Toon posts:

GDI Printerserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen aan een merk dat printerservers met GDI verkoopt of heeft zelf zo'n printerserver staan. Niet een omgebouwde PC, maar gewoon een klein kastje met UTP in, printerconnector uit

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

GDI?

LinkedIn WoT Cash Converter

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Graphics Device Interface o.i.d.
Een type printer waar je het rekenwerk aan Windows overlaat.
Nadelen: Performance PC zakt in tijdens het printen en (vrijwel) alleen geschikt voor Windows.
Voordelen: :? Nou ja, misschien de aanschafprijs dan.

Ik heb nog nooit een printerserver gezien die dit kan. Misschien kun je een Windows-bak gebruiken. Anders zou ik eerder investeren in een nieuwe printer. Dan ben je misschien wel het goedkoopst uit.

Verwijderd

In ieder geval niet PNS, we wagen maar eens een poging in Overige Hardware :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wat wil je eigenlijk : een print-server die GDI slikt en het vertaalt naar output voor een specifiek print-type, of een print-server die iets anders slikt (wat dan ?) en er GDI van maakt ?
In beide gevallen zou ik me niet kunnen voorstellen waarom iemand zoiets zou bouwen.

Alle print-servers zouden wel GDI transparant moeten doorlaten, het is gewoon een printer-taal, en een print-server hoeft daar geen kennis van te hebben.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Host-based, GDI, and PPA terminology

leesvoer

meer leesvoer
The term host-based printer (sometimes referred to as GDI printer) is a printer that relies on the computer's processor to rasterize the print job, rather than their own formatter board and the processor and circuitry on it.

Most host-based printers use the computer’s GDI interface built into Windows (hence the "GDI printer" term), so there is no need to convert the data to PostScript, PCL, or other printer language. As noted, newer HP host-based printers are supported with newer HP Jetdirect print servers.

Sometimes the terms host-based and GDI are used synonymously and sometimes they are distinguished quite separately. In either case they are usually not supported on an HP Jetdirect print server.

Some HP Deskjet printers are referred to as Printing Performance Architecture (PPA) printers. With this new printing system, the printer handles only basic printer functions while the printer software on the computer handles the formatting. The software driver handles all formatting, such as color matching and correction, half-toning, edge enhancement, tone correction, and ink management.
naar mijn mening hebben printservers vaak problemen met dit soort printers
sommig zijn er echt op gemaakt de hp3500 heeft op die manier zijn eigen usb printserver

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 29-01-2004 20:15 ]

Iperf

Pagina: 1