Toon posts:

DVD upgrade voor nieuwe multi-layer format.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een DVD brander die middels firmeware te upgraden is, als de nieuwe multi-layer techniek op de markt komt. Hierbij kunnen DVD's het dubbele van 4,7 GB bevatten.

Welke huidge types kunnen dit straks aan? Wie weet hier wat van??? _/-\o_

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11
pioneer 106, maar alles is nog zeer vaag en is nog maar de vraag of pioneer de firmware ook daadwerkelijk beschikbaar stelt.
andere merken weet ik niet, de betreffende pioneer is nagenoeg nergens meer te verkrijgen

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:12
Search al gebruikt ? Dit is ruim een week geleden ook al een keer langsgekomen ...

-

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 29 januari 2004 @ 20:52:
Search al gebruikt ? Dit is ruim een week geleden ook al een keer langsgekomen ...
Ben net nieuw op dit forum. Nee, search niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
brandon schreef op 29 januari 2004 @ 20:51:
pioneer 106, maar alles is nog zeer vaag en is nog maar de vraag of pioneer de firmware ook daadwerkelijk beschikbaar stelt.
andere merken weet ik niet, de betreffende pioneer is nagenoeg nergens meer te verkrijgen
Overweeg een NEC 2500A te kopen. Zou die dit ook aan kunnen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:02:
[...]

Overweeg een NEC 2500A te kopen. Zou die dit ook aan kunnen?
:O Welkom op GoT. Aangezien jij niet de enige bent op GoT, is de kans groot dat je vraag al eerder is gesteld. Daarom raad ik je aan om de search te gebruiken. Verder is het internet groter dan GoT en bestaat er zoiets als Google.
Als je de search gebruikt zal je o.a. dit topic tegenkomen: dual layer brander
Van (alleen) de Pioneer 106 is bekend dat die dual layer kan branden. Veel informatie daarover is niet bekend volgens mij (maar dat kan je vast wel vinden met Google.)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik weet dat mijn DVD brander (Sony DRU-530a) in Februari wel een update uitbrengt die het schrijven van DVD-R en DVD-RW respectievelijk opwaardeerd naar 8x en 4x tegenover de 4x en 2x nu. (DVD+R en RW zijn al resp. 8x en 4x).

Ik weet niet in hoeverre de techniek ook daadwerkelijk aangepast moet worden voor een Dual Layer disc. Aangezien de Pioneer met Firmware te update is, is het aannemelijk dat een Dual Layer DVD ook met 1 laser geschreven kan worden - waarschijnlijk eerst laagje 1, en dan laagje 2 ;) Hoe dat precies zit weet ik niet, want ik neem eigenlijk toch aan dat een Dual Layer DVD met 2 lasers moet worden geschreven.

De Sony DRU-530a heeft niks aangekondigd over Dual Layer support trouwens, maar ik hoop natuurlijk dat ook zij een firmware upgrade gaan invoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door maartena op 30-01-2004 20:50 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Jimsterrr schreef op 29 januari 2004 @ 21:06:
[...]

:O Welkom op GoT. Aangezien jij niet de enige bent op GoT, is de kans groot dat je vraag al eerder is gesteld. Daarom raad ik je aan om de search te gebruiken. Verder is het internet groter dan GoT en bestaat er zoiets als Google.
Als je de search gebruikt zal je o.a. dit topic tegenkomen: dual layer brander
Van (alleen) de Pioneer 106 is bekend dat die dual layer kan branden. Veel informatie daarover is niet bekend volgens mij (maar dat kan je vast wel vinden met Google.)
;) Heb topic gelezen en al wat extra info ingewonnen bij fabrikanten. Blijkt dat alles nog stil gezwegen wordt.
Pagina: 1