AMD Duron modden

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Welkom bij het forum AMD Duron modden,

Vroeger stond de Duron bekend als budget processor, maar inmiddels zijn echte tweakers erachter gekomen dat er meer uit die Duron te halen is ;) . Zo is inmiddels al bekend dat je je Duron kan modden naar een AthlonXP met 256KB Cache. Nu zijn er mensen die geen risico willen lopen met hum CPU en die hier dus niet aan denken, maar mensen dat hele tweak gebeuren is toch EEN groot risico. Ik ben dus eens serieus begonnen met het modden van mijn Duron 1600 @ 2100, eerst eens goed alle forums doorgelezen en het werd mij al snel duidelijk dat ik de laatste brug van de L2 cache moest doorverbinden. Ik las ook overal dat ik Bison elektro nodig had, maar om het gewoon even te proberen gebruikte ik een Bruynzeel podlood. Ik verbond de laatste brug van de L2 door er gewoon op te krassen met mijn podlood, vervolgens plakband over die hele L2 bruggen en toen weer met hetzelfde podlood over dat plakband gekrast zodat het podlood onder het plakband goed aan die processor hecht. Vervolgens de CPU er weer in gedaan, de heatzink met cooler er losjes opgelecht waardoor hij vervolgens steeds uitging, dus let er wel op dat je de heatzink er weer op klemt. Ik starte de computer op, opende CPU-Z en ja hoor er stond AMD AthlonXP met 256KB cache _/-\o_. Ik heb nu inmiddels Bison elektro liggen maar blijkbaar hecht het podlood goed genoeg want die Bison elektro zit nog steeds in de verpakking. 8).

Nu is de bedoeling van dit verhaal dat de tweakers die ook een Duron hebben liggen hun vragen hier kunnen stellen, of tweaks laten zien.

Bedankt voor julie medewerking, and keep on tweaking!!! Want waar de computernerd ophoud beginnen wij :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ik zou zeggen post maar eens plaatjes , and show us what you can :p

Verwijderd

Op de link van Atlas op pagina 6 middenin heb ik in een groot stuk tekst beschreven hoe je je bruggen het makkelijkst kan verbinden :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Mja..

Duron 1600 = €41
Bison elektro = €20
Totaal = €61

Kun je beter een 2000+ kopen €60

tvw

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 21:20
Is die L2 brug niet verbroken met een lasercut? Dat meende ik namelijk...en dan was de truuc met een potlood niet mogelijk?

Verwijderd

Met die bison elektro kun je echter wel tig processors modden, soms ook zonder problemen met een potlood. Dan kan het toch wel uit, zeker als je kijkt wat voor snelheden sommige durons halen. En dan nog niet eens te spreken over de voldoening die je krijgt als je met je cheapass duron 1600 ineens 2400MHz als XP draait :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Je kan als een potlood met een hoge B waarde neemt mooi een streepje LANGS de lasercut trekken :) Wel vlak erlangs, als het streepje te lang is is de weerstand te hoog...

Verwijderd

dus een streepje trekken, een gezichtje tekenen en dan doorverbinden mag niet?

ooh daarom doet hij ut niet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 00:24:
Met die bison elektro kun je echter wel tig processors modden, soms ook zonder problemen met een potlood. Dan kan het toch wel uit, zeker als je kijkt wat voor snelheden sommige durons halen. En dan nog niet eens te spreken over de voldoening die je krijgt als je met je cheapass duron 1600 ineens 2400MHz als XP draait :)
Inderdaad gaat om de kick. :*)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.