Toon posts:

[RAID5]Data of systeem op array?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een alphaserver aan het installeren. Bij de alphaserver zit een storageworks tower. Deze is gevuld met 7 rz29 schijven (4,3gb). In de as zelf zitten nog 3 losse rz29 schijven.

De storageworks tower kan in RAID5 (of JBOD). Ik heb hem in RAID5 gezet, een logical drive aangemaakt met ra200rcu.

Ik wil er openbsd op hebben. De server gaat vooral websites serveren, SQL draaien (mysql en later misschien wat proberen met oracle). De server gaat ook CVS draaien. Dit is overigens allemaal puur voor hobby (en de CVS voor school).

Ik zit te denken: moet ik het systeem op de RAID array zetten? en de 3 losse disks houden voor extra data?

Of moet ik het systeem op de losse disks zetten (past goed, 1 voor / , 1 voor /var en 1 voor /usr). Ik kan dan een deel van de raid array als home gebruiken).

Het liefst zou ik het systeem in raid 1 hebben, en de rest in raid 5. Maar volgens mij is dat niet ondersteund.

Ik heb er nog een DLT 20/40 drive bij. Dus kan makkelijk (redelijk grote) backups maken.

Welke keuze zouden jullie maken, en waarom?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Ik zou m'n system op de aparte disks zetten en de data op de RAID set..

Motivatie:
Het systeem kan, in geval van een falende HD, opnieuw geinstalleerd worden..als er data op die schijf zou staan ben je het gewoon kwijt.

Verwijderd

tomaat > lijkt mij ook het beste id idd

Verwijderd

Topicstarter
Tomaat schreef op 29 januari 2004 @ 17:50:
Ik zou m'n system op de aparte disks zetten en de data op de RAID set..

Motivatie:
Het systeem kan, in geval van een falende HD, opnieuw geinstalleerd worden..als er data op die schijf zou staan ben je het gewoon kwijt.
daar dacht ik dus zelf ook in eerste instantie aan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
raid1 voor het OS en raid5 voor de data :)

A wise man's life is based around fuck you