[mysql] Uptime fout?

Pagina: 1
Acties:

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 22:22

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb ongeveer 5 dagen geleden m'n nieuwe server "geinstalleerd"
Apache, MySQL etc.
Maar als ik naar m'n uptime kijk (http://213.73.175.36/uptime) staat MySQL hoger dan m'n computer uptime.

"6. dagen, 3. uren", toen stond er nog geeneens windows op :?

Hoe kan dit :?

(neeh, geen zin om te rebooten 8) )

Gromba.nl

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ehh misschien is die uptime van een andere server die in een configfile is ingevuld? Of misschien heeft iemand aan de datum en tijd lopen kloten van de PC?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Of mysql houdt de complete uptime bnij. En wordt dus niet gereset als je de pc afsluit...

Blijft vreemd idd.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
AW_Bos schreef op 29 januari 2004 @ 15:07:
ehh misschien is die uptime van een andere server die in een configfile is ingevuld? Of misschien heeft iemand aan de datum en tijd lopen kloten van de PC?
Niet dat ik weet :) Tijd zelfde gebleven
Ook linkt het niet naar een andere server, want in de Phpmyadmin is de zelfde uptime en wel mijn tabbellen :+

Gromba.nl

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:08:
Of mysql houdt de complete uptime bnij. En wordt dus niet gereset als je de pc afsluit...

Blijft vreemd idd.
Neeh, niet, MySQL uptime = Computer uptime
Als hij als service is geinstalleerd :Y)

Gromba.nl

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maker van het script meld zich :+

Algemene uptime kijkt wanneer er voor het laatst naar de pagefile is geschreven. De MySQL uptime vraagt gewoon de mysql uptime op :+ (SHOW STATUS) :)

Wellicht dat Windows het nodig vond om naar de pagefile te schrijven, nadat ie opgestart was :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
dual-zip schreef op 30 januari 2004 @ 15:34:
Wellicht dat Windows het nodig vond om naar de pagefile te schrijven, nadat ie opgestart was :?
Naar mijn weten maakt Windows vrijwel áltijd gebruik van de pagefile, behalve als je hem via een registry tweak hebt uitgeschakeld. Maar kennelijk geeft jouw script dus ook de foute uptime weer als er normaal gebruik wordt gemaakt van de pagefile, als bijvoorbeeld al het fysieke geheugen niet voldoende is en er geswapt moet worden?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

volgens mij wordt er alleen tijdens het booten even naar pagefile.sys geschreven :)
luc schreef op 15 juni 2001 @ 08:23:
[hint]
De uptime van een windows systeem kun je berekenen aan de hand van de pagefile, de datum waarom deze het laatst gewijzigd is komt direct overeen met de uptime van windows.
[/hint]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1