[UD-Grid] Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben nieuw dus spaar me ;)

Gisteren dat koetje (United Devices) geinstalleerd dat onderzoek doet naar kanker. Ook aangemeld voor DPC, dus ik ben al aan het wachten op een stats post hier waar mijn naam waarschijnlijk instaat :*). Nu heb ik even wat kleine vraagjes. Hou even in je achterhoofd dat ik helemaal nieuw ben op koetjes gebied.

1. Ik zag op https://www.grid.org bij Devices > Device Profile, dat je mee kan doen aan 2 dingen, namelijk het kanker project en Patriot Grid. Dat laatste zal me worst zijn, ik wil alleen aan het kanker project meedoen. Dus heb ik dat uitgevinkt. Maar de client is/was nog wel bezig met Ligandfit-Smallpox, en dat duurt flink lang (nu 88%, ongeveer 17hr bezig). Kan ik er nu van uit gaan dat zodra deze "job" klaar is dat ie zich niet meer bezig houdt met dat Smallpox maar alleen met dat kanker project?

2. Device Information in de client. Hier zie ik wat percentages staan mbt Processor / Memory / Storage etc. Kan ik hier wat mee? Weegt dit mee in het uiteindelijke aantal punten? Kan ik dit positief beinvloeden? Als ik bv op die website aangeef dat er meer ruimte op de HD beschikbaar is voor de client dan springt ie omhoog?

3. Stel je nou voor dat er een doorbraak komt in dit project, zijn de opzetters hiervan dan ook zo netjes om te zeggen dat bv de beslissende data van bv DPC vandaan komt? Of ga je daar nooit wat van horen? Hoe zit dat bij andere projecten? Is er uberhaupt OOIT al eens een doorbraak geweest in dit soort projecten dankzij de clients op onze computers?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Welkom !! :)

1. Klopt
2. Hier kun je in principe niets mee, behalve de storage space in je profile op het maximale zetten. En in je hosts-file de regel "127.0.0.1 download.ud.com" toevoegen om een netwerkscore van altijd 100 te krijgen. Er is een formule waarmee je kunt uitrekenen hoe zwaar de subscore wegen voor de totaalscore. Die ga ik wel ff zoeken.
3. Een doorbraak is er zelden. Wel mijlpalen in het project dat er weer een fase is afgerond of dat er andere moleculen worden aangeboden voor berekening. Of ze kunnen terug zien pakketje van welk team komt weet ik zo ff niet.

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 22:53

Mist

Een gevaar op de weg

Hoi, welkom bij DPC@UD :)

@1. Ja dat komt goed. Deze maakt ie idd gewoon af (tijdens een taak is er geen contact met de server, dus kan de client hem ook niet ineens afbreken), maar in het vervolg zal hij nog slechts taken van het kankerproject downloaden

@2. Ja alles weegt mee, zie hier voor de precieze verdeling. Hier kun je iig aan beïnvloeden dat je zoals je zelf al zei op de website aangeeft dat de client 10 GB mag gebruiken (wat ie overigens nooit zal doen, die map wordt hoogstens een MB of 10). Verder is er onlangs nog een trucje bekend geworden waarmee je netwerkscore altijd 100 is, namelijk door download.ud.com te blokken, bijv. via je HOSTS file. Maar of je dit wilt doen laat ik jou.

@3. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of de organisatie van een molecuul kan herleiden door welke pc deze is gegaan. Dit vooral omdat alle "veelbelovende" data uiteindelijk door een lab "echt" zal worden onderzocht en dan pas te zeggen valt of er van een doorbraak sprake is. En over zo'n doorbraak; nee voor zover ik weet is er vooralsnog nergens een medicijn gevonden via DC. Alleen enkele wiskundige projecten hebben resultaten bereikt.

o net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mist op 29-01-2004 18:34 ]

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :)

Heb nu dit in m'n HOSTS file staan:
code:
1
127.0.0.1 download.ud.com

En ik heb op de site de max HDD ruimte naar 10Gb gezet. Die percentages in de client staan overigens nog steeds hetzelfde. Ik neem aan dat als de huidige job klaar is, dat er contact wordt gezocht met de server en dat deze percentages ook ge-update worden?

Moet ik nog meer doen?

Zijn er trouwens nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb namelijk nu het idee dat het allemaal draait, en dat ik er bij wijze van spreken het komende half jaar niet meer naar om hoef te kijken. Of moet ik bv 1x in de zoveel tijd de client updaten etc?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:14
grrr... waar zijn mijn credits ;)

Je hebt er verder geen omkijken meer naar hoor :)
Als je je pc opnieuw installed vergeet dat niet ff je ud dir te backuppen. DOe je dit niet en herinstall je ud opnieuw dan kun je niet dezelfde device name meer egbruiken, en ben je in principe je stats kwijt.

https://wren.co/join/Devian

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 13:08

Tao

DPC DE_KOMETEN

Devian schreef op 29 januari 2004 @ 19:10:
grrr... waar zijn mijn credits ;)

Je hebt er verder geen omkijken meer naar hoor :)
Als je je pc opnieuw installed vergeet dat niet ff je ud dir te backuppen. DOe je dit niet en herinstall je ud opnieuw dan kun je niet dezelfde device name meer egbruiken, en ben je in principe je stats kwijt.
Om het nog eventjes aan te vullen:
voor je user-id (waaronder je bekend staat bij UD Grid) volstaat het om het bestandje 'cs.ud' te backup-en. Daar staan nl. jouw gegevens encrypted (of in hex/bin/weet ik veel) in.

Diablo3

Pagina: 1