AMD64 Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben op zoek naar een PC omdat ik vooral zware programma's draaien en daarom heb ik heel wat geheugen nodig. Ga MCT studeren en dat heeft allemaal te maken met webdesign, photoshop, flash, ...

De PC die ik zoek moet volgende dingen beschikken:

* mobility radeon 9600 (minstens)
* AMD64
* 1024 DDr RAM

Waarom een amd64, ik zou dan de Cool 'n Quiet functie willen installeren zodat ik dan mn cpu alleen maar zn ware krachten wil laten gebruiken als het echt nodig is!!

Heb al op google zitten zoeken maar niet echt iets dat me echt informatie verschaft, zelf weet ik nog nie of al veel fabrikanten dit al kunnen bieden daarom zet ik deze topic hier op GOT!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Acer heeft er een notebook van, type weet ik niet zo uit mn hoofd, een klasgenoot van me heeft m, voldoet aan je eisen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Waarom een amd64, ik zou dan de Cool 'n Quiet functie willen installeren zodat ik dan mn cpu alleen maar zn ware krachten wil laten gebruiken als het echt nodig is!!
Is vrij overbodig om daarvoor een AMD Athlon 64 CPU te eisen, want veel laptops zijn tegenwoordig al uitgerust met zoiets dergelijks. AMD Powernow of Intel Speedstep heet het dan :)

The devil is in the details.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Intel Centrino anders geen goede keus ?

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
In de PC Magazine staat een test van een Packard bell machine, echter met een Radeon 9000. Deze presteert dus echt bagger, maar de AMD Athlon 64 levert wel superprestaties, en het stroomverbruik wordt (zoals je zelf ook al aankaart) tot een minimum beperkt als je geen zware applicaties draait; deze test op Tweakers.net laat dat goed zien.
Intel's Centrino zal vast ook wel goed zijn, als je dan maar wel voor de 1,6 gHz gaat en ook hier weer let op een degelijke videokaart.
Maar goed wat wil je verder nog weten..
Je geeft zelf al aan wat je wil hebben, en volgens mij is dat perfect voor wat je nodig hebt.
Nog 1 klein vraagje; waarom een notebook?
Succes in elk geval!

[ Voor 13% gewijzigd door Thanatos op 29-01-2004 20:59 ]

• nvidia
Acer Notebooks

Heb even gekeken en vindt er nergens de amd64 tussen :s

Het is immers verplicht een notebook mee naar de hoge school te nemen als je die richting kiest doordat alle lessen worden gedaan met een notebook! In alle lokalen is er een internet aansluiting, ....

[ Voor 37% gewijzigd door nvidia op 29-01-2004 21:02 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 23:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is dat?
en dat heeft allemaal te maken met webdesign, photoshop, flash, ...
Die dingen draaien op een 1GHz machine ook nog prima hoor, dus ik snap niet waarom je naar een killer-laptop op zoek bent :? Kom op zeg, voor een opleiding verwachten ze echt niet dat je een high-end computer in je bezit hebt.

Met wat minder lukt het ook wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

jorammeke

Prutser

Acer heeft er wel een staat alleen nog niet op de site.

De Acer Aspire 1500
Heeft A64-3000+, 15", 512MB, 60 GB HDD, wlan 802.11g enz enz
Ati Mobility 9600 (64MB)..

Heb vandaag de aanbieding binnengehad vanaf maandag leverbaar.. (als het goed is....)

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Verwijderd

jorammeke schreef op 29 januari 2004 @ 21:09:

De Acer Aspire 1500

Heb vandaag de aanbieding binnengehad vanaf maandag leverbaar.. (als het goed is....)
En wat moet dit beestje kosten....

Verwijderd

De Acer Aspire 1500

Jup dat was m, mooi beestje. Prijs weet ik zo ff niet.

• nvidia

De Acer Aspire 1500

Wel ja dacht da het de 1500 serie ging zijn! Maar wat betreft waarom ik een amd64 wil, omdak een amd wil :) , simpel antwoord voor een goed antwoord, ik ben een amd gebruiker en daar blijf ik trouw aan! Nog nooit 1 probleem gekend met amd dus waarom er van afstappen.

Maar wat is de grote reden dat ik voor een amd kies? Wel moest je me de keuze stellen tussen een amd en een P4-M dan kies ik voor de P4, maar als je daar dan nog es de amd64 naast zet die uitgerust is met Cool 'n Quiet, ja dan is mn keuze nog sneller gemaakt!

Nog een vraagje over de 1500! Ik zie dat hij 512MB heeft, is dat uitbreidbaar naar 1024??

MCT is volgende richting: Alles zoals ICT maar nog meer op marketing gericht! Je werkt nog meer met websites, programmeren, besturingssystemen --> meer toep. en ook een stage in het 3e jaar van 3 maand in het buitenland!!

[ Voor 3% gewijzigd door nvidia op 29-01-2004 21:19 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een athlon 64 is wel een beetje overkill voor flash en photoshop hoor. 512 mb ram en min. 1 Ghz processor heb je meer dan genoeg aan. Alles wat daar boven zit zul je alleen maar minimale verschillen merken als je die uberhaupt al merkt. Wil je die applicaties allemaal tergelijk open hebben zou je eventueel meer ram kunnen nemen maar 512 is eigenlijk al meer dan genoeg.

• nvidia
ja tzal vooral het gebruik tegelijkertijd zijn! Want als je een website maakt heb je vaak verschillende proggies nodig he!!

• Y0ur1
  • Niet online
nvidia schreef op 29 januari 2004 @ 21:27:
ja tzal vooral het gebruik tegelijkertijd zijn! Want als je een website maakt heb je vaak verschillende proggies nodig he!!
Ik ben ook webdesign, thans zo noem ik mij soms. Heb een duron 800 met 512 mb en prima vooruit.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nvidia schreef op 29 januari 2004 @ 21:19:
Maar wat is de grote reden dat ik voor een amd kies? Wel moest je me de keuze stellen tussen een amd en een P4-M dan kies ik voor de P4, maar als je daar dan nog es de amd64 naast zet die uitgerust is met Cool 'n Quiet, ja dan is mn keuze nog sneller gemaakt!
Ik gok dat je nog nooit van de Pentium-M of Centrino gehoord hebt? Dat is qua performance/heat verhouding het beste wat je kunt krijgen. Ultra-stil en koel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-01 16:28
Die Radeon M9600 heeft echt geen drol te maken met je photoshop of webpagina's maken. Je kan beter nu een mid-end laptop nemen (Athlon 2500+ ofzo?) en dan na 2 jaar een nieuwe mid-end aanschaffen. Na 3 jaar is hoe mooi het nu ook lijkt, oud spul! Kost in totaal net zoveel.

just my 2 cents

Ik heb het idee dat dit meer een game / opschep bak moet worden... :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nvidia schreef op 29 januari 2004 @ 21:27:
Dan heb je vooral genoeg geheugen nodig en niet zo zeer CPU-power.
Ga nou eerst maar eens kijken wat je nodig hebt voordat je het beste-beterste-vetste gaat kopen wat er te krijgen is :)
Een website bouwen lukt zoals iemand al zei met een Duron CPU ook prima.

• nvidia
jawel hoor exirion, ben niet zo'n leek meer qua technologien van PC's in het algemeen! Heb wel al op een P4-M of Centrino gewerkt! Ging wel vlot maar ik blijf amd trouw, sorry dat is een principe!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nvidia schreef op 29 januari 2004 @ 21:47:
Ging wel vlot maar ik blijf amd trouw, sorry dat is een principe!
Nou, blijf dan maar fijn met AMD smeltend op je schoot zitten. Ik heb al jaren AMD CPU's maar WEL een Intel Centrino notebook. Waarom? Omdat een Athlon XP-M notebook me gek maakte met koeler-lawaai terwijl de Pentium-M van Intel gemiddeld zo'n 7 Watt trekt en de koeler vrijwel nooit aan laat slaan.

AMD maakt goeie CPU's, maar van mobile stuff hebben ze nog weinig kaas gegeten. Ze hebben tot nu toe nog niet echt zuinige CPU's gemaakt.

Verwijderd

/offtopic
nvidia schreef op 29 januari 2004 @ 21:19:
[...]
MCT is volgende richting: Alles zoals ICT maar nog meer op marketing gericht! Je werkt nog meer met websites, programmeren, besturingssystemen --> meer toep. en ook een stage in het 3e jaar van 3 maand in het buitenland!!
Is dat die richting hier in .be (Kortrijk?) => Multimedia & Communicatie Technieken?
If so... moet je teleur stellen maar geen marketing daar geloof ik.
(vorig jaar toch nog niet althans)
Wel veel programmeren enzo.

C-MD (Communicatie & Multimedia Design) (Genk 1ste en 2de jaar & Maasticht 3de en 4de jaar) Een shitload marketing, Grafische Vormgeving, ICT, etc.. wel een master opleiding, en moeilijke bijvakken zoals psychologie, kunstgeschiedenis, etc.
Ook stage in het 3de in buiteland en een masterproject in het 4de.

Verwijderd

MCT = Multimedia en Communicatie Techieken

als alles goed gaat, ga ik volgend jaar ook MCT gaan doen.
aan de topicstarter: opletten dat wat je koopt, compatibel is met de WIFI van PIH he, ik veronderstel dat je MCT gaat volgen in PIH te kortrijk.

• nvidia
yes indeed pierre! Maar ik ga ook es vragen of het niet mogelijk is om via de hoge school zelf geen PC aan te schaffen!
Exirion schreef op 29 januari 2004 @ 21:53:
[...]

Nou, blijf dan maar fijn met AMD smeltend op je schoot zitten. Ik heb al jaren AMD CPU's maar WEL een Intel Centrino notebook. Waarom? Omdat een Athlon XP-M notebook me gek maakte met koeler-lawaai terwijl de Pentium-M van Intel gemiddeld zo'n 7 Watt trekt en de koeler vrijwel nooit aan laat slaan.

AMD maakt goeie CPU's, maar van mobile stuff hebben ze nog weinig kaas gegeten. Ze hebben tot nu toe nog niet echt zuinige CPU's gemaakt.
Je kan nog moeilijk oordelen of het ook zo zal zijn met de amd64, mag mss wel zo zijn met hun huidige mobile cpu's maar daar kan verandering in gekomen zijn he!! Niet te vlug conclusies trekken ....

[ Voor 79% gewijzigd door nvidia op 30-01-2004 13:05 . Reden: Stukje vergeten ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet niet wat voor videokaart de ACER heeft, maar is dit draadje niks voor jou?

Acer Aspire 150x topic

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nvidia schreef op 30 januari 2004 @ 13:00:
Je kan nog moeilijk oordelen of het ook zo zal zijn met de amd64, mag mss wel zo zijn met hun huidige mobile cpu's maar daar kan verandering in gekomen zijn he!! Niet te vlug conclusies trekken ....
Zoek de specs van de CPU's op en trek zelf je conclusies :z

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Om je toch nog even te helpen:
Die bisher verfügbaren Notebook-Versionen vom Athlon 64 gehören zur DTR-Kategorie, ihre maximale Leistungsaufnahme (TDP) liegt mit 82 Watt nur knapp unter den 89 Watt der Desktop-Versionen
82 Watt in een notebook! Hallo?
Intel spezifiziert den Pentium M 1,7 GHz mit einer TDP von nur 24,5 Watt.
En met de power management zal een Pentium-M in de praktijk zo'n 7 Watt verbruiken. Da's een aardig verschil he? Qua performance ontlopen ze elkaar amper.

Maar ik geloof dat je beslissing al vast staat omdat je gewoon het nieuwste van het nieuwste wilt hebben om op je MCT cursus fijn mee te patsen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 30 januari 2004 @ 14:20:
En met de power management zal een Pentium-M in de praktijk zo'n 7 Watt verbruiken. Da's een aardig verschil he? Qua performance ontlopen ze elkaar amper.

Maar ik geloof dat je beslissing al vast staat omdat je gewoon het nieuwste van het nieuwste wilt hebben om op je MCT cursus fijn mee te patsen.
Als hij een AMD64 wil moet hij dat natuurlijk zelf weten. Maar een centrino kan zich in verrweg de meeste (proc intensieve --> niet word ofzo) applicaties natuurlijk bij lange na niet meten met een AMD64 op 3200Mhz!!!

Om een centrino te vergelijken met een P4-M mag je ongeveer 50% optellen bij het aantal megaherzen. Om hem te vergelijken met een normale P4 mag je er nog maar 25% bij optellen. De snelste P-M van dit moment is 1.7Ghz --> vergelijkbaar met een P4 2.1 Ghz. De AMD 64 is sneller dan een P4, dus het verschil zal meer dan 50% bedragen in snelheid!*

*Op de uitzondering het SETI prog na dan, daar scoort een P-M heel erg goed

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 30 januari 2004 @ 14:41:
Als hij een AMD64 wil moet hij dat natuurlijk zelf weten. Maar een centrino kan zich in verrweg de meeste (proc intensieve --> niet word ofzo) applicaties natuurlijk bij lange na niet meten met een AMD64 op 3200Mhz!!!

Om een centrino te vergelijken met een P4-M mag je ongeveer 50% optellen bij het aantal megaherzen. Om hem te vergelijken met een normale P4 mag je er nog maar 25% bij optellen. De snelste P-M van dit moment is 1.7Ghz --> vergelijkbaar met een P4 2.1 Ghz. De AMD 64 is sneller dan een P4, dus het verschil zal meer dan 50% bedragen in snelheid!*
Je verhaal klopt maar deels. De Athlon 64 3200 draait niet op 3200MHz maar op 2GHz :)

Verder voor de performance:

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=506&NumPage=2

Verwijderd

nvidia schreef op 30 januari 2004 @ 13:00:
yes indeed pierre! Maar ik ga ook es vragen of het niet mogelijk is om via de hoge school zelf geen PC aan te schaffen!

[...]

wel, ik ben in mijn laatste jaar (middelbaar) blijven zitten, en nu doe ik dat opnieuw, ondertussen heb ik wel vrienden van vorig jaar die MCT doen en waar ik wel nog veel contact mee heb.

Er worden dus jaarlijks voor de nieuwe studenten laptops aangekocht, je kan kiezen of je er een koopt met of zonder wifi, je kan het geheugen upgraden, maar dat is ook alles.
Ik ben een beetje van het principe dat ik baas in eigen gerief wil zijn, dus ik wil wel een notebook waar ik zelf voor gekozen heb, dus bij gevolg zal ik me er ook een los van de school kopen, maar wel informeren welke wifi standaard ze er gebruiken, zodat ik niet te veel problemen krijg.

edit:
By the way, ik ga voor de Acer travelmate 80x of de Asus die hier op het forum besproken wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:56 ]

Verwijderd

Ik kan het alleenmaar met Exirion gelijk zijn. Je wilt echt niets anders meer als je ervaring hebt met het Centrino platform. Er gaat niets boven een laptop die

1: zo stil is dat je erop kunt slapen
2: zo koel is dat je zonder klamme zwetende handen kunt werken
3: zo lang meegaat op de accu en niet continue met adapters klooit
4: qua snelheid echt super is

Owjh .. ik doe fulltime photoshop, flash, en web development, en red me uitstekend met een Acer 800Cli.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 30 januari 2004 @ 14:53:
[...]

Je verhaal klopt maar deels. De Athlon 64 3200 draait niet op 3200MHz maar op 2GHz :)

Verder voor de performance:

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=506&NumPage=2
Ja, maar een AMD 64 3200 is toch sneller dan een P4 3,2Ghz (of in ieder geval vergelijkbaar)? Daarbij zag ik in die benches dat de P-M het allemaal niet kan bijbenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-01-2004 15:02 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 30 januari 2004 @ 15:00:
Ja, maar een AMD 64 3200 is toch sneller dan een P4 3,2Ghz (of in ieder geval vergelijkbaar)? Daarbij zag ik in die benches dat de P-M het allemaal niet kan bijbenen.
Ja, maar dramatisch is het allemaal niet.

En al helemaal niet als je dit vergelijkt:

Athlon 64 - 89W/35W
Pentium-M - 24.5W/6W

Mag ik ff? Bijna 4 keer zo hoog topverbruik en idle/nominaal bijna 6 keer zo hoog.

Verder: zie Gordijnstok. Pas als je met een Pentium-M heb gewerkt kun je begrijpen wat een zegen het is om mee te werken.

Tot slot voor de topic starter: je komt erg naief op me over. Zo van: oh, ik ga leren websites maken. Vet stoer! Nu heb ik ook de vetste koelste laptop nodig om al die vette proggies te kunnen draaien!!

Net zoals studenten die meteen de nieuwste versie van Delphi/C++Builder/whatever willen hebben als ze 'Hello world' gaan leren proggen.

Er is een gezegde dat vrij vertaald het volgende zegt: de ware kunstenaar herkent men in zijn beperkte middelen. Iemand die kundig is kan met beperkte middelen 10 keer zoveel als een prutser met de beste en duurste middelen. Jij hebt voor je webdesign dingetjes echt geen machine superbak nodig. Sterker nog: 5 jaar geleden werden er al hele goeie website gebouwd, en toen waren er nog maar net 500MHz CPU's.

Succes verder :)

Verwijderd

Exirion schreef op 30 januari 2004 @ 15:08:
[...]

Tot slot voor de topic starter: je komt erg naief op me over. Zo van: oh, ik ga leren websites maken. Vet stoer! Nu heb ik ook de vetste koelste laptop nodig om al die vette proggies te kunnen draaien!!
...
Geloof jij me nou maar dat als je een paar uur per dag compensatie hebt, je echt wel blij bent als je met zo'n beest rondloopt waarmee je jezelf kan vermaken. want even snel te trein naar huis nemen is ook niet alles hoor.
Daarbij, als de school zegt dat je DIE programma's moet hebben, moet je niet even afkomen met een oeroude versie van dat programma.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 23:46

EaS

Exirion schreef op 30 januari 2004 @ 14:20:

[...]

82 Watt in een notebook! Hallo?

en

Nou, blijf dan maar fijn met AMD smeltend op je schoot zitten

[...]
Overdrijven is ook een vak ! Je kunt de nummers zo tegen elkaar plaatsen als je wilt, maar feit blijft dat AMD "Maximum Thermal Power" weergeeft en Intel
de "Typical Thermal Power" geeft.

AMD Athlon 64 Mobile 2800+ (AMN2800BIX5AP) = 1,6 GHz:
---------------------------------------
Thermal Design Power = 62 W
Min P-State 800MHz = 13 W

Pentium-M @ 1,7 GHz
HFM 1.7GHz 1.484V = 30W
LFM 600MHz 0.956V = 6.4W

Daarbij nog even dit: De Mobile Athlon 64 heeft een geintegreerde memory controller, de Pentium-M niet. Bij de Pentium-M moeten we het verbruik van de Northbridge dus ook nog meerekenen, wat een paar Watt inhoud.

Dit zijn natuurlijk nog wel redelijke verschillen, maar bij lange na niet "AMD smeltend op je schoot"

En Intel's misleidende "Typical Thermal Power" nummers in het achterhoofd houdende zal het verschil nog iets kleiner uitvallen.
Ik zie geen enkele reden om niet voor een mobile Athlon 64 te kiezen. Die 20-30 minuten extra battery life ten voordele van de Pentium-M die je in sommige testen ziet vind ik al helemaal een non-issue.
En "ik ben een amd gebruiker en daar blijf ik trouw aan" is toch zeker zijn goed recht ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:20:
[...]

Geloof jij me nou maar dat als je een paar uur per dag compensatie hebt, je echt wel blij bent als je met zo'n beest rondloopt waarmee je jezelf kan vermaken. want even snel te trein naar huis nemen is ook niet alles hoor.
Daarbij, als de school zegt dat je DIE programma's moet hebben, moet je niet even afkomen met een oeroude versie van dat programma.
grot gelijk pierre,
'ken een paar mensen die nu in 2e jaar mct zitten en die mensen hebben problemen aangezien ze geen wifi hebben en hun laptop nu al hopeloos verouderd is voor de programma's die ze daar moeten draaien+veel lokalen draaien nu draadloos op internet, een goede(te goede voort moment) laptop is een must op dit momzent als je niet elke 2 jaar een nieuwe laptop wilt kopen

kortrijk ruled!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EaS schreef op 30 januari 2004 @ 15:37:
Dit zijn natuurlijk nog wel redelijke verschillen, maar bij lange na niet "AMD smeltend op je schoot"
Ik gok dat jij geen notebook gebruiker bent.
Die 20-30 minuten extra battery life ten voordele van de Pentium-M die je in sommige testen ziet vind ik al helemaal een non-issue.
Een notebook die bloedheet wordt en je de zenuwen bezorgt met gejengel van een koelfan is wel een issue. Ik spreek uit ervaring.

Ik heb een Athlon XP-M 2000+ notebook gehad die bij lange na niet verbruikt wat die Athlon 64 Mobile verbruikt en die drijft je vooral bij iets warmer weer tot wanhoop. M'n 1.3GHz Centrino die even snel is blijft daarentegen KOEL zonder lawaai.

Verder geef ik de discussie op. Doe wat je wilt met de ervaring van mensen die weten waar ze over praten.

[ Voor 26% gewijzigd door Exirion op 30-01-2004 15:58 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volges mij heeft de TS nog nooit echt websites/-pagina's geprogd, gedevved en gedesigned, want dat zou ik nog wel op een redelijke Pentium II kenne doen :P
Tis niet vlug met Photoshop enzo, maar om nou meteen 2500 € oid voor een A64 laptop neer te smijten... Tis gewoon vergooid geld voor zoiets, zelfs als je er langer mee wilt gaan werken. :)

En om het nog ff over de Pentium-M te hebben. Dat zijn echt dé perfecte processors voor mobiel gebruik! :) Ik heb zelf een AMD'tje in mijn eigen PC zitten omwille van de prijs/snelheid verhouding, maar als ik nu nog ooit een laptop koop dan is het cker een Pentium-M. Als was het alleen maar omdat ze lekker stil, snel én dus ook lichter zijn. :)
(Het namelijk zo'n laptop voor een vriendin van me uitgekozen, er een tijdje mee gewerkt (installeren e.d.) en dat werkte echt voortreffelijk. :>

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-01-2004 16:09 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• nvidia
ja voor 2500€ gaak zeker gene kopen, ma ff de pricewatch van tweakers.net afgelopen naar Aspire en raad es naar de prijs: voor minder dan 1700€ heb je hem al!!!

Linkie
Specs Acer Aspire 1501 :

* LMi AMD64 3000+
* 60GB
* 512MB
* 15TFT
* DVD-RW

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:20:
[...]

De Centrino's zijn anders ook beesten hoor. Zodra jij als scholier in je tussenuurtjes wilt gaan gamen, dan zul je direct de adapter moeten gaan gebruiken als je niet met het Centrino platform werkt. Niet alleen vreet je processor al een klap aan stroom, daar komt dan nog je grafische kaart bij en het continue draaien van je cpu fan.

Over het verhaal van de school zegt dat je DIE programma's wilt hebben. Ik werk fulltime als ontwikkelaar van web applicaties op een Acer 800Cli. Daar draaien dan de volgende programma's op, simultaan, terwijl deze aanstaat.

IIS
ColdFusion MX 6.1 Enterprise
IBM Websphere
Adobe Photoshop CS
Adobe Illustrator CS
Macromedia Flash MX
Macromedia Dreamweaver MX
Microsoft SQL Server 2000 Enterprise

Ik kan er heerlijk vloeiend mee op werken, hoef nergens op te wachten, en kan er meer als 4,5 uur continue op doorwerken zonder dat ik hoef te gaan sjouwen met adapters, schelden op kabels die in de weg zitten, en gebruik maken van de ingebouwde WLan mogelijkheden die het Centrino platform biedt.

Af en toe mag ik ook wel een game spelen, dus speel ik zonder problemen Halo, Mohaa, etc.

Je onderschat echt de kracht van het Centrino platform hoor, en nog meer de snelheid waarmee een andersoort CPU dan een Pentium-M je accu leegzuigt. Daar nog buiten gelaten dat de levensduur van een accu op een Centrino veel langer is omdat hij minder wordt mishandeld met leegzuigen

• nvidia
ik heb wel al websites gemaakt en ook aan helpen opbouwen ook! Vaak voor bedrijven dus ik weet wel wat het is om websites te maken...

Wat betreft de warmte van de cpu, ok, geef toe dat de P4-M wel wat minder zal verbruiken maar als je dan de prestaties zal gaan vergelijken dan zal de amd64 ruimschoots voorliggen. Beste vergelijking zou zijn. Evenwaardige snelheid, laten we dan even kijk naar het verbruik die de amd64 "slurpt"!

Verwijderd

nvidia schreef op 30 januari 2004 @ 20:39:
ik heb wel al websites gemaakt en ook aan helpen opbouwen ook! Vaak voor bedrijven dus ik weet wel wat het is om websites te maken...

Wat betreft de warmte van de cpu, ok, geef toe dat de P4-M wel wat minder zal verbruiken maar als je dan de prestaties zal gaan vergelijken dan zal de amd64 ruimschoots voorliggen. Beste vergelijking zou zijn. Evenwaardige snelheid, laten we dan even kijk naar het verbruik die de amd64 "slurpt"!
Het is echter de vraag of die prestaties opwegen tegen het gebruiksgemak. Een Centrino kan makkelijk alles op zijn sokjes voor je doen. Met de AMD64 heb je alles nog sneller .... maar ook je accu.....

Ik zou niet eens gaan kijken naar het snelste van het snelste, maar naar oa gebruiksgemak want ik heb niet het idee dat je daar naar kijkt. Zaken als werktijd, warmte, geluid, en oa gewicht vd laptop zijn zaken die belangrijker zijn als overbodige snelheid die je alleen zult gebruiken bij het gamen. De AMD64 zal ws ook terugschalen in cpu speed als het niet nodig is.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
vergeet niet zodra de 64 bit applicaties uitkomen... :) maak maar af :p

• nvidia
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:56:
Het is echter de vraag of die prestaties opwegen tegen het gebruiksgemak. Een Centrino kan makkelijk alles op zijn sokjes voor je doen. Met de AMD64 heb je alles nog sneller .... maar ook je accu.....

Ik zou niet eens gaan kijken naar het snelste van het snelste, maar naar oa gebruiksgemak want ik heb niet het idee dat je daar naar kijkt. Zaken als werktijd, warmte, geluid, en oa gewicht vd laptop zijn zaken die belangrijker zijn als overbodige snelheid die je alleen zult gebruiken bij het gamen. De AMD64 zal ws ook terugschalen in cpu speed als het niet nodig is.
Ja weet ik, maar daarom wacht ik nog even met de aankoop tot de zomer, dan zijn er al heel wat fabrikanten die dan al een amd64 kunnen aanbieden en dan kan ik ook al raad vragen aan mensen die zo'n notebook hebben. Is dat positief dan zal ik voor de amd64 gaan, zoniet wordt het een P4-M!! Ik ben wel amd maar ik ben wel realistisch! Wel weet ik dat de P4-M heel soepel draait maar je en ik kunnen niet weten hoe de amd64 draait want niemand heeft er nog eentje! Daarom ff wachten tot de eigenlijke resultaten en dan kunnen we praten....

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In dat geval zou ik niet voor een P4-M gaan maar voor een P-M, centrino. Die zijn in gelijke snelheden te krijgen, maar de P-M is een stuk energiezuiniger.

• nvidia
Oscar Mopperkont schreef op 31 januari 2004 @ 11:36:
In dat geval zou ik niet voor een P4-M gaan maar voor een P-M, centrino. Die zijn in gelijke snelheden te krijgen, maar de P-M is een stuk energiezuiniger.
Dankje voor de tip :P

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 19:10
Indien je je serieus met (web)design gaat bezighouden zou ik ook wat geld over houden voor een mooi crt scherm aangezien kleuren op je laptopscherm niet 100% goed/compleet worden weergegeven.

Verder zou ik kiezen voor een Pentium-M (centrino) ipv amd64, redenen staan al genoeg in dit topic.
Zelf doe ik al m'n grafische dingen nog op een vast station met crt scherm en de meeste code maak ik nu op m'n laptop en kan je verzekeren dat je echt veel tegelijk kan draaien hoor. IIS, SQL2000server, Visual Studio .NET 2003 en DreamweaverMX is echt geen probleem. (ik heb een P-M 1,5 Ghz met 512 Mb ram)

[ Voor 55% gewijzigd door Kawa op 31-01-2004 12:00 . Reden: stukje bijgetypt ]

Verwijderd

Ik heb een HP NX9005 met mobile AthlonXP 2000+
En stil en makkelijk op je schoot te gebruiken. Ook zonder broek aan ;)
De harde schijf maakt 't meeste geluid :+

En ik heb vergelijk tussen verschillende HP laptops met
mobile Athlon XP NX9005
P4 NX9010
P4-M N800v
P-M NC8000

P-M gaat het langste mee en is de stilste. Zo'n 3.5-4 uur
P4-M en AthlonXP-M komen direct daarna, met slechts een af en toe vaker aanslaande fan en een iets kortere levensduur. Zo'n 3uur
P4 is de luidruchtigste (wordt bij m'n bedrijf lawaaibak genoemd)

Per saldo kwam de NX9005 het beste uit. 3 uur batterij duur zelfs met WLAN is meer dan genoeg en fan slaat slechts af en toe aan. Eigenlijk alleen met WLAN is de batterijduur van belang. Anders is het kleine moeite om ff een stroomstekker aan te sluiten. 90% hier werkt toch met een stroomaansluiting in de buurt.

Let ook op dat je beeldscherm verreweg de meeste stroom vreet. Dan maakt de processor alweer veel minder uit. Een 2de accu is ook een oplossing voor nog langere accuduur. 2 x 3 uur geeft al 6 uur accutijd indien nodig.

Voor mij weegt de prijs van een Centrino zeker niet op. Laat staan dat ik met een marketingbak wil rondlopen.

En ja ook de naam AMD speelt bij mij een positieve rol. Wordt met m'n laptop vergelijking weer eens bevestigd.

Als ik nu een nwe zou nemen dan zou de "Acer Ferrari" http://global.acer.com/products/notebook/fr3000.htm of Acer met Athlon64 nemen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 12:33 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hij zegt wat we je al lang hadden uitgelegd :{
Volgens mij snap je nogsteeds het verschil niet tussen een Pentium 4-M en een Pentium-M.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:09:
...

Voor mij weegt de prijs van een Centrino zeker niet op. Laat staan dat ik met een marketingbak wil rondlopen.

...
Overdrijven is ook een kunst! Iedereen in dit topic loopt de zaken heel erg aan te dikken. Mijn huisgenoot heeft een normale P4 in zijn notebook, en ja de fan staat erg vaak aan, maar heel erg luidruchtig is die ook niet. Voor op kantoor is het misschien niet zo geschikt, maar als jij muziek hebt aanstaan op de achtergrond valt het geluid niet op.
Verder wordt die notebook wel degelijk warm, maar hij smelt niet van je schoot. Daarbij is het de vraag hoevaak je je notebook gebruikt op je schoot. Er zijn mensen die het doen, maar de meeste gebruikers hebben hem op een bureau staan.
En jij begint nu over de prijs van centrino dat die zo hoog ligt. Toegegevn het is ietsje duurder dan een andere notebook. Maar zo groot is het verschil nu ook weer niet! Jij hebt het bv over de acer ferrari, bij mijn weten heeft die een ATI 9200 kaart, en is hij qua prijs ongeveer gelijk aan een ASUS M6000, die een ATI 9600 kaart heeft. Waarschijnlijk is die ASUS dus nog sneller ook.
Centrino is dus wel ietsje duurder, maar scoort dan ook op de typische notebookeigenschappen dus ook ietsje beter.

Het hangt gewoon af van de eisen van de gebruiker wat hij er mee wilt doen. En niet elk vooroordeel is waar. Ook P4/P4-M/Athlon-M notebooks kunnen aardig stil zijn, ze kunnen soms ook behoorlijk lang meegaan op de accu (maar zijn dan wat zwaarder door de grote accu), en niet elke centrino notebook is duur, en er zijn behoorlijk wat centrino notebooks (Asus m6000/dell inspiron/acer 80x/jewel 8070) die behoorlijk hun mannetje staan ook op grafisch gebied en spellen.

De TS geeft aan dat hij graag een AMD64 notebook wil, dan kun je hem best op alternatieven wijzen, maar door blijven zeuren dat hij wat anders moet nemen is wat mij betreft een beetje te. Ik zou zeggen wacht eerst eens een goede review af van bv die Acer met amd64 proc, en vergelijk hem dan met de andere notebooks. :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar een Centrino maar jah, IEDER ZIJN MENING! :P
De TS wil gewoon een AMD64, klaar punt.

Misschien kan je hier ff kijken voor wat prestaties
http://www.digit-life.com/articles2/amd-athlon64-m/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nokko schreef op 31 januari 2004 @ 13:44:
De TS wil gewoon een AMD64, klaar punt.
Dan kan deze topic ook wel op slot.

Bovendien slaat het argument "waarom een athlon64? vanwege cool 'n quiet"nergens op, want ten eerste is die athlon64 met z'n 82Watt nogsteeds een straalkachel waar een Pentium-M een koelkast naast is. Bovendien kun je overal lezen dat Cool 'n Quiet gewoon een ander marketingnaampje is voor PowerNow, dus dan kun je net zo goed een Athlon XP-M kopen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Los van het gegeven dat Exirion gelijk heeft dat je met een zuinige CPU ook prima kan werken....

Hier wil iemand webdsignen en geeft alleen CPU-specs? Ik dacht dat dan bv de schermreolutie ook wel relevant was. Ik zag die Acer1501 en die heeft een resolutie van 1024 bladibla... da's knap waardeloos als je meerdere progs tegelijk wilt draaien.

Zoek maar voor je studie een laptop.. en daarvoor heb je een heel ander checklist voor dan de meest lompe bak (overigens, als je daarmee zou patsen verdien je het meer om uitgelachen te worden.. een laptop met constant geluid van de fan).

Veel reizen -> mobiel -> onder de 3 kilo
Goede prestaties -> PentiumM
Fotosoep ed -> groot scherm MET hoge resolutie -> 1400 of meer
HD en veel geheugen dus ->
En dan pas zou ik videokaart en precieze CPU invullen, want alles is snel zat voor fotosoep.
Met zulke specs kom ik meer in de Acer travelmate 600 of 800 of misschien Dell Inspirion 8600 dingen (schermen he).
Maar laat je vooral niet afleiden en neem een dikke warme Athlon die over 6 maanden al verfafbladering vertoond. Ik heb ook een laptop en die weigert lawaai te doen, draait bruut toch alles weg en weegt slechts 2.2 kilo (tegenwoordig heb je ook lichtere modellen). Een Asus 3700, maar die combineert veel specs en voldoet net niet aan jouw profiel.. maar of ik ooit spijt krijg als ik iemand zie met een p4 of AMD of 4 GHz... nee.

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 31 januari 2004 @ 14:08:

Maar laat je vooral niet afleiden en neem een dikke warme Athlon die over 6 maanden al verfafbladering vertoond.
HET voorbeeld van overdrijven. :Z
Ik zeg toch dat ik er zelfs zonder broek gewoon op schoot mee kan werken (zoals draadloos internetten op de wc :D

Schermspecs van de 1501 en de 1502
1400*1050
http://www.ldlc.fr/select...ortablepc_C000001041.html
http://www.ldlc.fr/fiche/PB00020313.html
http://www.ldlc.fr/fiche/PB00020314.html
(scroll naar beneden voor de specs)

Ik kom als IT'er regelmatig bij verschillende bedrijven en als Laptop's ter vergelijk komen, geven ook de P-M'ers vaak toe dat ze geen gebruik maken van de "voordelen" van de P-M. 80% draait ALTIJD op netstroom. En het gewicht en formaat maakt ook niet veel uit.

M'n NX9005 is gewoon stil met een slechts af en toe draaiende fan (om de 15 a 30 minuten draait ie een minuutje of zo, afhankelijk van wat ik erop draai.

Nee, heren. Centrino is een mooi platform maar niet "heilig"

Athlon-XP komt in 90% mee.

En zoals een andere poster al zei, kijk wat je ermee gaat doen en vul je wensen in.
(neem een mobile Athlon-XP/Athlon 64 ;) )
Voor grafisch geweld - non shared video ATi 9200 - 9600
Verschillende tegelijke progs Geheugen / harde schijf naar wens
Harde schijf - snelheid/stilte = sneller = meestal minder stil
Beeldscherm naar wens 1024 of hoger. (Persoonlijk vind ik 1024 op 15" scherm het fijnst. Kleiner scherm neemt minder stroom en maakt de laptop meestal kleiner)
Draagbaarheid: maximaal door jezelf bepaald gewicht
Looks? De Acer Ferrari is erg fraai IMO

Alleen wanneer echt klein en licht moet zijn, neem een P-M met kleiner scherm.

Natuurlijk is hetgeen wat de meesten hier hebben/nemen vaak overkill.
Maar ik kan de TP niet ongelijk geven in de wens voor een Athlon64 laptop

Succes!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 15:03 . Reden: correctie ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ecteinascidin schreef op 31 januari 2004 @ 14:08:
Met zulke specs kom ik meer in de Acer travelmate 600 of 800 of misschien Dell Inspirion 8600 dingen (schermen he).
...
Voor het gemak vergeet je twee notebooks die net zo goed aan dat soort eisen voldoen:
Asus M6000
Jewel Jade 8070

De Acer Travelmate heeft behoorlijk wat problemen, meer dan 50% van de gebruikers heeft problemen, en Dell is relatief duur, zo'n 20% duurder dan de andere genoemde modellen.

Maar (nogmaals) laat de TS eerst eens goed de AMD64 notebooks bestuderen, en zijn wensen op een rijtje zetten, want dat maakt kiezen ee stuk makkelijker. Beginnen bij de wensen en dan op specs uitkomen, ipv zoals de TS doet beginnen met specs en dan een notebook ebij zoeken.

Die opmerking over het scherm is inderdaad een hele goed want XGA is inderdaad niet een idealde resolutie voor zijn werkzaamheden.

• nvidia
Kawa schreef op 31 januari 2004 @ 11:51:
Indien je je serieus met (web)design gaat bezighouden zou ik ook wat geld over houden voor een mooi crt scherm aangezien kleuren op je laptopscherm niet 100% goed/compleet worden weergegeven.
Ja heb ik hier thuis al en het is toch normaal geen probleem crt aansluiten op notebook! Dus crt moet ik al niet meer kopen!
Exirion schreef op 31 januari 2004 @ 12:34:
Hij zegt wat we je al lang hadden uitgelegd
Volgens mij snap je nogsteeds het verschil niet tussen een Pentium 4-M en een Pentium-M.
Ik bedoelde mn reactie wel wat melig, omdak het al paar keer gehoord had in dit topic!
Door Ecteinascidin (T.net PowerMod) - schreef op 31 Januari 2004 @ 14:08:
Veel reizen -> mobiel -> onder de 3 kilo
Goede prestaties -> PentiumM
Fotosoep ed -> groot scherm MET hoge resolutie -> 1400 of meer
HD en veel geheugen dus ->
En dan pas zou ik videokaart en precieze CPU invullen, want alles is snel zat voor fotosoep.
Nee ik hoef geen zware amd64 he, ik heb juist gezegd, dat ik denk om een amd64 te kopen, hierbij wordt er wel gezegd dat hij veel warmte en lawaai produceert, maar is dit al bewezen? Ok, op papier wel, maar nog nergens enige benchmark van dat door een gekend labo getest is! Natuurlijk weet ik dat een notebook niet te veel mag wegen, het is immers om alle dagen naar school te gaan, dus het moet wel nog een beetje handig blijven ook he! Wat de resolutie betreft mag het 1400*1050 zijn!
HD speelt niet zo'n grote rol, een schijf van 40 of 60 is al groot genoeg en doordat ik toch vooral met websites bezig zal zijn zal het wel nuttig zijn dat er tussen de 512 en 1024 ram in komt te zitten!

Zelf had ik nog een Asus in gedachten, nl de M6000N, is een prachtding, kan je hier ff specs bekijken, de perfecte laptop! Kost rond de 2000€.

Tis zeker en vast niet dat ik me alleen wil bazeren op snelheid! CPu is belangrijk, maar gebruiksvriendelijk is! Daarom wil ik in de loop van kijken naar de geluidsproductie, de wamrteproductie van de amd64! Valt dit tegen dan zal het zeker geen amd worden ookal hebben ze dan de snelste cpu voor notebooks! Ook vindt ik het belangrijk dat de accu tijdje meegaat want heb geen zin om hem al na 2 min aan de adapter te leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door nvidia op 01-02-2004 11:01 ]

Verwijderd

Killerhond schreef op 31 januari 2004 @ 00:07:
vergeet niet zodra de 64 bit applicaties uitkomen... :) maak maar af :p
err was die A64-M niet een waar juist de x86-64 extensies waren uitgeschakeld ;)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

nvidia schreef op 01 februari 2004 @ 10:49:
....

Zelf had ik nog een Asus in gedachten, nl de M6000N, is een prachtding, kan je hier ff specs bekijken, de perfecte laptop! Kost rond de 2000€.
...
HELE goede keuze (hoop ik, heb hem vorige week zondag bij de-laptopper besteld :) ) Maar je kunt voor een stuk minder dan 2000 klaar zijn! Zeker bij de laptopper. Voor 2000 heb je volgens mij de meest uitgebreide versie!

Kijk trouwens ook eens in Het ASUS M6000N topic altijd handig. Verder vind ik persoonlijk dat als je een DVD fikker erin zou willen hebben, dat je ook kunt overwegen dat extern te doen. Ee behuizing kost 69,- en nog de prijs va de fikker erbij. Dan ben je goedkoper uit, en heb je een betere (snellere) fikker. Enige nadeel is dat je niet on the road kunt fikken.

Maar je hebt verder gelijk dat je ook eerst nog best eens reviews van die AMD64 kunt afwachten, misschien is een fabrikant in staat hem wel heel stil te krijgen :)

• nvidia
Oscar Mopperkont schreef op 01 februari 2004 @ 12:39:
HELE goede keuze (hoop ik, heb hem vorige week zondag bij de-laptopper besteld :) ) Maar je kunt voor een stuk minder dan 2000 klaar zijn! Zeker bij de laptopper. Voor 2000 heb je volgens mij de meest uitgebreide versie!

Kijk trouwens ook eens in Het ASUS M6000N topic altijd handig. Verder vind ik persoonlijk dat als je een DVD fikker erin zou willen hebben, dat je ook kunt overwegen dat extern te doen. Ee behuizing kost 69,- en nog de prijs va de fikker erbij. Dan ben je goedkoper uit, en heb je een betere (snellere) fikker. Enige nadeel is dat je niet on the road kunt fikken.

Maar je hebt verder gelijk dat je ook eerst nog best eens reviews van die AMD64 kunt afwachten, misschien is een fabrikant in staat hem wel heel stil te krijgen :)
Denk ook wel dat de Asus M6000N wel een goede keuze is in het algemeen, maar je spreekt om hem bij de-laptopper te halen, geef ff link ervan!! Die externe DVD-RW zijn wel van degelijke kwaliteit als ik me niet vergis, gaan jullie daarmee akkoord?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

nvidia schreef op 01 februari 2004 @ 14:44:
[...]
Denk ook wel dat de Asus M6000N wel een goede keuze is in het algemeen, maar je spreekt om hem bij de-laptopper te halen, geef ff link ervan!! Die externe DVD-RW zijn wel van degelijke kwaliteit als ik me niet vergis, gaan jullie daarmee akkoord?
Wat ik voorstel is een zelf een externe te "maken"door gewoon een behuizing te kopen die je via firewire aansluit en waarin je een interne DVD fikker naar keuzekunt inbouwen.
De DVD fikker in de ASUS kost immer iets van 200 euro extra, dus met deze methode benje goedkoper uit. :)

Ow ja www.de-laptopper.nl

En nog wat: Wij hoeven nergens mee akkoord te gaan natuurlijk! Het is jouw keuze en ik hoop dat je die verstandig maakt. Ik vond de Asus M6000 de beste notebook voor een redelijke prijs, van dit moment vandaar datik hem koos. Maar als jij er specifieke dingen mee moet doen, kun je latijd naar andere kijken.

Edit:
Wel vleiend natuurlijk dat je onze toestemming wilt hebben B)

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-02-2004 15:16 ]

• nvidia
bwa ik spreek niet echt over een toestemming he, ik vraag jullie raad en aan de hand van dit zal ik ook een oordeel vellen!!

• nvidia
heb eigenlijk een vraagje, zou er veel prestatieverschil zijn tussen de P4-M (Dothan)1.7Ghz 2MB Cache 400Mhz of de gewone P4-M 1.7GHz?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

.

[ Voor 100% gewijzigd door Exirion op 02-02-2004 18:20 ]

• nvidia
wat wou je zeggen Exirion??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL :)

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 19:10
nvidia schreef op 02 februari 2004 @ 18:17:
heb eigenlijk een vraagje, zou er veel prestatieverschil zijn tussen de P4-M (Dothan)1.7Ghz 2MB Cache 400Mhz of de gewone P4-M 1.7GHz?
Hiervoor moet je (en wij) de eerste benchmarks nog afwachten. Het is nu nog niet bekend hoe de prestaties zijn

• nvidia
ja en de dothan heeft al vertraging opgelopen voor de productie staat vandaag op tweakers.net te lezen dus het zal nog tijdje wachten worden...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik snap de zin van dit topic niet: je keuze is al gemaakt, je wil een AMD 64 laptop. Argumenten voor een centrino veeg je zonder nadenken van tafel allen maar omdat je per se een "coole" AMD wil. bovendien wil je nog een beest van een 3D GPU hebben, iets wat enkel zinvol is als je gaat gamen. Je hebt je keuze dan toch al gemaakt? Verder post je dat je de laptop pas binnen een half jaar wil kopen, maar een half jaar in deze wereld is een decenium in de normale wereld, maw de laptops van binnen een half jaar zijn nu nog niet op de markt en die van nu zijn binnen een half jaar niet meer op de markt.

* Yalopa zou NU ook voor een centrino gaan, ze zijn goed, niet duur, hebben alle features die je je kan inbeelden, ze zijn betaalbaar en betrouwbaar. Maar ja dat is dan ook maar de mening van iemand die een hoop gelukkige "centrino-users" heeft, De 1337 factor op tweakers om geen Intel te nemen is natuurlijk ook een niet te onderschatten factor.

You don't need eyes to see, you need vision

• nvidia
thx for the information!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn 4 jaar oude PIII laptop valt langzaam uit elkaar, vreet CD's (letterlijk) en het beeldscherm doet raar. Het wordt dus langzaam tijd voor een vervanger :+

Nu heb ik hier wat zitten lezen en wat zitten googelen, maar kan niet echt iets vinden. Ik ben op zoek naar een Athlon 64 (M) laptop. Ik kan echter alleen maar exemplaren vinden met 15" scherm. Ik wil echter niet zo'n groot ding, vanaf 12" zou al voldoende zijn. Helaas is dat blijkbaar niet meer de mode. Natuurlijk is Centrino ook leuk, maar aangezien ik vooral linux gebruik is dat wat lastiger met WLAN en andere drivers. Vind ik geen kleine AMD, dan moet ik toch naar een Centrino gaan kijken of ik ga een 12" powerbook kopen...

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 03-03-2004 20:30 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op 03 maart 2004 @ 20:25:
Ik kan echter alleen maar exemplaren vinden met 15" scherm. Ik wil echter niet zo'n groot ding, vanaf 12" zou al voldoende zijn
Blijkbaar speelt het portable aspect een belangrijke rol, dus dan denk ik: why the hell een 64-bits AMD erin? Dat vreet stroom en is overkill voor de meeste on-the-move toepassingen.

Voor Linux hoef je Centrino niet te laten. ACPI werkt prima, vooral met 2.6 kernels, en je kunt Windows WLAN drivers via een soort wrapper op Linux draaien. Schijnt top te werken, en Intel komt nu na een jaar eindelijk eens met eigen WLAN drivers voor Linux :)

Morgen heb ik m'n eigen Centrino notebook na reparatie weer terug dus dan zal ik die WLAN truc op Linux eens proberen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd werkt WLAN via een omweg. De Athlon 64 M is niet zo'n stroom vreter, zeker niet als je een beetje powermanagement gebruikt. Je moet er dan nog best goed op kunnen werken. Ik ben nu eenmaal geen Intel fan, dus dan kom je al snel op AMD uit. 64 bit is alleen maar leuk. Met linux kan ik daar ook noch echt gebruik van maken (compileer alles zelf). Helaas zijn ook alle 12" Centrino belachelijk duur, rond de 2000 euro, terwijl je voor de 15" vaak 3 tot 400 euro minder betaald! Het 12" powerbook en ook het 12" iBook liggen met hun prijs wat dat betreft ook niet slecht.

Verwijderd

Type processor AMD Athlon 64 Intel Pentium M
Snelheid 3000 MHz 1400 MHz
Intern geheugen 512 MB 512 MB
Intern geheugen (max.) onbekend 2048 MB
Type geheugen DDR-SDRAM DDR-SDRAM
Beeldscherm type TFT TFT UWXGA
Beeldscherm grootte 15 inch 1 5,4 inch
Beeldscherm resolutie 1400 x 1050 1280 x 800
Harde schijf 60 GB 40 GB
CD lezen CD lezen
cd branden cd branden
dvd branden dvd lezen

Videokaart type ATI MOBILITY™ ATI MOBILITY™ RADEON™
RADEON™ 9600 9200
Videokaart geheugen 64MB 64MB
Geluidskaart MS DirectSound-compatible MS-Sound compatible
Aansluitingen Ethernet, Firewire, IR, Ethernet, Firewire, 2x USB
USB 2.x, Wireless LAN IR, 2.x, Wireless LAN
Modem intern 56K 56K

Accu Li-Ion Li-Ion
Besturingssysteem Windows XP Windows XP

Gewicht 3400 gram 3000 gram
Afmetingen (L x D x H) 326 x 290 x 39 mm 360 x 273 x 34 mm

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:18:
Type processor AMD Athlon 64 Intel Pentium M
Snelheid 3000 MHz 1400 MHz
Intern geheugen 512 MB 512 MB
Intern geheugen (max.) onbekend 2048 MB
Type geheugen DDR-SDRAM DDR-SDRAM
Beeldscherm type TFT TFT UWXGA
Beeldscherm grootte 15 inch 1 5,4 inch
Beeldscherm resolutie 1400 x 1050 1280 x 800
Harde schijf 60 GB 40 GB
CD lezen CD lezen
cd branden cd branden
dvd branden dvd lezen

Videokaart type ATI MOBILITY� ATI MOBILITY� RADEON�
RADEON� 9600 9200
Videokaart geheugen 64MB 64MB
Geluidskaart MS DirectSound-compatible MS-Sound compatible
Aansluitingen Ethernet, Firewire, IR, Ethernet, Firewire, 2x USB
USB 2.x, Wireless LAN IR, 2.x, Wireless LAN
Modem intern 56K 56K

Accu Li-Ion Li-Ion
Besturingssysteem Windows XP Windows XP

Gewicht 3400 gram 3000 gram
Afmetingen (L x D x H) 326 x 290 x 39 mm 360 x 273 x 34 mm
En nu :?

• Laurent
  • Niet online
En het nut van deze kick? Je post bevat geen informatie over een fabrikant, een typenummer of een leverancier, daarnaast bevatten de secs ook nog wat fouten.

Tegenwoordig zijn er al meerdere AMD64 notebooks uitgekomen. Je kan gewoon wat rondkijken in CSL voor ervaringen van wat moderne notebooks. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.