebt?
Ik bedoelde het geheel als grapje, maar als je ruzie wilt maken:
Ik ben ervaren ASP en SQL Server programmeur dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb. En ik heb niks tegen Microsoft produkten, echter wel iets tegen de Microsoft mentaliteit.

• P_de_B
  • Niet online
bigbeng schreef op 30 januari 2004 @ 14:26:
[...]

Ik bedoelde het geheel als grapje, maar als je ruzie wilt maken:
Ik ben ervaren ASP en SQL Server programmeur dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb. En ik heb niks tegen Microsoft produkten, echter wel iets tegen de Microsoft mentaliteit.
Wees gerust, ik wil geen ruzie maken :) laten we de discussie maar staken.

• drm

drm

f0pc0dert

echter wel iets tegen de Microsoft mentaliteit.
Ik kan je voor het gevolg je wel heel sterk aanraden dergelijke antipathie voortaan achterwege te laten :) Het is hier niet de plaats om die dingen uit te vechten, noch ze zonder enige inhoudelijke onderbouwing zo maar even offtopic neer te kwakken. Wees je daarvan wel bewust :)

~ Gottfried Leibniz

• bigbeng
drm schreef op 30 januari 2004 @ 14:51:
[...]
Ik kan je voor het gevolg je wel heel sterk aanraden dergelijke antipathie voortaan achterwege te laten :) Het is hier niet de plaats om die dingen uit te vechten, noch ze zonder enige inhoudelijke onderbouwing zo maar even offtopic neer te kwakken. Wees je daarvan wel bewust :)
offtopic:
Ik probeerde mijzelf in te houden en dus de discussie te laten stoppen waar hij was. De persoon waar ik op reageerde begreep dat, dus ik zie het nut van deze schop achteraf niet helemaal in. Ik begrijp dat het beantwoorden van een vraag los staat van een discussie over Microsoft mentaliteit of andere issues. Ik ben mij daar nu van bewust, maar ik kan niet zeggen dat ik erg blij wordt van de manier waarop het me duidelijk wordt gemaakt. Met of zonder smilies ertussen.

Zullen we het hierbij laten? Of mail me anders maar op huis3216@hotmail.com, want afkappen van een discussie zonder wederhoor kan natuurlijk niet (vind ik).

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
De reden dat ik MSSQL koos is plain en simple: het ontbreken van triggers/stored procedures and geschikte OLAP tools voor MySQL. MSSQL komt met alles erop en eraan.
Maar een database opzetten in MySQL vindt ik persoonlijk lekkerder werken dan bij SQL server.

Het rare is dat MS SQL aardig klaagt als je de db uit MySQL probeert te importeren. Dat komt natuurlijk enerzijds de andere SQL syntax (`) en attributen die in MySQL zitten, maar op zich zou het import gedeelte in staat moeten zijn om daar doorheen te kijken.
MS SQL klaagt zelfs bij:
...
(
variabele SMALLINT(6) NOT NULL,
...
);

• P_de_B
  • Niet online
Je kunt geen lengte opgeven bij int datatypes. Misschien handig het boek er eens bij te pakken?

Pagina: 1