Toon posts:

FTP Server-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

om de een of andere reden kon ik geen reply plaatsen dus doe ik het maar zo.
Ik heb de poorten 21 en 20 tcp en udp gemapt, maar nog is het onmogelijk voor anderen om op mijn server te komen.
Ik las dat er wel meer mensen met dit probleem zaten met hun speedtouch modem.
Inmiddels ben ik er al achtergekomen dat ik de firewall nog aan moest passen, vanuit de modem zelf. Maar nu moet ik verder.
Wie kan mij helpen?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

welk programma gebruik je hiervoor? router of alleen modem? komop, b-tje meer info :)

www.google.nl

Verwijderd

De nieuwe speedtouch modems hebben een ingebouwde router. Hubje eraan en je kan je internet aansluiting delen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mulit pc speedtouch modem van alcatel. ik gebruik bulletproof ftp server. ik heb iedere mogelijke doorsnee manier van ftp-en al geprobeerd. het probleem is dat mensen niet op de server kunnen komen.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:06
heb je passive mode op je FTP server aan staan??

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52

Oceria

I've been in between....

Omdat je achter een router zit moet je het PASV (passive) protocol gebruiken. Forward ports 21 en bv 20000-20100 (voor 100 connecties) naar je FTP server en configureer deze voor PASV protocol op het buiten IP adres en de voorgenoemde PASV settings. Open porten 20, 21, 20000-20100 op je server en buitenstaanders zouden op je FTP server moeten kunnen komen (als ze hun FTP client op pasv zetten).
Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

om de een of andere reden kon ik geen reply plaatsen dus doe ik het maar zo.
Ja gek hè.
je vorige topic zit op slot. ftp server probleem
Lees even de post van Cutebritney.

[ Voor 3% gewijzigd door Andre-85 op 29-01-2004 22:03 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik mijn buiten-ip gebruik word de verbinding geweigerd, intern wil het welm naar anderen kunnen niet inloggen. ik heb poorten 20000-20010 geforward en ingebruik staan, maar ze komen er nog niet op.

• WildOne
  • Laatst online: 13-05 12:06
Wordt er wel iets van een attempt gelogd op de server? Of gebeurt er echt helemaal niks?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Wanneer jij lokaal wilt inloggen op de ftp moet je het lokale ip gebruiken. Het externe ip zal lokaal niet werken!

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
Als men probeert in te loggen krijg ik niks te zien in mijn server. zij krijgen gewoon een fout melding. Het schijnt dus dat ik bepaalde ip-adressen dus moet forwarden maar dat is mij tot dusver niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu weer van alles geprobeerd. Ik heb in mijn NAPT settings mijn ip adres volgens whatismyip.com ingesteld als server, de poorten 21 en 20 opengezet, maar het werkt nog niet. Nog enige suggesties?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Heey hallo, ik heb pas een FTP opgezet met het Multi PC modem, kortom Alcatel 510(i) V4, met bulletproof.
Eerst moet je dus de port forwarden,mappen in het NAPT menu of hoe dat ook mag heten, port openen ?
Je maakt een nieuwe entry aan en zet eerst dit
inside ip:hier je LAN ip invullen dat omgezet wordt door de router naar outside ip. port:21
outside ip:0.0.0.0 port:21
Dan moet die ut doen, ohhja je kan van je computer niet via je outside ip naar de FTP connecten maar met je LAN ip dus.

Dus bv je LAN ip =10.0.0.160 en je outside ip is 80.66.66.66
Dan connect je dus via ftp://username:pass@10.0.0.160
Mensen outside je netwerk kunnen dus gewoon connecten via 80.66.66.66
En bij mij deedt die ut perfect, je moet wel users aanmaken met BPFTP heh ;)

EDIT:Ik zie het dus al, je moet je LAN ip dus invullen bij NAPT settings

[ Voor 5% gewijzigd door caspergt op 01-02-2004 00:00 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Eej bedankt man, ik zal het eens proberen. Ik heb van iemand anders al te horen gekregen dat het zo ook mssgien moest dus ik zal het zeker proberen. _/-\o_ Dank U!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
En wat denk ik ook kan helpen is een "Virtual Server" instellen bij je NAPT instellingen in je Multi PC Modem.
Zo heb ik mijn algemene servertje ingesteld als "Virtual server" en heb dus niet zo veel gedoe met de NAT instellingen, je moet alleen wel ff een firewall op de betreffende PC zetten.

Owja, "Virtual server" zorgt er voor dat ALLE poorten geforwarded worden naar het opgegeven ip bij "Virtual server".

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Hmm op mijn manier zou die het gewoon moeten doen, ik weet ut zeker, ik heb niets in moeten stellen van virtual server of wat dan ook :?
Ik zie hier ook geen opties voor in het NAPT menu ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Wie is je ISP (Internet Service Provider)?

@home blokkeert standaard de poorten 1 t/m 1024 (behalve 80 voor e-mail en een paar andere vaak gebruikte), dus ook poort 20/21 wordt geblokkeerd...

Dat kan ook een verklaring zijn.

Oplossing? Zet je FTP server op poort 8000 ofzo en verbind dan met ftp://x.x.x.x.:8000 (of de variant met username:password@....)

We have just one world, but we live in different ones...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
poort 80 voor email?

80 is voor http en 25 voor mail.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
@Home blokeert bij mijn weten alleen poort 25 inbound (naar jou toe dus).

En @caspergt:
Helemaal onderaan die pagina staat die optie bij mij ;)
Als je em niet kan vinden ligt het allicht aan de software versie van het ding...

• Korakal
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Het is niet de bedoeling dat je na het sluiten van een topic gewoon een nieuwe opent. Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ik denk dat je inmiddels wel genoeg info hebt trouwens, zoniet dan adviseer ik je Het Grote Poortmappingsverhaal eens door te nemen (en uiteraard de helpfunctie/handleiding van je FTP server software). Verder is dit soort informatie ook via de searchfunctie van GoT te vinden in eerdere topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.