Printer keuzen, 5 of 6 kleurtjes?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
Ok, 'k ben dus dringend toe aan een nieuwe printer maar heb, hoe kan het ook anders, wat moeite met het beste exemplaar te kiezen.

'k Twijfel nog tussen 3 types: Canon i865, Canon i905D of Canon i965.

De i865 heeft slecht 5 ipv 6 kleuren. Merk je hier iets van? De i9xx hebben trouwens gewoon een apparte cartridge voor zwart. Heeft de i865 4 kleuren + zwart of haalt ie z'n zwart uit 5 kleuren?
Kan iemand me zeggen of'k een verschil zal merken tussen

Verder zie'k op de Canon site dat die i965 veel meer inkt verbruikt (althans veel minder land toekomt dan de i850 of i905D... iemand hier een logische verklaring voor?

Ik zou het gebruiken voor veel text (60%), veel kleurenprints voor in DVD hoesje (39%) en erg weinig foto's (1%) dewelke wel van de beste kwaliteit zouden moeten zijn.

Wie kan der wat nuttigs over zeggen?

• witchdoc
Euhhm.. echt niemand wat over te zeggen? Niemand ervaring met deze printertjes?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De i865 heeft slecht 5 ipv 6 kleuren. Merk je hier iets van?
Het wordt ietsiepietsie mooier als je goed fotopapier gebruikt, maar op ander papier zie je het amper.
Heeft de i865 4 kleuren + zwart of haalt ie z'n zwart uit 5 kleuren?
Printers die zwart krijgen door kleuren te mengen worden voor zover ik weet nietmeer gemaakt. :)
Verder zie'k op de Canon site dat die i965 veel meer inkt verbruikt (althans veel minder land toekomt dan de i850 of i905D... iemand hier een logische verklaring voor?
Meer inkt geeft soms een mooiere foto-afdruk. :)
Mogelijk is het gewoon een instelling die ervoor zorgt dat bij bepaalde afdrukken meer inkt verbruikt wordt.
Ik zou het gebruiken voor veel text (60%), veel kleurenprints voor in DVD hoesje (39%) en erg weinig foto's (1%) dewelke wel van de beste kwaliteit zouden moeten zijn.
Kijk even welke printer ook grote zwarte inktanks kan gebruiken want degene met meer kleuren heeft hoogstwaarschijnlijk een kleinere zwarte inkttank (is dus vaker vernieuwen).
Kijk ook of je de Photoprint-kop er standaard bij krijgt. Bij de mijne moest je die er los bij kopen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Het voordeel van meer kleuren gebruiken om te printen is het vergroten van je "gamut" (kleurbereik). Dit bereiken ze door de toevoeging van licht cyaan en licht magenta, kleuren die normaal gemaakt moeten worden door hele kleine druppeltjes normaal cyaan en magenta.
Als je een camera hebt waar je vooral Tiff of RAW mee fotografeerd, of scans wilt printen met veel kleurinformatie zou ik zeggen ga voor het grootst mogelijke kleurbereik, anders is in principe iedere vier kleuren (CMYK) printer voldoende. Zeker van Canon met hun microfine droplet technologie ziet zelfs "gewoon" CMYK printen er fantastisch uit, ik heb zelf de i560, en de prints hiervan zijn al ongeloofelijk.
Uiteraard spelen opties ook een rol, dat moet je zelf bekijken....

succes

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

poohbeer schreef op 29 januari 2004 @ 16:33:

Wie kan der wat nuttigs over zeggen?
Mijn oom heeft i865 gekocht nadat we veel printers afgewogen hebben. Hij was duurder dan concurrenten maar is goedkoop in het onderhoud door de zuinigheid.

Gezien wat jij wilt printen voldoet de i865 ruim. De fotoprints vind ik persoonlijk erg mooi.

Zover ik mij kan herinneren zit er een enorme zwarte inkttank bij...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• witchdoc
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:47:
Uiteraard spelen opties ook een rol, dat moet je zelf bekijken....
da's dus het rare, die opties zijn identiek op een lcd cardlezer ding bij die 905d na. Maar dat ene kleurtje van de i965 t.o.v. de i865 maakt de eerste wel dubbel zo duur. Dat lijkt me toch best wel extreem als het verschil zo miniem is als hier blijkt. En die i965 is ook nog gewoon op huis tuin en keukenmarkt gericht dus verschil is wel enorm te noemen.
Pagina: 1