Toon posts:

WinNT op splinternieuwe P4 bak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier de volgende pc's staan:

P4 2,8 512 ram 80 hd, GF4 mx 440 rest maakt geen hol uit ;)

Hier komt op:

WinNT
Novell Client

Ik loop stage bij een gemeente, daar moeten deze pc's worden ingezet als vlient in ons Novel netwerk.

maar...

zodra we een bestaand image erover zetten.... en we laten de screensaver van de gemeente lopen ( Open Glide) Bevriest het systeem, en kun je gaan resetten :{

dingen die we al uit hebben geprobeerd

-Een NIEUW image maken, dus alles los installeren
-Alle DirectX/Nvidea Drivers
-Alle NT service Packs

we zijn ten einde raad......

weet iemand misschien hoe dit op te lossen is?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
waar komt die image vandaan , is die van een bak met dezelfde specs?

Verwijderd

Topicstarter
QSYS schreef op 29 januari 2004 @ 14:11:
waar komt die image vandaan , is die van een bak met dezelfde specs?
maakt 0 uit, we hebben namelijk ook geprobeerd een NIEW image te bouwen....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43

lier

MikroTik nerd

Staat er iets in de event viewer ?
Is dit image op een "zelfde" systeem gemaakt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op 29 januari 2004 @ 14:13:
Staat er iets in de event viewer ?
Is dit image op een "zelfde" systeem gemaakt ?
niets in de event viewer, en het image is op verschillende pc's geprobeerd te maken, ook op deze nieuwe pc's zelf.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
hmm. NT niet zo'n makkelijk besturings systeem, en stel dat je een image van een P100 overzet op die nieuwe bak, zul je vet probs krijgen.. Dus dat maakt wel uit.
Kun je alle apparaten wel aan de gang krijgen, dus zijn overal wel drivers voor?

Verwijderd

screensaver uitzetten :?

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 09:50
beetje weinig gegevens hè?

hoe groot is de partitie waar je de image op wil knallen? lees daar eerst eens een faq over.

sysprep images van NT gaan hier makkelijk op nieuwe p4 compaqs.

Verwijderd

Wel even goed lezen mensen, het image werkt dus wel, alleen lopt de pc vast tijdens het draaien van de screensaver. het lijkt dus in de videodrivers ofzo te zitten

bijtheweej: DirectX voor windows nt? Dat ging toch niet verder als 3 ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:19:
Wel even goed lezen mensen, het image werkt dus wel, alleen lopt de pc vast tijdens het draaien van de screensaver. het lijkt dus in de videodrivers ofzo te zitten

bijtheweej: DirectX voor windows nt? Dat ging toch niet verder als 3 ofzo?
jij hebt wel gelezen ! ;)

na het proberen van een andere grafische kaart, is het probleem er nog steeds.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:27:
[...]

jij hebt wel gelezen ! ;)

na het proberen van een andere grafische kaart, is het probleem er nog steeds.
Even 'dom' vraagje, een willekeurige andere opengl screensaver?! werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:29:
[...]

Even 'dom' vraagje, een willekeurige andere opengl screensaver?! werkt het dan wel?
nee.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op de oudere types pc`s loopt hij ook vast of niet? Zo niet, wat voor pc`s zijn dat dan en welke videokaart?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 29 januari 2004 @ 14:36:
Op de oudere types pc`s loopt hij ook vast of niet? Zo niet, wat voor pc`s zijn dat dan en welke videokaart?
op oudere types loopt alles wel, deze hebben een ander moederbord,.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:08

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

McRUM = Jeffrey?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46

Kroontje

...

Wordt de machine ook gelockt door de screensaver ? [CTRL]-[ALT]-[DEL] - Lock Workstation ? Zoja, probeer dat eens uit te zetten. Ik heb iets soortgelijks gehad, nadat de screensaver stop werdt gezet bevroor de pc in het 'Unlock venster'.

Verwijderd

Topicstarter
Kroontje1981 schreef op 29 januari 2004 @ 14:48:
Wordt de machine ook gelockt door de screensaver ? [CTRL]-[ALT]-[DEL] - Lock Workstation ? Zoja, probeer dat eens uit te zetten. Ik heb iets soortgelijks gehad, nadat de screensaver stop werdt gezet bevroor de pc in het 'Unlock venster'.
nee

wel kom ik er net achter dat als ik de instellingen op 256 kleuren zet. ik gewoon de OpenGL screensaver kan zien! hij blijft dan dus niet hangen!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
wij hebben hier dezelfde problemen gehad .. ook openGL
lag aan SP6
maar was sporadisch..het herinstalleren van de videokaart drivers NA het installeren van de SP6 wilde vaker het probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op 29 januari 2004 @ 14:53:
wij hebben hier dezelfde problemen gehad .. ook openGL
lag aan SP6
maar was sporadisch..het herinstalleren van de videokaart drivers NA het installeren van de SP6 wilde vaker het probleem oplossen.
het is niet SP1 helaas, net verwijderd, maar hetzelfde probleem :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb helaas geen oplossing voor je, maar als je zoekt bij google groups op "nt4 opengl screensaver hangs" of "nt4 opengl screensaver crash" dan vind je wel een heleboel mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik zie zo snel geen oplossing staan.

Voor de rest, op de oudere types werkt het wel zeg je. Die hebben een ander mobo. Is de videokaart hetzelfde? Misschien kan je het anders zoeken in chipset drivers oid. Ik zou ook eens wat andere/oudere videokaart drivers proberen.

tijd geleden moest ik voor een oud werkgever ook NT4 images maken voor splinternieuwe systemen, maar dat was af en toe echt een ramp. jammer dat je niet de luxe hebt van een ander OS

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:09:
ik heb hier de volgende pc's staan:
maar...
quote]

Probeer de HAL (Hardware Abstraction Layer) eens op Standard PC te zetten, die staat nu waarschijnlijk op ACPI compatible.

Hoe dat precies moet weet ik even niet, heb geen NT machine bij de hand. Ergens in de control panel :). Zoek naar iets als 'machine type' o.i.d.

Zomaar een greep in de lucht eigelijk... het heeft voor mij eens heel veel rare NT problemen op een laptop opgelost. Het is het proberen waard...

Groet,
T

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
idd met die hal is het proberen waard je moet dan op F5 drukken tijdens de setup (als ie de drivers gaat laden)

http://support.microsoft....n-us;132512&Product=ntw40

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 29-01-2004 22:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 29 januari 2004 @ 22:47:
idd met die hal is het proberen waard je moet dan op F5 drukken tijdens de setup (als ie de drivers gaat laden)

http://support.microsoft....n-us;132512&Product=ntw40
Klopt, maar het is ook mogelijk dat NA installatie te doen. Heb ik ook gedaan, weet nu alleen niet meer precies waar dat zit in de control panel.

Scheelt toch een extra handeling, opnieuw installeren...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 01:30:
[...]

Klopt, maar het is ook mogelijk dat NA installatie te doen. Heb ik ook gedaan, weet nu alleen niet meer precies waar dat zit in de control panel.

Scheelt toch een extra handeling, opnieuw installeren...
veranderen van hal kan niet met nt4 (wel van up naar mp overigens met tool van MS)

met 2000 en xp kan het wel, mischien dat je je daarin vergist?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Wij hebben ook oude systemen vervangen door nieuwe systemen en op die nieuwe systemen moest ook NT komen.

Ik heb gewoon het oude image gepakt, die op de nieuwe machines gezet. Het enigste wat ik nog daarna veranderd hebt, is het aanpassen van de drivers. Dus de Via 4-1 erop gezet, enz.

Misschien gaat er iets wel fout bij het imagen. Wij maken met ghost een image en zetten die op alle machines. Daarna draaien we ghostwalk om de computernaam te veranderen (dus ook de SID). Dan booten en opnieuw in het domein opnemen.

Sysprep heb je pas nodig als je 2000 images gaat maken. Niet bij NT
Pagina: 1