Ik heb ook een (ongeveer soortgelijk)probleem. Heb 't al gepost in emule deel 10. Maar misschien vangt het hier meer aandacht.
Ik zit al paar weken met het probleem dat ik maar niet met kademlia kan connecten. Nou het connecten lukt eigelijk nog wel, alleen status blijft op Firewalled.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
*Heb al wat emule topic doorgespit, alleen daar zijn zoveel post. Zag door de bomen het bos niet meer.
*Nat tabel toegevoegd met UDP inside ip 10.0.0.153 outside 0.0.0.0 bijde poorten 4673 (dit zou in principe eigelijk al moeten werken)
* Ik heb daarna alle andere combinaties met ip in en uit en udp/tcp gecombineerd, geen werkte (logisch

)
*Uiteindelijk kwam ik in een topic met een probleem met nat tabellen voor alcatel modems. Bleek de oude firmware af en toe problemen te geven. Nou dan maar uit verplichting de firmware van mijn Alcatel Speedtouch 510 multi user upgegrade. En daarna weer met die UDP regels gekloot, werkt ook niet.
Ik heb trouwens mijn emule bak ip bij NAT server ingevuld, hierdoor worden de meeste poorten enzo doorgestuurd. Dus voor emule heb ik geen nat tabbelen hoeven te maken, ik heb gewoon High ID.
Specs:
Alcatel 510 Speedtouch, Version 4.2.3.0.0
Win XP
Xs4all ADSL Basic
Emule v0.41b.29
Nat tabel:
Nr Type Inside address Outside address Prot State
3 Temp 10.0.0.153:4673 unspecified:4673 udp NONE
Hoop dat jullie me kunnen helpen.