Ik bezit een fujitsu siemens notebook van het type amilo d. Nu is het zo dat op dit notebook ook een touchpad muis zit. Maar nu wil ik dit touchpad uitschakelen omdat ik al een usb muis heb en elke keer met me hand alsnog dat touchpad aanraak wat erg irritant is! Ik heb al op internet gezocht, maar niks gevonden. In windows xp kan ik het niet uitzetten. Fujitsu zelf levert ook geen tooltjes waar het mee kan en in de bios kan ik het ook niet uitzetten! Fujitsu siemens zegt dat het niet mogelijk is. Ik vraag me toch af of er misschien een programma is waarmee het wel kan.
Anoniem: 70162
touchpad is gewoon een ps/2 muis.
ps/2 poort disabelen should do the trick
da's ook de reden dat bij de meeste laptops de touchpad niet meer werkt als er een ps/2 muis aan hangt, maar wel als er een usb muis aan hangt...
da's ook de reden dat bij de meeste laptops de touchpad niet meer werkt als er een ps/2 muis aan hangt, maar wel als er een usb muis aan hangt...
Dat heb ik al geprobeerd, maar het gekke is dat de optie uitschakelen niet te gebruiken is bij de ps2 muis, maar wel bij de usb-muis.Anoniem: 70162 schreef op 29 januari 2004 @ 20:14:
touchpad is gewoon een ps/2 muis.
sorry verkeerde knop! zou een van de mod's zo lief willen zijn om deze te deletenAnoniem: 53401 schreef op 29 januari 2004 @ 23:24:
[...]
Dat heb ik al geprobeerd, maar het gekke is dat de optie uitschakelen niet te gebruiken is bij de ps2 muis, maar wel bij de usb-muis.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 53401 op 29-01-2004 23:25 ]
Ik zou die laptop lekker openmaken, tis maar 1 kabeltje dat je touchpad aanstuurt, is later ook weer terug te hangen.
Alleen gok ik dat je je garantie niet kwijt wilt en dat er een garantie sticker opzit die je belet om de laptop daadwerkelijk open te maken.
Alleen gok ik dat je je garantie niet kwijt wilt en dat er een garantie sticker opzit die je belet om de laptop daadwerkelijk open te maken.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik kan in de bios kizen of de touchpad wel of niet gebruikt moet worden. Dus kiezen dus een seriele muis of de touchpad/ps2.
Zoites heb ik ook met mijn Acer laptop. Ik heb gewoon de driver in apparaatbeheer van de touchpad veranderd naar een willekeurige van Logitech, waardoor 'ie niet meer werkt. Zeker geen nette oplossing, maar het werkt. Waarschijnlijk staat je touchpad in apparaatbeheer als PS/2 muis oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 30-01-2004 23:09 ]
Bedankt, het is me gelukt! Dus voor een volgend iemand met hetzelfde probleem, dit heb ik gedaan:Aikeleer schreef op 30 januari 2004 @ 23:08:
Zoites heb ik ook met mijn Acer laptop. Ik heb gewoon de driver in apparaatbeheer van de touchpad veranderd naar een willekeurige van Logitech, waardoor 'ie niet meer werkt. Zeker geen nette oplossing, maar het werkt. Waarschijnlijk staat je touchpad in apparaatbeheer als PS/2 muis oid.
1. Stel een totaal andere muis driver in voor je PS/2 muis in apparaatbeheer (ik had de logitech wingman game mouse of zoiets)
2. Start de computer opnieuw op, waarna als het goed is je muis niet meer werkt
=== als je het netjes wil afwerken doe dan dit: ===
3. Schakel de muis nu uit, omdat deze optie in apparaatbeheer nu wel beschikbaar is!
4. Installeer weer de goede driver en negeer de melding om het apparaat in te schakelen
5. De muis (touchpad) is uitgeschakeld en de goede driver is weer geïnstalleerd
6. Maak eventueel een tweede hardware profiel aan zodat je bij het opstarten kan kiezen of je muis aan of uit moet
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 53401 op 31-01-2004 10:30 ]
Anoniem: 27527
naar mijn weten kan het veel makkelijker ;-) Ik heb ook een Amilo, maar kan de touchpad gewoon uitschakelen met bijgeleverde software...
het is gewoon een kwestie van alle drivers die je meegeleverd krijgt installeren, met bijbehorende tools en het is klaar... Maar kan natuurlijk zijn dat je een ander type hebt met andere software...
het is gewoon een kwestie van alle drivers die je meegeleverd krijgt installeren, met bijbehorende tools en het is klaar... Maar kan natuurlijk zijn dat je een ander type hebt met andere software...
Je moet soms even goed zoeken, maar met de juiste Synaptics driverversie voor je touchpad kun je 'm daar ook in disablen.
* alt-92 's laptop heeft bijvoorbeeld ruzie met de klit, en die kan ik gewoon uitzetten nu.
* alt-92 's laptop heeft bijvoorbeeld ruzie met de klit, en die kan ik gewoon uitzetten nu.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1