Toon posts:

Beste manier om dit netwerk te realiseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort schaf ik adsl (over isdn) aan en heb wil dus internetten en netwerken met de volgende apparaten:

1 hoofdpc (die ik trouwens niet 24/7 aan heb staan)
1 pc (wireless)
1 laptop (wireless)

Is nu het beste om alles in 1 te kopen, zoals AP/router/modem in 1?

of een router met ingebouwd modem met een losse AP die ik vervolgens aansluit op de router?

Ik zag bij xs4all dat ze ook een Alcatel Wireless modem verkopen, betekend dat ik wireless kan internetten zonder de hoofdpc aan te hebben staan? Of is dat alleen mogelijk als ik een router aanschaf?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Het alcatel wireless modem is een ap/router/modem in één oplossing en dus eigenlijk perfect voor wat jij nodig wil.

Alleen de prijs van dat kreng .. :/
(Ter vergelijking een Asus WL500-G (54mbit) AP kost €92 en die kan je wel aan een Linksys router hangen van €49. (4poorts cable/dsl router))

Misschien wel één puntje om rekening mee te houden: de xs4all helpdesk zal waarschijnlijk alleen support leveren op de op hun site aangeboden producten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iig.

Heb nu adsl aangevraagt (met doe-het-zelf-pakket) + het thompsen modem (voor 1 pc) (kreeg dat er toch gratis bij :) )

Ik denk dat ik over een tijdje wel overga met router/modem in 1 en een AP aansluiten op de router.