HP Laserjet 4L op HP printerserver wordt niet gevonden?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52533

Topicstarter
Hey!

Ik heb gister van een vriend een printerserver gekregen(de HP Jetdirect EX Plus). Hierop heb ik nu een HP Laserjet 4L aangesloten.

Ik zit nu alleen met het probleem dat ik op alle computers in het netwerk de printer niet kan vinden. Ik gebruik een Sweex switch(8 poorts). Op alle computers staat Windows XP. De bekabeling heb ik getest en daarmee is niets mis(de printer print een pagina wanneer ik op de knop op de server druk) en de netwerkkabel waarmee de printer op het netwerk is aangesloten is prima. Ook werkt de printer perfect op andere pc's in het netwerk(als ik hem er rechtstreeks op aansluit). :?

Ik heb al op www.hp.com gekeken en hier kon ik niets vinden over dat de printer niet compatible is voor een netwerk/voor de server. Ook heb ik verschillende software geprobeerd(HP Install Network Printer Wizard en HP Download Manager), maar deze konden mijn printer niet vinden. :?
En ik heb de search op deze site geprobeerd, maar kon geen antwoord vinden.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem???
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoed dat het tcp/ip protocol uit staat ..

wat is het ip adres ?
kijk eens op de (MIO) configuratie pagina

als je een ip hebt, komt dit overeen met de rest van je netwerkinstellingen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 29-01-2004 20:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Hoe staat het ding ingesteld? Heeft hij wel een IP-adres in de juiste range? Geen gekke dingen in de configuratie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als je op de test knop op de print server drukt komt er een testpagina uit hier zouden de netwerk gegevens moeten staat

werkt dit niet dan moet je gewoon even een DHCP servertje opzetten en kijken wat voor IP-adres hij krijgt, vervolgens kan je naar het apparaat telnet-ten om hem verder in te stellen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nogmaals die 'PCL Configuration Page' uitgedraaid en dit is wat erop staat:

HP Jetdirect J2591A
Firmware Revision: E.05.13
LAN HW Adress: 0060B0AB482E
Port Select: 10Base-T
Printer Type: Bitronics
MFG ID: 3807000301020512
-----------------------------------------
I/O Card Ready

Network Statistics
Unicast Packets RCVD: 0
Total Packets RCVD: 772
Bad Packets RCVD: 0
Framing Errors RCVD: 0
Packets Transmitted: 8
Unsendable Packets: 0
XMIT Collisions: 0
XMIT Late Collisions: 0
Novell Retrans: 0
------------------------------
Novell STatus: 29
Unable To Sense Net Number

Mode: Queue Server
Node Name:
PS_Document

Network Frame Type RCVD
Unknown

----------------------------------
DLC/LLC Status: Disabled

-----------------------------------

Op een tweede vel wat eruit komt staat alleen dit:

----------------------------------
TCP/IP Status: Disabled

--------------------------------------
Applet Status: Disabled

TCP/IP staat inderdaad uit. Hoe kan ik dit aanzetten? Zie je voor de rest nog gekke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47
Voeg IPX/SPX eens toe, en kijk of je m dan kunt upgraden (Firmware). Met een beetje geluk is naast die firmware upgrade dat dnig ook weer factory-reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJSmiley schreef op 29 januari 2004 @ 20:38:
Voeg IPX/SPX eens toe, en kijk of je m dan kunt upgraden (Firmware). Met een beetje geluk is naast die firmware upgrade dat dnig ook weer factory-reset ;)
Hoe voeg ik IPX/SPX toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kan ik uberhaupt veranderingen aanbrengen in de instellingen van de printerserver? Ik heb nog geen ervaring met printerservers dus ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 16:02
laatst ook meegemaakt op het werk, "systeem beheerder" vroeg of we een cfg network hadden, moet ie door gewoon een paar keer op de menu toets drukken het tcp/ip adress enablen. is in jouw geval dus hetzelfde, alleen schat ik jouw iq vele malen hoger in en verwacht dus ook dat je er verder wel uit komt.
:)
Probeer anders eens een manual te vinden bij hp.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87709

Kun je de printserver niet resetten?
uitzetten en daarna weer aan met ("GO?") knop ingehouden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87709 op 29-01-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 19:11
Als je een externe JetDirect reset wordt standaart TCP/IP enabled (DHCP).

Resetten doe je door de testknop in te drukken, dan de stroom erin te steken en dan de test knop tussen de 10 - 30 seconden in te blijven drukken.

Hierna kan je weer de config pagina uitprinten, en dan in je browser het ipadres van je JD intikken. Dan hoef je hem enkel nog even te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07
In die printers zit altijd een config menu waarmee je de printer kan instellen. Als ik et goed heb zit dat in het i/o menu. Je kan dan de tcp/ip settings instellen. Je kan dan ook je subnet mask en gateway instellen(als je die hebt). Je moet dan je printer gewoon kunnen pingen

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47
IJnte schreef op 29 januari 2004 @ 21:17:
In die printers zit altijd een config menu waarmee je de printer kan instellen. Als ik et goed heb zit dat in het i/o menu. Je kan dan de tcp/ip settings instellen. Je kan dan ook je subnet mask en gateway instellen(als je die hebt). Je moet dan je printer gewoon kunnen pingen
maar de jetdirect van TS is extern voor zover ik weet.... dus menu's enz in printer zijn leuk, maar daar vind je dus nix terug van dat jetdirect ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt jongens!!!! Het is gelukt!!!! De printer werkt!! Ik moest hem inderdaad resetten op de manier die KoeKk zei. Hierdoor werd TCP/IP enz weer enabled. Hierna heb ik HP Download Manager gebruikt en dus de interne software van de server ge-upgrade. Daarna de HP Install Network Printer Wizard uitgevoerd en nu werkt ie perfect!!! ;) :) _/-\o_ _/-\o_ :*)
Pagina: 1