Toon posts:

pc valt uit tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, als mijn dochter een spel speelt vb barbie of ik speel freedom fighters gaat alles goed tot op een zeker ogenblik de pc gewoon uitvalt en er een piepend geluid uit de pc komt, heb hem open gedaan en komt uit de harde schijf denk ik, dan moet ik gewoon de pc stroom uittrekken en terug opzetten, en kan ik gewoon verder met pc werken maar niet di games, geeft ook geen foutmelding.
pc:amd 2400,msi kt4av-l moederbord,radeon 9200 , harde schijf 80gb maxtor,256dddr geheugen.
iemand die gelijkaardig probleem heeft en mij kan helpen, alvast bedankt
mvg albatros

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Eerste dingen die men dan zal vragen:

Wat voor een voeding zit er in de pc?
En wat zijn de temperaturen van de processor?

Eventueel: Heb je al met de search gezocht, daar komen veel problemen van deze aard langs.

idd. wat doet dit in het hifi mod. Modje graag even verplaatsen!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Smht op 29-01-2004 19:45 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

misschien dat je pctje te heet wordt tijdens t gamen?

wtf doet dit in het hifi topic?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
zo te zien een warmte probleem
maak de PC eens open en haal het stof eruit.
zet de heatsink van je proc er opnieuw op en gebruik verse koelprut

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Juiste drivers geïnstalleerd? MAW driver update gedaan?

P.S. Verkeerde topic!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[google=cpuburn]

Download dat even en draai het bestandje BURNK7.

Als je pc nu weer uitvalt is het een hitteprobleem / kapotte processor.

Verwijderd

dit is tog wel een duidelijk voorbeeld van een te warme cpu,
het kan eventueel ook nog een voedings probleem zijn,..maar omdat hij piept en AF slaat denk ik temp.
wat zijn je temps? en voltlijnen?

Verwijderd

Mensen,
als goed leest denkt hij dat het geluid komt uit de harde schijf, zou het niet kunnen dat deze kleine defecten vertoond, waardoor de computer vast loopt?

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
BURNK7 zegt niet zoveel, die liet mijn vorige config ook crashen, terwijl dat voor de rest echt alles perfect werkte en temps ook gewoon goed te doen waren ;)
Gewoon motherboard monitor even installeren en dan gewoon heel even gamen (10 minuutjes ofzo, btw hoe snel hangt ie?).
Ook een goede hitte test, gewoon kast open zetten, dan gaan gamen, kijken of hij dan wel blijft draaien.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:53:
Mensen,
als goed leest denkt hij dat het geluid komt uit de harde schijf, zou het niet kunnen dat deze kleine defecten vertoond, waardoor de computer vast loopt?
ja dat denkt hij, mijn hd maakt altijd herrie, maar zorgt nooit voor de crash.
Het zou ook gewoon de pc speaker zijn die erachter verstopt zit :P

Vaak zijn dat soort crashes temp crashes en hd crash zou dan vaak niet alleen tijdens gamen gebeuren, maar als dat het wel zo zijn moet hij naar de site van het desbetreffende hd merk gaan en daar een test tooltje voor onder dos downloaden en gebruiken :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is het alleen tijdens gamen? Ik zou ook eens kijken naar je voeding, voltages en dergelijke. Wat voor heb je?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Zet S.M.A.R.T aan in de bios. Download speedfan, daarmee kan je via de SMART functie van je HD zien of er wat eraan mankeert.

dikzak

Pagina: 1