[win2kas] License service problemen

Pagina: 1
Acties:

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Een maand of twee geleden had ik het vermoeden dat mijn win2k server zou gaan crashen. De harddisk begon vreemde geluiden ten gehore te brengen etc.

Dus ik begon aan het bouwen van een nieuwe server. Toen de klaar was, begon ik met het overzetten van alle verschillende onderdelen. Te weten:

- Global Catalog role
- Schema master
- Domain naming master
- Relative identifier (RID) master
- Primary domain controler (PDC) emulator
- Infrastructure master
- Licensing Site Server

Mail boxen in exchange waren zo verplaatst.
Het bovenstaande rijtje ook, op een na, de Licensing Site Server.

Ik weet niet hoe het kwam, maar ik ben hem vergeten, kort daarna is mijn oude server echt gecrashed. En ik haalde opgelucht adem.

Nu krijg ik in de eventviewer constant deze melding:

Replication of license information failed because the License Logging Service on server bovenbaas.[mijn domeinnaam].net could not be contacted.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

De bovenstaande link geeft de melding dat er niets is gevonden, wat normaal is voor dit soort links.

Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee hoe ik nu toch een licensing site server op mijn nieuwe server kan laten draaien ???

offtopic:
Heb nu overigens wel een raid systeem draaien, een HDD crashen is dus nu niet echt meer zo'n probleem.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Dat was inderdaad een eitje. _/-\o_

Dank je wel voor de reactie.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...