Toon posts:

Emule opeens low id

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijd emule.
Alleen heb ik vandaag ineens een low-id
Gister was er niets aan de hand.

Weet iemand hoe dit kan

Poorten 4662 tcp & 4672 udp zijn gemapt.

krijg nu ineens in emule fout melding dat poort 4662 niet bereikbaar is

Verwijderd

vreemd, overigens krijg ik al een high-id als ik alleen 4662 tcp map..

Verwijderd

mijn router wil me wel eens een ander ip geven waardoor de portmappings niet meer kloppen
check je ip eens

Verwijderd

je kunt je vraag trouwens beter in onderstaand topic stellen
eMule opensource eDonkey, deel 10

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:04:
je kunt je vraag trouwens beter in onderstaand topic stellen
eMule opensource eDonkey, deel 10
offtopic:
voor vragen stellen zijn topics ook goed imho - die 'grote' topics maken dat vragen die daar beantwoord worden no-way terug te vinden zijn met de search

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:03:
mijn router wil me wel eens een ander ip geven waardoor de portmappings niet meer kloppen
check je ip eens
heb een vast lokaal ip adres dus dat kan niet

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Heb je al een keer de verbinding verbroken en opnieuw verbinding gemaakt? Of een keer eMule uit en weer aan?

Het kan soms zijn dat een server een foutje maakt namelijk, en dat jij daardoor een lowID krijgt. Denk hierbij aan een timeout of iets dergelijks. Even verbinding verbreken en weer maken is dan vaak de oplossing.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

precies, dat heb ik ook weleens gehad, soms wel 3 keer achter elkaar, gewoon paar keer opnieuw proberen en op verschillende servers.

En zo is het!

Verwijderd

Topicstarter
krijg ook de foutmelding dat poort 4662 niet bereikbaar is terwijl deze wel gemapt is.

Heb al meerdere keren gereconnect en gereboot

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat krijg je als je test met http://www.preinheimer.co...ontest/connectiontest.cgi ? Router al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgelost door een ander client te installeren

had eerst 0.28b
nu .30e

Verwijderd

Aseslno schreef op 29 januari 2004 @ 15:47:
precies, dat heb ik ook weleens gehad, soms wel 3 keer achter elkaar, gewoon paar keer opnieuw proberen en op verschillende servers.
Dat is bij mij precies zo, sommige servers hoog ID en adere servers weer niet.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik heb ook een (ongeveer soortgelijk)probleem. Heb 't al gepost in emule deel 10. Maar misschien vangt het hier meer aandacht.

Ik zit al paar weken met het probleem dat ik maar niet met kademlia kan connecten. Nou het connecten lukt eigelijk nog wel, alleen status blijft op Firewalled.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

*Heb al wat emule topic doorgespit, alleen daar zijn zoveel post. Zag door de bomen het bos niet meer.
*Nat tabel toegevoegd met UDP inside ip 10.0.0.153 outside 0.0.0.0 bijde poorten 4673 (dit zou in principe eigelijk al moeten werken)
* Ik heb daarna alle andere combinaties met ip in en uit en udp/tcp gecombineerd, geen werkte (logisch :?)
*Uiteindelijk kwam ik in een topic met een probleem met nat tabellen voor alcatel modems. Bleek de oude firmware af en toe problemen te geven. Nou dan maar uit verplichting de firmware van mijn Alcatel Speedtouch 510 multi user upgegrade. En daarna weer met die UDP regels gekloot, werkt ook niet.

Ik heb trouwens mijn emule bak ip bij NAT server ingevuld, hierdoor worden de meeste poorten enzo doorgestuurd. Dus voor emule heb ik geen nat tabbelen hoeven te maken, ik heb gewoon High ID.

Specs:
Alcatel 510 Speedtouch, Version 4.2.3.0.0
Win XP
Xs4all ADSL Basic
Emule v0.41b.29

Nat tabel:

Nr Type Inside address Outside address Prot State
3 Temp 10.0.0.153:4673 unspecified:4673 udp NONE

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Pagina: 1