Toon posts:

Kan alleen opnemen met Virtual VCR zonder compressie :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds vanmiddag heftig lopen experimenteren mijn ViVo videokaart maar ik kom op 1 puntje er dus niet uit.

Ik wil met virtual VCR gaan opnemen omdat het een goed programma blijkt te zijn. Vervolgens bewerk ik die file met VirtualDub.

Nu is het alleen zo dat als ik met deze instelling wil gaan openemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/ikedea/Image2.jpg

krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/ikedea/Image1.jpg

Wat doe ik fout? Want als ik wil opnemen zonder de compressie doet hij het moeiteloos maar dan zit ik aan 1 gig per minuut en dat is me net té heftig :+ ! Hoe kan ik dit goed krijgen en waarom doet hij dit? Zie ik wat over het hoofd?

(ik werk met een TV in van mijn Ti4200 GF4 kaart met de composite out van mijn TV)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien mis je een codec ofzo?
Meestal wordt die erbij geinstalleerd als je het hoofdprogramma installeert, maar mogelijk is dagt om de een of andere reden dan niet gebeurd. :)
Misschien helpt gewoon het programma nog een keer installeren (met alle opties aan).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 30 januari 2004 @ 10:28:
Misschien mis je een codec ofzo?
Meestal wordt die erbij geinstalleerd als je het hoofdprogramma installeert, maar mogelijk is dagt om de een of andere reden dan niet gebeurd. :)
Misschien helpt gewoon het programma nog een keer installeren (met alle opties aan).
Al geprobeerd, ook bij de filter folder de filters geïnstalleerd via een dos-box! Maar dit werkt dus ook niet, alleen zonder compressie gaat het goed! Maar 1Gig per minuut is me echt iets teveel! Dat moet toch iets minder kunnen?

Of een ander programma dat beter/makkelijker captured?

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar even een iets andere wendig geven aan dit topic :)

Ik ben dus nieuw op het gebied van capture maar in deze tijd moet dat toch makkelijker kunnen dan zoals het nu gaat:

Ik heb nu Virtual VCR om het signaal (avi) op te nemen, dan via Virtual Dub & TEMPGEnc bewerken tot een Mpeg! Maar ik kom er toch echt niet helemaal uit.

Pal kan dus gaan tot formaat 720x576 ?? Dat is het maximum. Moet ik dat dan ook echt volledig capturen om het mooi weer te geven op een breedbeeld TV?

Ik wil dus gewoon en programma die de video in van mijn ViVo kaar opneemt en het kan wegschrijven. Oke het eerst rum opnemen en encoden snap ik dan ook nog wel, maar dan zit ik nog met Virtual VCR aan 1 gig per minuut omdat het comprimeren niet werkt volgens de error hierboven beschreven.

En als wat moet ik het maken, DivX 3.11/5/ weet ik veel allemaal, SVCD etc.

Ik heb nu een DVD speler staan die SVCD aankan maar binnenkort komt daar een Kiss DP-500 die van alles aankan, dus ook Mpeg en DivX etc.

Maar wat is nu de beste stap om een goede kwaliteit te krijgen en wat voor instellingen, want ik kom er niet uit en zie ook geen FAQ op GoT!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je zult nog een MJPEG compressor moeten installeren. Die zijn helaas niet gratis. Ik heb goede ervaringen met Morgan MJPEG in combinatie met VirtualVCR.

Hoe ik het doe:
- opnemen op PAL 720x576, Morgan MJPEG op forced 100% kwaliteit. Voor een film van twee uur moet je rekenen op zo'n 60 GB benodigde ruimte. Gebruik hiervoor een tweede harde schijf, anders krijg je storing
- film laden in Virtualdub en eventueel filters erop loslaten (er zit meestal een randje onderaan de film dat je weg moet werken)
- vanuit Virtualdub de film frameserven ("voeren") aan TMPGEnc
- met TMPGEnc een DVD PAL maken, formaat 720x576, highest quality, PAL 4:3 625 line (PAL 704x576). Geen deinterlace toepassen!
- Constant Bitrate van 6500
- de film door een DVD authoring programma jagen (bv. DVD Lab)
- het uiteindelijke resultaat (film van zo'n 8 GB) met DVD2One reduceren tot één DVD van 4,5 GB.

Het lijkt raar om met TMPGEnc een bitrate te kiezen die een veel te grote film oplevert. Mijn ervaring, en ik heb heel wat geëxperimenteerd, is echter dat dit het beste resultaat oplevert.

Ik heb weliswaar geen breedbeeld, maar video is toch geen 16:9 verhouding.

[ Voor 6% gewijzigd door Brigitte op 30-01-2004 19:11 ]

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
anders moet je eens fly 2000 tv gebruiken, het schijnt wel een vrij deftig programma te zijn om mee te kunnen caputeren.

Verwijderd

Topicstarter
Brigitte schreef op 30 januari 2004 @ 19:10:
Je zult nog een MJPEG compressor moeten installeren. Die zijn helaas niet gratis. Ik heb goede ervaringen met Morgan MJPEG in combinatie met VirtualVCR.

Hoe ik het doe:
- opnemen op PAL 720x576, Morgan MJPEG op forced 100% kwaliteit. Voor een film van twee uur moet je rekenen op zo'n 60 GB benodigde ruimte. Gebruik hiervoor een tweede harde schijf, anders krijg je storing
- film laden in Virtualdub en eventueel filters erop loslaten (er zit meestal een randje onderaan de film dat je weg moet werken)
- vanuit Virtualdub de film frameserven ("voeren") aan TMPGEnc
- met TMPGEnc een DVD PAL maken, formaat 720x576, highest quality, PAL 4:3 625 line (PAL 704x576). Geen deinterlace toepassen!
- Constant Bitrate van 6500
- de film door een DVD authoring programma jagen (bv. DVD Lab)
- het uiteindelijke resultaat (film van zo'n 8 GB) met DVD2One reduceren tot één DVD van 4,5 GB.

Het lijkt raar om met TMPGEnc een bitrate te kiezen die een veel te grote film oplevert. Mijn ervaring, en ik heb heel wat geëxperimenteerd, is echter dat dit het beste resultaat oplevert.

Ik heb weliswaar geen breedbeeld, maar video is toch geen 16:9 verhouding.
Ja, oke! HEt blijkt dus dat ik aan dit principe vastzit en zo heb ik het al dus 1 keer gedaan, alleen enige is dat ik nog geen DVD brander heb, dus moet het met CD's doen.

Maar dat neemt nog n iet weg dat ik dus met Virtual VCR NIET kan opnemen met bijv. Morgen Mpeg. Hij geeft de error hierboven aan! Wat moet ik doen om het wel werkend te krijgen, want ik heb ook Morgan codec gedownload (evaluatie) maar dan komt hij niet tevoorschijn in mijn Virtual VCR keuze menu ....

Hulp ... :'(

Verwijderd

Topicstarter
fikkie_84 schreef op 30 januari 2004 @ 19:14:
anders moet je eens fly 2000 tv gebruiken, het schijnt wel een vrij deftig programma te zijn om mee te kunnen caputeren.
Is alleen voor TV kaarten bedoeld, ik heb een videokaart met een video in :D

Maar toch bedankt :)

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je Morgan "aangezet" (enable via ikoontje in de taakbalk)?
Wat doet ie als je smart tee uitzet?

Verwijderd

Topicstarter
Brigitte schreef op 31 januari 2004 @ 12:02:
Heb je Morgan "aangezet" (enable via ikoontje in de taakbalk)?
Wat doet ie als je smart tee uitzet?
Om de een of andere reden verschijnt hij nu wel in beeld! Hij doet het, nou ff lekker kijken hoe alles gaat werken! Sowieso al bedankt voor alle tips!

_/-\o_
Pagina: 1