Welkom bij het forum AMD Duron modden,
Vroeger stond de Duron bekend als budget processor, maar inmiddels zijn echte tweakers erachter gekomen dat er meer uit die Duron te halen is
. Zo is inmiddels al bekend dat je je Duron kan modden naar een AthlonXP met 256KB Cache. Nu zijn er mensen die geen risico willen lopen met hum CPU en die hier dus niet aan denken, maar mensen dat hele tweak gebeuren is toch EEN groot risico. Ik ben dus eens serieus begonnen met het modden van mijn Duron 1600 @ 2100, eerst eens goed alle forums doorgelezen en het werd mij al snel duidelijk dat ik de laatste brug van de L2 cache moest doorverbinden. Ik las ook overal dat ik Bison elektro nodig had, maar om het gewoon even te proberen gebruikte ik een Bruynzeel podlood. Ik verbond de laatste brug van de L2 door er gewoon op te krassen met mijn podlood, vervolgens plakband over die hele L2 bruggen en toen weer met hetzelfde podlood over dat plakband gekrast zodat het podlood onder het plakband goed aan die processor hecht. Vervolgens de CPU er weer in gedaan, de heatzink met cooler er losjes opgelecht waardoor hij vervolgens steeds uitging, dus let er wel op dat je de heatzink er weer op klemt. Ik starte de computer op, opende CPU-Z en ja hoor er stond AMD AthlonXP met 256KB cache
. Ik heb nu inmiddels Bison elektro liggen maar blijkbaar hecht het podlood goed genoeg want die Bison elektro zit nog steeds in de verpakking.
.
Nu is de bedoeling van dit verhaal dat de tweakers die ook een Duron hebben liggen hun vragen hier kunnen stellen, of tweaks laten zien.
Bedankt voor julie medewerking, and keep on tweaking!!! Want waar de computernerd ophoud beginnen wij
Vroeger stond de Duron bekend als budget processor, maar inmiddels zijn echte tweakers erachter gekomen dat er meer uit die Duron te halen is
Nu is de bedoeling van dit verhaal dat de tweakers die ook een Duron hebben liggen hun vragen hier kunnen stellen, of tweaks laten zien.
Bedankt voor julie medewerking, and keep on tweaking!!! Want waar de computernerd ophoud beginnen wij
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz