Toon posts:

MSI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien vinden jullie het geen PNS probleem, maar ik zit er nu 2 dagen op te klooien en kom er niet uit. Dit is het probleem:
We hebben een applicatie beschikbaar gesteld welke vanaf het netwerk gedraaid moet worden. Op de clients willen we in de start->programs map een shortcut maken naar deze applicatie (staat op de l:\_ola56789\olakindercola.exe ).

Kaasje je denk je, ff MSI in elkaar flanzen, discovery draaien. Shortcut maken. Discovery draaien, foutmelding van UNC of absoluut pad negeren en opslaan.

Gebruiker draait de MSI en dan gaat alles prima en er komt een mooie shortcut die werkt, we gooien hem middels de active directory in een groep computers middels een group policy. In deze group policy zetten we in de computer configuratie en dan in de software instellingen een nieuw package. Dit package wijst direct naar een server \\server01\install$\_ola\olakindercola.msi met devolgende instellingen: distributiestatus:toegewezen, automatisch:ja, type upgrade:Vereist. De rest is niet zo interessant.

Indien een computer uit deze groep opstart wordt er inderdaad een shortcut gemaakt, maar de shortcut wijst naar een verkeerde applicatie. De applicatienaam wordt tot 8 karakters ingekort. Dus de shortcut wijst naar l:\_ola5678\olakinder.exe ipv l:\_ola56789\olakindercola.exe.

Iemand een idee? Dit is toch niet een erfenis van een oud DOS tijdperk? Misschien iemand een suggestie om op een makkelijkere manier deze shortcut in het startmenu van users te krijgen?

Het opstartscript van de gebruikers wijzigen en hier de copieer actie inzetten vind ik niet zo netjes eigenlijk.

Verwijderd

Is het ook daadwerkelijk 8.3 notatie zoals hij het geeft? Want in je (ik veronderstel fictieve) voorbeeld heb je 9 tekens.
En gewoon tussen "" zetten helpt niet?

Voor de rest, ikzelf zou dit nu wel even in het login-script erbij zwieren, gewone if not exist %userprofile\start menu\shortcut copy blabla

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Waarom verandere je niet de naam van je exe, desnoods verwijs je naar een shortcut met een andere naam die verwijst naar de exe? (is een slappe workaround, ik weet het...)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

orca.exe

fantastisch programma om msi mee te bewerken waar dat veritas ophoud :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wie zegt dat die installatie met Veritas is gemaakt? :P.

*kijkt naar eigen icoon*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Discovery draaien
Discoz.exe is winstallLE toch?
(kloteding maar goed)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1