Ik heb gisteren heatsinks op m'm mem van m'n 9800Pro geplakt, maar nu heb ik checkerboards/artifacts (What's the difference?). Zonder extra koeling had ik nergens last van. Situatie:
Video:
Sapphire 9800Pro @default
GPU-cooling: DangerDen Radeon met AS Ceramique in de juiste hoeveelheid
Memcooling: TweakMonster Ramsinks BGA
Pasta: Zalman Therman adhesive
Watertemp: 27 graden idle/31 stressed, gemeten voor radiator
Rest:
XP1800+ @1980MHz(11x180) @1.7V: 36 gr idle / 41 gr stressed
Asus A7V333 rev2.00
2*256MB Corsair ValueSelect PC3200
Enermax 350W Silent
Zo ziet 3DMark2001se er bij mij uit:
(Klik op plaatje voor grotere afbeelding)
Overigens heb ik ook in het opstartscherm van WinXPPro zwarte vlekjes in het logo, dus niet alleen bij 3d treedt het verschijnsel op. Wanneer ik normaal in Windows zit, heb ik nergens last van.
Ik heb Zalman plak gebruikt om de sinkjes te lijmen. De rode pasta was bruin er er kwam vocht uit. Deze pasta is dus niet zoals het hoort.
Mogelijk veroorzaakt het vocht de problemen, maar volgens Zalman is geen enkel onderdeel van de pasta's geleidend. Overigens krijg ik nieuwe pasta van Tweakstore, dus alle sinkjes gaan eraf en met de goede pasta weer erop.
Morgen gaat de kaart dus in de vriezer om alle heatsinks die wel zijn blijven plakken te verwijderen. Dan kan ik ook kijken of er ergens lijmrestanten zitten.
[Vraagmode]
Kan het probleem veroorzaakt worden door de Zalman plak?
Hoe kan ik de lijmresten verwijderen/oplossen, zonder m'n plank te slopen?Gevonden
Wat is eventueel een andere oorzaak?
[/Vraagmode]
Ik heb in de search alles gelezen waar Zalman Adhesive voorkwam, maar daar vond ik geen oplossing voor het probleem. Het forum van Zalman bood ook geen oplossing. Google bood antwoord op de vraag van checkers en artifacts maar niet in combinatie met de (Zalman) plak.
Video:
Sapphire 9800Pro @default
GPU-cooling: DangerDen Radeon met AS Ceramique in de juiste hoeveelheid
Memcooling: TweakMonster Ramsinks BGA
Pasta: Zalman Therman adhesive
Watertemp: 27 graden idle/31 stressed, gemeten voor radiator
Rest:
XP1800+ @1980MHz(11x180) @1.7V: 36 gr idle / 41 gr stressed
Asus A7V333 rev2.00
2*256MB Corsair ValueSelect PC3200
Enermax 350W Silent
Zo ziet 3DMark2001se er bij mij uit:
(Klik op plaatje voor grotere afbeelding)
Overigens heb ik ook in het opstartscherm van WinXPPro zwarte vlekjes in het logo, dus niet alleen bij 3d treedt het verschijnsel op. Wanneer ik normaal in Windows zit, heb ik nergens last van.
Ik heb Zalman plak gebruikt om de sinkjes te lijmen. De rode pasta was bruin er er kwam vocht uit. Deze pasta is dus niet zoals het hoort.
Mogelijk veroorzaakt het vocht de problemen, maar volgens Zalman is geen enkel onderdeel van de pasta's geleidend. Overigens krijg ik nieuwe pasta van Tweakstore, dus alle sinkjes gaan eraf en met de goede pasta weer erop.
Morgen gaat de kaart dus in de vriezer om alle heatsinks die wel zijn blijven plakken te verwijderen. Dan kan ik ook kijken of er ergens lijmrestanten zitten.
[Vraagmode]
Kan het probleem veroorzaakt worden door de Zalman plak?
Hoe kan ik de lijmresten verwijderen/oplossen, zonder m'n plank te slopen?Gevonden
Wat is eventueel een andere oorzaak?
[/Vraagmode]
Ik heb in de search alles gelezen waar Zalman Adhesive voorkwam, maar daar vond ik geen oplossing voor het probleem. Het forum van Zalman bood ook geen oplossing. Google bood antwoord op de vraag van checkers en artifacts maar niet in combinatie met de (Zalman) plak.
edit:
Zojuist even 3DMark2001se helemaal laten draaien en zie dat m'n score enorm is ingezakt. Het was 14.000 en is nu slechts 10.000 punten
Zojuist even 3DMark2001se helemaal laten draaien en zie dat m'n score enorm is ingezakt. Het was 14.000 en is nu slechts 10.000 punten
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 02:27 ]