Toon posts:

[ATI RADEON 9500] Beeld valt soms uit bij nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Connect3D Radeon 9500 128MB

Gebruikte driverversie: 6.14.1.6307
Recentste driverversie: 6.14.10.6414

Mijn beeld valt sinds enkele maanden regelmatig uit. Het duurt maar enkele seconden, maar het is heel vervelend en het kan niet goed zijn voor m'n scherm.

Ik heb al geprobeerd met een ander scherm, dan blijft het probleem. Ik heb dan maar een oude driver geïnstalleerd en dan was het opgelost. Maar nu heb ik uiteraard problemen met allerlij games.

Op google heb ik hier niks over gevonden. Weten jullie raad?

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem meegemaakt. Ik denk dat je met de "nieuwe driver" de Catalyst 4.1 bedoeld? Bij mij is het alleen veel minder heftig dan jij beschrijft. Ik heb het alleen heel eventjes voordat het aanmeldscherm van Win XP komt. Het is bij mij ook pas sinds de nieuwe Catalyst. Maar ik heb een ATI Radeon 9600 128 MB van Connect 3D. Heb tot nu toe geen andere oplossing gevonden maar heb er ook niet zo veel last van.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
probeer toch eens catalyst 3.7, of heb je dat al gedaan?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
mijn radeon 9500 non pro 128 mb van sapphire werkt ook niet goed met drivers boven de 3.7, krijg dan artifacts....

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
met de 3.7 blijft het probleem
met de 4.1 is het nog erger :/

artifacts krijg ik alleen als ik de softmod gebruik, anders geen last van

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 16:11 ]

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik weet het niet, maar misschien kun je proberen in de BIOS het AGP-voltage hoger te zetten. (voorzichtig ;) )

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
Bij sommige driver-versies heb ik ook last van dit probleem. Monitor gaat op zwart en weer aan.

Bij de vorige en nieuwste Omega drivers heb ik dit probleem maar zeer zelden.

Verwijderd

Ah, ik ben dus niet de enige met problemen. Ik heb vorige week de nieuwste ATI drivers geinstalleerd voor mijn Radeon 9500 en sindsdien zijn mijn graphics helemaal gaan flippen.

Als je bij 'system' naar de drivers gaan kijken, blijkt dezelfde driver 2 maal geinstalleerd te zijn. Verwijder je 1 van deze installaties, gaat de computer lekker crashen, laat je ze beide aanstaan, boot de computer alleen nog op in 'safe mode'. De enige oplossing die enigzins lijkt te werken is om 1 van deze installaties gewoon op inactief te zetten, alles werkt dan wel, maar niet zo goed als het hoort.

Mijn harde schijf heeft ondertussen ook nog eens slechte sectoren, dus ik denk dat ik maar een nieuwe schijf koop, windows daarop installeer en wat oudere drivers ga opzoeken, in de hoop dat dit alles oplost.

Verwijderd

Ik heb ook een 9500 non pro saphire met de Catalyst 4.1 Softmodded drivers,
maar hier draait ie gewoon goed. Heb je de omega drivers al geprobeerd?

Verwijderd

Lijkt erop dat mijn probleem dieper lag. Heel de kaart heeft net de geest gegeven. Gelukkig heb ik nog een FX5600 kaartje op reserve liggen, maar het is wel balen. De kaart was nog maar iets van 9 maanden oud, maar ik heb er destijds gelijk de koeler afgehaald en er waterkoeling opgezet, dus ik denk niet dat ik hem onder garantie retour kan zenden. Ze zeggen vast wel dat ze hem niet meer willen, aangezien de standaard koeler eraf is geweest :(

Iemand nog een mega grote sleutelhanger nodig?
Pagina: 1