Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben hier net nieuw, ik lees al wel een aantal weken het forum mee, maar heb me nu net aangemeld.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede mp3 speler.
Ik heb hiervoor een Napa gehad die speelde op 8-cm cd'tjes.
Dit vond ik maar irritant worden, om elke keer te branden e.d.

Ik ben dus op zoek naar een goede mp3 speler.
128 of 156 mb maakt voor mij niet zo heel veel verschil, ik kan met 128 mb ook best leven.
Ik wil hem graag gaan gebruiken voor op de fiets, op school, bij het sporten en meer van dat soort dingen.
Ook zou ik het heel erg handig vinden als de speler word herkend als externe harde schijf.
Ik wil graag een goede geluidskwaliteit, en ben nu na een paar weken kijken en vergelijken bij een aantal spelers uitgekomen, mijn budget is tot rond de 200 euro.

De spelers, die mij erg aantrekken zijn:

Iaudio Cw300 (256 mb, 128 is hier niet leverbaar)
Xen EMP-200
Ook de I-bead 150 wel, maar in mindere mate.

Ook zit ik te denken aan de Iops MFP-325, alleen vind ik deze wat minder mooi, ik wil namelijk ook wel graag een mooi design.
De Iaudio 4 gaat boven mijn budget. (Ben maar een arm 3e klassertje :P )

Ik heb begrepen dat de Iaudio niet word herkend als externe harde schijf, dat is weer wat minder.

Eigenlijk wou ik jullie dus vragen, welke zou je voor gaan, heb je met een van de spelers ervaring, en welke klinkt beter?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Wesley

Verwijderd

ten eerste heb ik met geen enkelen van deze spelers ervaring, ow ja de I-BEAD 150 wel....ik geloof dat de CW300 beter is dan de XEN en ook dan de I-BEAD. je kan dan kiezen tussen de CW300 en de IOPS en zou ik de IOPS nemen, want die ga ik namelijk zelf ook kopen :) ik vind wel dat je gelijk het dat de IOPS niet echt mooi is, maar ik neem de 512 mb versie en dan is de speler zwart en vind ik meteen een stuk mooier...

ik zou dus de IOPS nemen en anders de CW300....

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Waarom dit topic bestaat mag joost weten, alle meningen zijn persoonlijk. Wat zijn namelijk voor jou de dingen die je belangrijk vindt? Ben je een audiofiel en neem je het liefste je mp3's mee op 320kb/ps en koop je daar Etymotics headphones bij? Of ga jij voor het gadget-gehalte en heb je ook een Sony-Ericsson T900 waar je niks mee doet? Maar anyway, ik heb genoeg gezeken:

Als je voor de geluidskwaliteit gaat zou ik voor de Iaudio CW300 gaan. Neem echter wel mee dat aan deze speler wel wat nadelen kleven (ik heb er 1 gehad, dus ik kan het weten). Hij is namelijk niet als externe HD herkenbaar dus je moet wel de software op een PC hebben staan: muziek van de PC van de buren op je speler zetten kan dus niet. Ook lastig is dat hij geen line-in heeft wat ik zeker een nadeel vind, ik vind het leuk om soms nummers van de radio etc op te nemen, of leuke cabaret stukjes van de TV.

Over-all zou ik voor de IOPS gaan (mijn nieuwe keus, als ik $$ heb), deze speler krijgt zeer positieve kritieken uit de Koreaanse hoek waar deze speler een regelrechte hit is. De voordelen? Alle functies die ik nodig acht: Line-in, FM, voicerecorder, goede equaliser (SRS WoW), USB stekker aan de speler, herkenbaar als hardeschijf en een prachtig OLED scherm. Daarnaast vind ik hem ook nog aan de goedkope kant (zeker de 512 versie, die is nog mooi ook!!).

Als ik jouw TS las kwam het op mij over dat jij het gewoon handig vind om wat muziekjes mee naar school te nemen, als ik jou was zou ik dan eerst eens kijken naar de goedkopere spelers op de MP3-markt. Spelers als de MSI-megastick voldoen voor dat soort doeleinden perfect en ze kosten maar een scheintje van de spelers die jij noemt. Misschien heb ik het mis, neem dan mijn adviezen uit de 2 pragrafen hiervoor over.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al beslist.
Ik heb de Xen besteld.
Hier zitten voor mij meer voordelen aan, vooral dat deze als externe harde schijf word herkend vind ik een groot voordeel, in verband met mijn school.
Ik neem aan dat ook het geluid wel goed zit bij deze speler, misschien iets minder dan bij de cw300, maar dat neem ik voor lief, ook gezien de prijs.
Ik ben toch voor de 128 mb gegaan, omdat ik meestal niet zo heel veel liedjes op de computer heb staan.

Groeten Wesley