Toon posts:

CSS en resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit.
Ik wil een site maken volgens de volgende layout:

http://home.deds.nl/~iferwin/test/index.html
<let niet op de kleuren 8)7 >

Ik wil de hogte van de site zich laten aanpassen aan de schermresolutie. Dit moet zonder een 'dubbel geschreven' site gaan, maar door divjes in procenten op te geven. Ik zal even aangeven wat er met de divjes moet gebeuren:
- Kop: moet standaard op een breedte van 792px zitten, hoogte +- 60px.
- Menu: moet standaard breedte hebben van 100, maar moet in hoogte meegaan met de resolutie.
- Main: Standaardbreedte 692, hoogte moet meegaan met tekst en resolutie.

Het is dus de bedoeling dat breedte van de gehele site en hoogte van de kop vaststaan. De lengte van het menu en het hoofdgedeelte moeten het gehele browserscherm (in de hoogte) vullen, maar als de tekst langer wordt moeten beide stukken resizen, zodat er te scrollen valt. 8)

Ik heb al wat geresearched, maar ik kom er niet uit. Op de een of andere manier moet ik iets krijgen dat het menu 100% hoog is, min de 60px van de kop. Dit krijg ik alleen niet voor elkaar! }:O

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Wat ik raar vind is dat de breedte vast moet staan. Waarom niet gewoon een flexibele breedte en de pagina gewoon zo lang maken als nodig.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

http://www.quirksmode.org/css/100percheight.html

altijd handig :)

en waarom een iframe? :)

[ Voor 18% gewijzigd door disjfa op 29-01-2004 20:07 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
de breedte wil ik graag vast hebben staan omdat ik daar dan rekening mee kan houden in mijn design, bijvoorbeeld in de head. Een breedte van 792 is om de site ook voor 800*600 het bekijken waard te houden. Als ik dan de hoogte resize per resloutie, krijg je op 800*600 mss een grote scrollbalk, maar ja, dan moeten ze maar upgraden :Y)

btw, iframe is niet nodig, zal m er nu uit halen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu dus aangepast, iframe eruit, maar nu krijg ik ze weer niet naast elkaar |:( |:( |:(
Bij mn vorige site ging het toch ze goed :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:19:
Hij is nu dus aangepast, iframe eruit, maar nu krijg ik ze weer niet naast elkaar |:( |:(
Bij mn vorige site ging het toch ze goed :/
Disjfa, de link die je me gaf geeft deels weer wat ik wil hebben. Hij moet dus idd resizen met vaste breedte maar variabele hoogte, maar de kop moet wel gewoon blijven staan.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Waarom gebruik je niet gewoon een grote tabel waar de rest in komt?

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Vraag me niet hoe, maar op de een of andere manier is het nu werkend. 8) Ik kan nu rechts de tekst aanpassen, en dan rekt links automatisch mee!
Ik moet nu alleen nog de witte ruimte tussen het onderste gedeelte en het menu en homegedeelte weghalen... Heb geen idee waar die vandaan komt?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 16:08

Blauw

De Schreeuw

ja, dat is een marge. Margin-top: 0px should do the trick :)

Verwijderd

Topicstarter
Jozzz schreef op 29 januari 2004 @ 21:13:
ja, dat is een marge. Margin-top: 0px should do the trick :)
dat zou je wel zeggen ja, maar, probeer maar, t werkt niet...

Verwijderd

SaiBork schreef op 29 januari 2004 @ 20:34:
Waarom gebruik je niet gewoon een grote tabel waar de rest in komt?
:X omdat een tabel voor tabulaire data is, niet voor opmaak

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Nee hoor, je wilt niet weten hoeveel sites er tabellen gebruiken.
Voor veel is het makkelijker en beter dan frames :D

Verwijderd

SaiBork schreef op 30 januari 2004 @ 07:45:
Nee hoor, je wilt niet weten hoeveel sites er tabellen gebruiken.
Voor veel is het makkelijker en beter dan frames :D
En sommige mensen moeten nog een hoop leren 8)7

Zowel tabellen als frames zijn overbodig voor de doorsnee site. Tenzij er natuurlijk een leuke spreadsheat getoond moet worden, maar daar zijn tabellen dan ook voor bedoelt.

Verwijderd

dit gaat dan wel flink offtopic, maar ik vraag het toch... wat zou je dan moeten gebruiken?

met <div>'jes kom ik echt niet waar ik wil zijn... en dan kun je wel alles in css gaan declareren, maar dan ben je eik gewoon dubbel werk aan het doen, hoe doe jij het dan?

edit:

ik zie het al, anna declareert zelf wel alles in css... werkt ook natuurlijk...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 09:33 ]

Verwijderd

Het is Anne*. En inderdaad, m'n eigen site is het perfecte voorbeeld van iets wat niet cross-browser werkt. Het gaat daar ook meer om de lol (geen zin om al teveel tijd in te steken). De meeste mensen die het opmerken maakt het trouwens ook niet zoveel uit :).

Voorbeeldsites zijn er wel degelijk: http://www.csszengarden.com/ , http://stopdesign.com/ en vele anderen.
Pagina: 1