Naatmate je langer bezig bent met programmeren, wordt de hoeveelheid code die je gezien hebt (en als je geluk hebt de hoeveelheid kennis die je bezit) almaar groter. Omdat ik ook wel van het bjihouden van vakliteratuur ben, ben ik al enkele keren tegengekomen dat globale variabelen eigenlijk not done zijn. Ik vraag me echter iets af over hoe je het dan oplost.....
question
Zoals gezegd is de public variabele vaak verguisd en wordt keer op keer aangegeven als zijnde een slechte oplossing voor als je applicatie-breed een variabele wilt gebruiken. Mijn vraag is wat eigenlijk het voordeel is van
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde tweaker hier van denkt, en of ik misschien nog iets kan leren vandaag...
question
Zoals gezegd is de public variabele vaak verguisd en wordt keer op keer aangegeven als zijnde een slechte oplossing voor als je applicatie-breed een variabele wilt gebruiken. Mijn vraag is wat eigenlijk het voordeel is van
Delphi:
boven het gebruik van een globale variabele. De property lijkt evenzo beschikbaar als een globale variabele...? Ik kom op enkele plaatsen (internetpagina's) een voorkeur voor deze werkwijze tegen, maar vind nergens een goede verklaring waarom dit nou zoveel beter is dan een globale variabele.1
2
3
4
5
6
7
8
| type TfrmMain = class(TForm) private { Private declarations } ComPrt : integer; public { Public declarations } property ComForRF : integer read ComPrt write ComPrt; end; |
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde tweaker hier van denkt, en of ik misschien nog iets kan leren vandaag...
[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 29-01-2004 16:06 ]