Toon posts:

[IE/OL] Gedwongen 'save to disk' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers, een desktop en een laptop. Op de desktop kan ik bepaalde e-mail attachments (bijv. ZIP files) meteen openen, op de laptop wordt ik gedwongen eerst 'save to disk' te doen. Daarna kan ik ze wel gewoon openen.

Bij het web browsen komt iets vergelijkbaars voor. Op de desktop kan ik MPEG bestanden gelijk laten afspelen in Windows Media Player. Op de laptop moet ik ze eerst opslaan.

Ook komt het bij bepaalde bestanden voor dat ik op de desktop de keuze krijg tussen opslaan of openen, maar de optie openen is bij de laptop altijd geblokkeerd ("grey-out").

Ik vermoed dat dit met security te maken heeft, maar in de gevallen waarin dat niet relevant is wil ik toch graag bestanden gelijk kunnen openen. Het moet kunnen want het heeft eerder op diezelfde laptop ook goed gewerkt.

Waar en hoe stel ik dat in?

De PCs draaien beiden Win2k SP4. Internet Explorer 6.0 op de desktop, 5.5 op de laptop. Beiden draaien Outlook2000. Uiteraard gezocht op internet en GoT, maar geen oplossing gevonden. IE options, trusted zones, etc geprobeerd. Allemaal nix :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit en een move naar Software Algemeen - vragen over IE en Outlook horen daar beter thuis :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 januari 2004 @ 14:02:
Kleine titel edit en een move naar Software Algemeen - vragen over IE en Outlook horen daar beter thuis :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen
Hmmm. Vooruit dan maar... ;)

De kans lijkt me echter groot dat het probleem door een Windows security setting veroorzaakt wordt, en zich manifesteert in programma's zoals IE en Outlook.