Ik heb hier een Vigor 2600 modem en een Buffalo 54Mbit Accespoint/Router
Nou is het zo dat m'n laptop gewoon een IP krijgt van de AP.
Het probleem ligt bij mijn desktop. Deze krijgt met geen mogelijkheid een IP.
Als ik de IP en DNS handmatig instel gebeurt er ook niets.
Wat ik dan wel kan is pingen naar de AP.
Maar weer niet naar de modem daarachter
Als ik de instellingen vande laptop kijk zie ik da ik gewoon een gateway heb draaien. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid op m'n desktop.
Dit probleem is trouwens sinds ik XP er nieuw op heb moeten gooien (voeding had zichzelf en twee schijven opgelost )
Ik heb XP net er weer nieuw op gegooid maar nog steeds niets.
DeAP heeft de laatste firmware en ik heb voor m'n PCI kaart de laatse drivers opgehaald.
Het gaat trouwens om een WBR-G54 AP en eenWLI-PCI-G54 netwerkkaart van Buffalo
Als ik naar mn verbinding kijk zie ik trouwens dat die goed is (geeft 54Mbit aan)
en als ik inlog via de laptop in de AP zie ik bij MONITORING CLIENTS de MAC adres van de laptop plus ip adres, maar van de desktop zie ik alleen de MAC adres en GEEN ip
Nou is het zo dat m'n laptop gewoon een IP krijgt van de AP.
Het probleem ligt bij mijn desktop. Deze krijgt met geen mogelijkheid een IP.
Als ik de IP en DNS handmatig instel gebeurt er ook niets.
Wat ik dan wel kan is pingen naar de AP.
Maar weer niet naar de modem daarachter
Als ik de instellingen vande laptop kijk zie ik da ik gewoon een gateway heb draaien. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid op m'n desktop.
Dit probleem is trouwens sinds ik XP er nieuw op heb moeten gooien (voeding had zichzelf en twee schijven opgelost )
Ik heb XP net er weer nieuw op gegooid maar nog steeds niets.
DeAP heeft de laatste firmware en ik heb voor m'n PCI kaart de laatse drivers opgehaald.
Het gaat trouwens om een WBR-G54 AP en eenWLI-PCI-G54 netwerkkaart van Buffalo
Als ik naar mn verbinding kijk zie ik trouwens dat die goed is (geeft 54Mbit aan)
en als ik inlog via de laptop in de AP zie ik bij MONITORING CLIENTS de MAC adres van de laptop plus ip adres, maar van de desktop zie ik alleen de MAC adres en GEEN ip
[ Voor 14% gewijzigd door seninha op 29-01-2004 20:51 ]