Toon posts:

[ATI 9700] weigert tv out met composite kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus in het bezit van een ATI sapphire 9700. Na installatie van de benodigde software op de cd (versie 7.83 met catalyst versie 03.1) met Windows XP, deed mijn tv-out het zoals hij het moest doen. Dus bij het tabblad: INSTELLINGEN – GEAVANCEERD – WEERGAVES, is het hoekje van de tv GROEN

Echter na 2 maanden, probeerde ik het weer eens en toen werkte de tv-out niet meer. Ik dacht: Dat ligt aan mijn instellingen, maar die staan allemaal volgens het boekje. Ik ga mijn display drivers OPNIEUW installeren, maar nog steeds het zelfde probleem.

Windows 2000 geïnstalleerd, nog steeds het probleem
Nieuwe display drivers (25 Mb) van de ATI site gedownload (versie 7.95 en catalyst versie 03.9) maar ik krijg het maar half aan de praat. Namelijk:

1. bij gebruik van S-video kabel > zwart-wit beeld ( instellingen zijn te wijzigen, en dit kon al bij de eerste driver versie)
2. bij gebruikt van composite video kabel > geen beeld
3. bij deze nieuwe driver is het mogelijk om de “tv out te forceren”, dan doet tv-out het WEL, in kleur met een composite kabel. (instellingen zijn niet te wijzigen)
4. Zodra ik het “forceren” uit zet, is het niet mogelijk om de tv out te gebruiken

Voor alle duidelijkheid:
tv out doet het niet met compostite kabel met uitzondering van stap 3
• De tv, de kabels, en het scart opzet stuk zijn niet kapot (getest)
• Mijn tv-out blijft disabled (grijs)
• Zover ik heb gezien gebruikt mijn tv out: PAL-B
• Vele malen zonder resultaat van driver gewisseld
• Ik heb de grote tv out topic doorgespit, zonder resultaat.
• mijn beeldscherm op 800 x 600 gezet met 16 bit en pc opnieuw opgestart

heeft iemand een idee voor dit vage probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat niet veel andere mensen een dergelijk probleem kennen, maar na het wegbrengen van mijn pc naar de winkel deed mijn tv out het weer. :*)

Reden: ik had bij aankoop van mijn pc een verkeerd verloop stukje gekregen, van s-video --> composite video.

De gene die je wel moet hebben bij een ATI kaart is met een blokje op je verloopstukje ( de kant die in je computer gaat).
De gene die het niet doet, is er een waarbij de kant die in je s-video-tv-out gaat alleen maar bestaat uit staafjes.