Toon posts:

2800+ AMD XP overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer dus mijn 2800+ barton over te klokken maar ik krijg uhm niet op 2200 mhz of hoger met een vcore van 1,8 volt ( bij 2200 "200 x 11 ) of meer krijg ik voor dat ik in windows kom een blauw scherm en start ie direct opnieuw op )

ik heb ook al geprobeerd om de FSB te verhogen en de multiplier te verlagen maar dat helpt ook niets.

ik draai uhm nu op 2100 mhz ( 200 x 10.5 vcore 1.8 ) dat echter wel goed draait, maar hij moet toch hoger willen?

system specs
AMD ATHLON XP 2800+
MSI KT6 DELTA FISR
512 MB standaard PC3200 PC400
Geforce 2 mx400
Creative Soundblaster live! 5.1
Coolermaster Aero 7+ ( de temps zijn goed )

ik heb al verschillende dingen geprobeerd die in het FAQ op jullie forum staat maar het heeft niets geholpen :'(

zou het kunnen zijn dat ik zo;n slechte barton 2800+ heb?

greetz
HEWO

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al gezocht op got? Er zijn nu heel veel topics over het overclocken van de barton te vinden.

Is je vcore niet wat hoog? Ik heb mijn 2600+ @ 2140 gewoon op de standaard 1.65. Denk bij zo'n overclock ook even aan je geheugen-voltage en timings. Wanneer je een barton hebt, die later dan week 39/40 komt, is hij gelockt. Dat wil zeggen dat je alleen op de standaard multiplier kan werken. Het enigste wat je kan doen is de fsb verhogen. Er bestaat geloof ik ook wel een mod voor het unlocken van een barton.

Hier wat leesvoer:
AMD Barton ervaringen topic
Barton 2500+ resultaten
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 5[/rml]
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 8[/rml]

[ Voor 58% gewijzigd door Noork op 29-01-2004 20:13 ]

Verwijderd

nou ik denk dat je mobo een beetje dwars ligt, msi is bekend{althans by my} van niet zo oc-er.
een oc bord is een ABIT, ASUS,EPOX enz.
msi dus NIET :)

Verwijderd

Ik heb ook een MSI gehad, toen nog KT333 chipset, maar die klokte wel aardig. Ik hoor in mijn omgeving wel kleine probleempjes met dit bord en als je echt super wilt oc'en kun je ook beter geen MSI nemen nee. Maar msschien kun je je cpu op een ander bord testen en misschien heb je niet een echt super oc'bare cpu :9

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk gewoon dat er een onderdeel van je setup aan z'n max is gekomen. Het zou je processor kunnen zijn maar ook je memory of je moederbord of geluidskaart, videokaart, tvkaart, harddisk die het niet meer bij kan benen etc. Is dus gewoon een kwestie van proberen met andere onderdelen. Kan je dit niet doordat je geen andere onderdelen hebt (bv. geheugen uitwisselen met dat van een andere PC en kijken of dat helpt) dan denk ik dat je pech hebt en dat dit je uiteindelijke snelheid wordt :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
naja dan moet ik maar eens proberen met kingston hyperX geheugen of het dan werkt.

ik heb die posts van barton overclock resultaten door en door gelezen ja maar ik kan daar eigenlijk niets mee met dit probleem van mij..

greetz
HEWO

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Om mee te beginnen moet je echt A-merk geheugen kopen als je diehard wilt overklokken. Beginnen we met Corsair,KingMax en Kingston. Ten tweede, als je ver gaat overklokken met je fsb je geheugen timings niet te strak houden.

Ten derde, overklokken geeft geen garantie. Sommigen kunnen met hun 2800+ 200mhz overklokken en de andere maar bijv. 50. Als je alles hebt geprobeerd wat er maar te proberen valt en hij wilt toch niet verder. Dan moet je erbij neerleggen dat je cpu maxed out is. suc7

dikzak

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Hey, Hewo een beetje off-topic vraagje, ik wil bijna hetzelfde systeem kopen (alleen ander mobo) hoe draait alles?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
nou het draait lekker maar ik zou een ander moederbord nemen want ik heb dus een miskoop gedaan ( overklok gebeuren ), en de videokaart wordt binnenkort en geforce fx5900 TD die ik dan kan modden naar een 5590 :9~

naja het is een goed systeem! zelfs met mijn geforce 2 draait alles nog perfect

greetz
HEWO

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier ook een 2800 barton en die draait best lekker op een epox 8rda+. Zelf met goedkoop geheugen 2x 256mb pc3200 400mhz van kingston(46 pleuro toendertijd) draaide die makkelijk 11x220 2400 mhz (zelfs 2530mhz mn snelste pifast tijd toen 58secs maar met volle vcore load 2.2v)...neit zeer stabiel maar sinds ik beter geheugen heb draait ie gewoon stabiel op 11x210 om zo de temps beetje fatsoenlijkte houden (aircooling). Ik denk dat je mboard de proc tegenhoudt. Inderdaad gewoon effe je proc =geheugen op ander boardje testen en dan weet je het zo.

[ Voor 8% gewijzigd door LosGieros op 30-01-2004 12:11 ]

Rapapa...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is gewoon een 'Help ik kom niet meer verder wat nu???' topic, en met de links van Noork zie je dat hier al een aantal grote topics over zijn. Als je een bepaalde snelheid hebt gehaald dan moet je daar tevreden mee zijn, of betere HW kopen, het een of het ander. Evenwel zijn alle tips al gegeven of te vinden met de search, dus gaat deze dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.