[XP] Codecs doen vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb recent wat zitten installeren qua video en audio codecs. Eerst had ik alleen divx en xvid en dat werkte prima, maar ac3 erbij installeren werkte niet. Dus ik denk, ik download wel een codec pack en installeer dat (Kazaa lite pack oid), maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn aangezien mijn tv-kaart programma daarvan craste. Uiteraard heb ik dat dus weer geuninstalleerd, maar nu komt het probleem:

Ik heb XVid, Divx, ac3 allen opnieuw geinstalleerd maar,

1. Windows media player kan geen enkele divx,xvid film afspelen
2. InterVideo WinDVD 4 kan dit ook niet
3. DiVX player kan dit beide wel, alleen ac3 geluid is erg verneukt.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de codecs helpt niet. Tevens zijn de codecs wel goed geregistreerd in het register enzo (zover ik kan zien).

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

je kunt eens met Gspot eens kijken welke codec's je allemaal al hebt , enzo bekijken welke je nodig hebt .

http://www.headbands.com/gspot/

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In hoeverre heb je nog de mogelijkheid om terug te gaan naar de situatie zoals hij was voordat je het Kazaa pack hebt geinstalleerd? Dit pakket staat volgens mij bekend om de problemen die het veroorzaakt ;)

offtopic:
Hoort dit niet in SA:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hielko
  • Nu online
RZB schreef op 29 januari 2004 @ 19:23:
je kunt eens met Gspot eens kijken welke codec's je allemaal al hebt , enzo bekijken welke je nodig hebt .

http://www.headbands.com/gspot/
Handig programma, hij zegt bij mijn xvid codec dat daar een 1 of ander .ax bestand mist, dus wellicht dat dat het probleem is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen, lees meteen de multimedia FAQ daar even :P

Welke .ax mist? Met wat geluk is de juiste opnieuw installeren genoeg. Bijv. ffdshow installeren helpt voor afspelen ook een hoop, dat is echter alleen encoding, geen decoding. edit: ik pak wat koffie en draai die termen even om 8)7 decoding dus wel en encoding niet :+

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 29-01-2004 20:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hielko
  • Nu online
Nou, opnieuw installaren etc had geen effect (ook niet van ffdshow). Er was iets behoorlijk mis in het register want bij het unregisteren van bepaalde codecs kreeg ik gewoon een error. Heb uiteindelijk maar een backup'je van 't register enzo terug gezet waarna ik alle codecs wel fatsoenlijk kon uninstalleren en vervolgens weer installeren.
Pagina: 1