Toon posts:

Netwerkverbinding verbreekt bij standby

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb mijn laptop (Asus M6000N) via een draadloze router aangesloten op het internet.
Nu is gaat mijn laptop iedere keer standby, als ik hem 'dicht doe', wat op zich heel fijn is, maar mijn wireless netwerkverbinding wordt dan ook verbroken.

Weet iemand hoe en waar ik kan instellen dat de verbinding niet verbroken wordt, zodat ik gewoon verder kan downloaden (ook in standby modus)?

Bij de andere twee pc's, die ook op het netwerk zijn aangesloten, blijft de verbinding wel wanneer de pc's op standby staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 19:26 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Bij mijn laptop kan ik in het BIOS aangeven of de kaarten in de pcmcia-sleuven wel of niet uitgeschakeld moeten worden tijdens standby.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een centrino laptop, en de netwerkkaart zit dus 'ingebouwd'.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
De computer toestaan dit apparaat uit te schakelen vinkje uitzetten in de hardwarelijst bij je netwerkkaart.

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 15:44
Meschien is het een optie om je instellingen na te kijken ?
of wat te zoeken op internet
of contakt op te nemen met je leverancier van de laptop
of info in te willen bij de maker van het product
of meschien staat er zelfs wel wat op de tech site van microsoft

in iedergeval succes

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Als je laptop op standby gaat dan gaat deze toch uit en blijft alleen het geheugen voorzien van stroom ? Zo noemt men dat bij laptops in ieder geval.

Als dit gebeurt dan is het nogal logisch dat je verbinding wordt verbroken, je laptop is namelijk uit ...

Als je dat niet zou willen dan zul je even in het Power gedeelte in je control panel moeten zijn.

-

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 29 januari 2004 @ 19:33:
De computer toestaan dit apparaat uit te schakelen vinkje uitzetten in de hardwarelijst bij je netwerkkaart.
En waar kan ik dat vinden?
Bij Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Intel PRO Wireless LAN Adapter > Eigenschappen staat niks over apparaat uitschakelen, tenminsten, niet dat wat jij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Nexus six schreef op 29 januari 2004 @ 19:34:
Meschien is het een optie om je instellingen na te kijken ?
of wat te zoeken op internet
of contakt op te nemen met je leverancier van de laptop
of info in te willen bij de maker van het product
of meschien staat er zelfs wel wat op de tech site van microsoft

in iedergeval succes
Je moest eens weten hoe lang ik al bezig ben met het zoeken naar het antwoord op mijn vraag :Z
Maar niemand kan me antwoord geven, of ik krijg geen antwoord ;(

Verwijderd

gewoon je lappie niet in standby laten gaan als je je kleppie dichtdoet???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:42:
gewoon je lappie niet in standby laten gaan als je je kleppie dichtdoet???
Ja, dat kan ook, maar dat is dus niet echt wat ik wil.
Het probleem is dan dat de koeler dan iedere keer aanslaat, wat 's nachts nogal wat herrie maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:44:
[...]
Het probleem is dan dat de koeler dan iedere keer aanslaat, wat 's nachts nogal wat herrie maakt.
tsjah hoezo staat ie dan (s'nachts) aan? ik volg em niet helemaal.
je kan dat ding toch ook in een andere kamer neerzetten, ik bedoel je
hebt niet voor niks wireless toch :9

Verwijderd

mag ik iets anders vragen: waarom moet die verbinding per se actief blijven? gebruiken kun je hem toch niet, laptop staat immers in stand by :P

zodra je hem uit de stand by haalt om te gebruiken wordt die netwerkverbinding vanzelf weer actief hoor :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 19:33
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:47:
[...]
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:49:
mag ik iets anders vragen: waarom moet die verbinding per se actief blijven? gebruiken kun je hem toch niet, laptop staat immers in stand by :P

zodra je hem uit de stand by haalt om te gebruiken wordt die netwerkverbinding vanzelf weer actief hoor :)
Hij staat in de nacht aan om te downloaden. Dat is wel logisch :Y)

Ik heb ook zo'n lappie die continu in stand by springt, maar ook bij mij is de netwerkverbinding dan echt weg. Daar heb ik ook nog geen instelling voor kunnen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door djluc op 29-01-2004 19:50 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:44:
[...]

ehm, je wilt hem niet aan hebben staan maar wel je netwerk actief 8)7
lees zelf je vraag nog eens door en kom tot de conclusie dat je niet echt slim bezig bent op deze manier :D
Als je een apparaat uit zet (of standby) dan werkt het apparaat niet, vergelijk het met een tv, kan je ook geen beeld kijken als je hem in standby zet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:47:
[...]

Klopt, maar stel dat ik ooit eens een heel groot bestand download, dan laat ik hem 's nachts aanstaan.
Aangezien hij meestal geen 10 uur op een accu kan moet ie dus op netstroom.
En dat ding staat nu eenmaal op m'n kamer, dus daar blijft ie dan 's nachts ook maar staan _/-\o_
Ik hoop alleen dat er een mogelijkheid is om hem op standby te zetten en toch te laten downloaden.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heb je hier wat aan :?

Afbeeldingslocatie: http://unicron.dnsalias.org/~barracuda/pics/eth_power_management.JPG

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 29 januari 2004 @ 19:50:
[...]

ehm, je wilt hem niet aan hebben staan maar wel je netwerk actief 8)7
lees zelf je vraag nog eens door en kom tot de conclusie dat je niet echt slim bezig bent op deze manier :D
Als je een apparaat uit zet (of standby) dan werkt het apparaat niet, vergelijk het met een tv, kan je ook geen beeld kijken als je hem in standby zet ;)
Nou, weet je wat 't is, bij de andere pc's die op het netwerk zijn aangesloten lukt het ook, dus leek het me vrij logisch dat het bij deze ook moest lukken.
Alleen kom ik er niet helemaal uit :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. die heb ik dus niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.brinkofinsanity.uni.cc/uploads/wlan.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:47 ]

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:51:
[...]
Ik hoop alleen dat er een mogelijkheid is om hem op standby te zetten en toch te laten downloaden.
Volgens mij begrijp je het niet of ik jouw vraag niet.
Als je machine stand-by staat is je OS niet beschikbaar en kan je dus niks downloaden... (zelfde punt als Erkens al noemde).

Verwijderd

Topicstarter
nOLoGIc schreef op 29 januari 2004 @ 19:58:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet of ik jouw vraag niet.
Als je machine stand-by staat is je OS niet beschikbaar en kan je dus niks downloaden... (zelfde punt als Erkens al noemde).
Tja, 't is dat ik het op de andere twee computers wel kan, anders zou ik je meteen geloven.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:52:
[...]

Nou, weet je wat 't is, bij de andere pc's die op het netwerk zijn aangesloten lukt het ook, dus leek het me vrij logisch dat het bij deze ook moest lukken.
Alleen kom ik er niet helemaal uit :?
laptops hebben een iets andere definitie van standby als de meeste desktop systemen ;)
Overigens moet je niet vergeten dat als je wilt downloaden terwijl je laptop in standby staat dat je dan ook je HD aan moet hebben en je cpu mag niet uitstaan alsmede je geheugen, dus wat bereik je ermee?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 29 januari 2004 @ 20:01:
[...]

laptops hebben een iets andere definitie van standby als de meeste desktop systemen ;)
Overigens moet je niet vergeten dat als je wilt downloaden terwijl je laptop in standby staat dat je dan ook je HD aan moet hebben en je cpu mag niet uitstaan alsmede je geheugen, dus wat bereik je ermee?
Ik hoop dat hij dan een stuk stiller is.. :*)
Maar als jullie zeggen dat het niet kan, tja, dan houd het op he :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:03 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:02:
[...]

Ik hoop dat hij dan een stuk stiller is.. :*)
Maar als jullie zeggen dat het niet kan, tja, dan houd het op he :'(
het enige wat stiller zou zijn is dan je fan, mja, als je je laptop niet dichtklapt waardoor de warmte beter weg kan en je je laptop vrij hebt staan (als in: warmte kwijt kunnen) dan zal die fan niet aangaan.

Maar dan moet je me toch eens vertellen hoe jij met je andere systemen wel kan downloaden als ze in standby staan, want dan staan ze naar mijn weten niet echt in standby, maar waarschijnlijk alleen het scherm uit ofzo ;)

Verwijderd

Dit is inderdaad nogal een nutteloze discussie. Als de laptop gewoon doordownloadt betekent dat dat alle functies van de laptop werken. Dat conflicteert nogal met de definitie van standby, waarbij toch wel een hoop uitgeschakeld wordt ;)

Als jij met standby wilt bereiken dat enkel de fan uitgaat en de rest blijft draaien kun je net zo goed het draadje van de fan lostrekken :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:28:
Dit is inderdaad nogal een nutteloze discussie. Als de laptop gewoon doordownloadt betekent dat dat alle functies van de laptop werken. Dat conflicteert nogal met de definitie van standby, waarbij toch wel een hoop uitgeschakeld wordt ;)

Als jij met standby wilt bereiken dat enkel de fan uitgaat en de rest blijft draaien kun je net zo goed het draadje van de fan lostrekken :D
Nou, het is niet de hoofdzaak dat de fan uitgaat, meer bijzaak.
Ik dacht alleen dat het mogelijk was om de laptop op stanby te zetten en toch dat ik dan toch kon downloaden, schijnbaar niet dus :X

Verwijderd

Denk eens na wat er gebeurt: de computer gaat in principe uit, er wordt enkel nog stroom gehouden op het RAM. Hierdoor kun je als je de computer weer aanzet direct verder waar je gebleven was. Als er andere componenten dan het RAM aanblijven is het geen standby meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:45:
Denk eens na wat er gebeurt: de computer gaat in principe uit, er wordt enkel nog stroom gehouden op het RAM. Hierdoor kun je als je de computer weer aanzet direct verder waar je gebleven was. Als er andere componenten dan het RAM aanblijven is het geen standby meer :)
Ja, ik snap t helemaal! :Y)
Reden waarom ik deze vraag stelde was omdat ik dacht dat het bij de andere twee computers wel kon, maar dat zal dan wel iets anders zijn 8)7

In ieder geval bedankt..

• Juicy
  • Laatst online: 15-08 08:25
Juicy schreef op 29 januari 2004 @ 19:35:
Als je laptop op standby gaat dan gaat deze toch uit en blijft alleen het geheugen voorzien van stroom ? Zo noemt men dat bij laptops in ieder geval.

Als dit gebeurt dan is het nogal logisch dat je verbinding wordt verbroken, je laptop is namelijk uit ...
Dit vertelde ik dus 1.4 uur geleden ...

-

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 29 januari 2004 @ 20:54:
[...]

Dit vertelde ik dus 1.4 uur geleden ...
Haha, je hebt helemaal gelijk, maar omdat ik toen dacht dat de andere computers ook in standby stonden, en toch konden downloaden, maar ja.. zal wel niet :D
Pagina: 1