Toon posts:

Hoax

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is een Hoax virus of hacker gevaarlijk. of een andere soort hoax. Kan het dus schade aanbrengen op je pc.
Ik zou graag meer willen weten over een hoax virus en hacker. En kan een virus scanner een hoax aan.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor je antwoorden op je vragen en meer: www.beginnersweb.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi :w
Een hoax is juist een nep-waarschuwing.
Vaak krijg je ze via mailtjes en lijken ze echt en gevaarlijk maar dat zijn ze niet.
Kijk hier eens:
http://www.virusalert.nl/?show=watis&id=hoax

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
hoax = nep bericht

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33
Ander woord voor hoax is iets als 'broodje aap'; niet gevaarlijk dus, alleen zegt het gevaarlijk te zijn. Soms in de hoop dat je de raad opvolgt en een cruciaal systeembestand weggooit, en dan issie wel weer gevaarlijk ;)

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
anandus schreef op 29 januari 2004 @ 20:02:
Hoi :w
Een hoax is juist een nep-waarschuwing.
Vaak krijg je ze via mailtjes en lijken ze echt en gevaarlijk maar dat zijn ze niet.
Kijk hier eens:
http://www.virusalert.nl/?show=watis&id=hoax
haha inderdaad. kreeg ere gisteren nog een mail geforward dat ik ntldr moest verwijderen, hij had het virus ook. Ik terugmailen "als je dit nog leest, veel succes met installeren van Windows XP"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een hoax is gevaarlijk als de gebruiker die het ontvangt niet goed uitkijkt wat 'ie doet en serieus neemt wat er staat :P

Verder staat dit wel in de SA FAQ: SA FAQ: virussen & spyware

Lees ajb FAQ topicstart + SA Policy even door, dan weet je waarom dit op slot is gegaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.