Toon posts:

2d animatie van een computer scherm (startrek / C&C achtig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik het op de goede forum afdeling neerzet.

Ik wil graag voor een filmpje een nep interface voor een computer maken. Een beetje het niveau wat je ziet in james bond achtige films, met kaartjes die gegenereerd worden, en dat er dan een sataliet lijn overheen geprojecteerd wordt, met tijdklokjes die aflopen, enz. enz. (ook in startrek en Command and Conquer zie je ze vrij veel :) )

Weet iemand hier een goed programma voor.

Alvast bedankt Googolplex

Verwijderd

Hmmm, misschien met flash ofzo? Ik denk iig dat je daar al hele leuke dingen mee kunt animeren in die stijl, kost wel wat oefening en moeite natuurlijk.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Director MX is misschien optie.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In Adobe After Effects kun je zulke dingen ook best makkelijk realiseren, gaat om met tig bestandsformaten, en animaties hieraantoevoegen is erg makkelijk. Je kunt exporteren naar vele formaten ook weer :)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

star trek artwork wordt in illustrator gemaakt, en de filmpjes die je in de nieuwe serie (Enterprise) bijvoorbeeld op al de flatscreens ziet worden aangestuurd door een rijtje powercubes met Macromedia Director. Maar voor jou lijkts me dat overkill, op de set kunnen ze met 1 druk op de knop naar "red alert", ik denk dat jij es zou moeten kijken naar Flash voor je animaties en evt naar illustrator voor je vector tekenwerk.

er is keus genoeg, ik teken zelf veel interfaces in illustrator, maar ook werk uit 3ds max is leuk om erin te gebruiken. Wees creatief :)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Vector tekenwerk gaat in Flash ook wel prima hoor. Als je flash trouwens goed onder de knie hebt kun je de interface net zo interactief maken als in het echt lijkt me :)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Flash is idd voor de beginner ook prima om in te vector'en, illustrator is "eventueel" ook leuk dan.

Maar zelf zou ik echt niet meer in Flash willen tekenen, sinds ik illustrator goed onder de knie heb wil ik niets anders meer :)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Me neither, maar andere zweren erbij. Maar als je toch net begint te leren kun je beter hiervoor direct in flash leren, anders blijf je hele tijd heen en weer aant importeren. Erg irritant. En voor een interfaceje niet zo nodig.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Inderdaad, en als je dan toch in Flash begint, vergeet dan het woord 'mask' niet. Dat helpt je, van rode vernietigende laserstraal tot het uitstippelen van het pad wat je missile voor Zenox aflegt: leg er een mask overheen en schuif dit langzaam weg (of maak het kleiner, hell, bedenk iets :+ ) het kan je goed van dienst zijn :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Wat trouwens voor illustrator ook geen slechte tip is :) Ik zou gek worden zonder clipping masks :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle goede ideeen.

Ben nu iig lekker in flash aan het frutten.
Pagina: 1