Emule, alcaltel 510i, lage id, forwarden.

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ey ppls,

Ik zit zo'n beetje de hele dag al dit forum door te spitten, maar ik kom er nog steeds niet uit, dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend, sorry hiervoor.

Sinds gisteren heb ik emule ontdenkt (bebruikte eerst overnet, maar dat schoot al helemaal niet op). Nu download ik met een gemiddelde snelheid van ongeveer 23kb/sec, nou weet ik niet of dit normaal is of dat het sneller kan. Ik weet wel dat ik een laag ID heb want in het 'log' heeft de server het daar over.

Ik lees van alles over forwarden van poorten naar de computer. Zelf heb ik een alcatel speedtouch 510i. Wat ik ook probeer ik kan de instellingen maar niet veranderen. Ik had een programma om met NAT aan de slag te gaan, maar die kan geen contact krijgen zegt ie. Trouwens als firewall heb ik zonealarm pro, maar daar heb ik emule alle vrijheid in gegeven, daar ligt het probleem ook niet want als ik de firewall uit zet heb ik nog steeds een laag ID.

Ik heb trouwens adsl lite van Tiscali (1024/386). Wat ik ook niet snap is dat de ene keer lees ik dat het ip 10.0.0.138 is (bestand om modem te configureren van alcatel site gedownload), maar als ik de cd-rom opstart die bij de 510i zat dan zegt ie dat het ip adres 169.254.144.97 is. Beide heb ik geprobeerd om in IE in te typen, maar dan geberud er niks (krijg de melding kan pagina niet vinden). Dus op die manier de instellingen veranderen werkt ook al niet.

Ik ben nu dus echt even helemaal de weg kwijt. Hoe kan ik in hemelsnaam de poorten van de alcatel speedtouch 510i forwarden naar mijn eigen computer???!!!

Voor velen van jullie misschien erg makkelijk, maar voor mij op dit moment niet te doen. Weet de basis van computers, maar ik ben nou ook niet bepaald een whizkid.

CYA,
Bart. (bart_tijsterman@hotmail.com)

50 euro korting bij Tibber + Soundcore Liberty 4 NC + Charge Amps Luna laadpaal te koop.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het IP adres van je modem is default 10.0.0.138 , daart zul je naar toe moeten om te configureren.
Zolang je daarin niet de juiste porten van eMule keihard geforward hebt naar je client/eMule PC zul je altijd een low ID krijgen.
Dat 169.254 adres waar je het over hebt lijkt me erg een APIPA adres van een Windows PC die wel als DHCP Client geconfiged is, maar geen DHCP server kan benaderen.

Misschien iets meer info over je LAN posten ?

p.s.
Groeten onder je post hoeft niet hoor ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wat voor informatie wil je allemaal weten????

50 euro korting bij Tibber + Soundcore Liberty 4 NC + Charge Amps Luna laadpaal te koop.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien iets meer info over je LAN posten ?
Wat zijn je IP settings van modem, PC etc om maar wat te noemen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
IP van mijn comp is: 212.182.***.***
IP van modem is dan volgens mij die 10.0.0.138
Dammit misschien moet ik het ook maar gewoon laten voor wat het is, en is dit gewoon te hoog gegrepen voor mij ofzo :'(

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
KEE, het is me uiteindelijk gelukt. Met behulp van een diagnose programma, 1 instelling veranderd, dit lukte echter pas nadat de modem/router uit was gezet en daarna weer aan was gezet. Nu is mn ID 3584210644. High ID!

Thnx anyway voor je tijd :-D

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
hij is klaar dit topic kan gesloten worden.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Even dit topic weer ff opengooien....
Ik ben dus ook een 'nieuwe' emule gebruiker...
Ik heb alle topics doorgelezen betreffende Emule....
Maar ik voel me toch wel een behoorlijke N00b.. :(
Ik krijg mn emule ook maar niet van die lage Id af....
Ik gebruik ZoneAlarm dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken.
Voor mn gevoel is Emule een prachtig programma, maar ik zit me hier gigantisch
te ergeren....Het lukt niet!
Wie wil er even tijd voor me vrij maken om alles ff door te nemen, Misschien via MSN ofzo.........

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik gebruik ZoneAlarm dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken.
Als je het Emule topic een beetje had gelezen dan had je gezien dat ZoneAlarm problemen heeft met Emule. Ik heb ook een tijdje ZoneAlarm gedraaid en die gaat dus elke connectie nakijken. Dit resulteerd in CPU-loads van zo'n 80%. Mocht je Emule toestemmen om toch gebruik te maken van Internet zal het nooit goed werken. Iets wat jij noch niet hebt gedaan.

Het is misschien handig om een andere Firewall te nemen.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Ik heb nu ZoneAlarm eraf gegooid en deze vervangen door McAffee...maar nog steeds hetzelfde.....LowId :(

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je alles doorgelezen hebt zou ik me maar eens gaan concentreren op:
Het Grote Poortmappingsverhaal
(poort 4662 mappen in je modem / router)

succes

oh en aan je firewall ligt het niet, dus blijf maar lekker bij ZA.

[ Voor 17% gewijzigd door SSH op 09-04-2004 18:08 ]

Pagina: 1