vreemd geval met p200mmx systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
Hmmm, zit dus met een vreemd probleempje. Ik wilde mijn oude pc (p200mmx) weer in elkaar zetten met wat andere rotzooi erbij om er wat leuks mee te doen. Maar het wil niet echt lukken.

Heb er nu een Asus tx97 bordje in met p200mmx, 32MB pc66 SDRam en oud grafisch kaartje.

Nu start ik mijn pc op en zie ik de info van de grafische kaart, vervolgens zou het systeem het moeten overnemen, maar ik krijg nu alleen een knipperende cursor te zien.

grafische kaart en geheugen doen het allebij, aangezien grafische kaart beeld geeft en geheugen net uit andere bak komt. Tevens geeft het systeem pieptonen als ik ze er niet in heb.

Iemand die ooit ook zoiets heb meegemaakt en heb kunnen oplossen??

3kwp pvoutput

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
meestal kan je aan de piepjes die die geeft horen wat de foutmelding is. Ik zou proberen om eens na te kijken of de jumper instelling goed staan, of als het moederbord jumperless is of je clear cmos gedaan hebt, dat is evengoed wel makkelijk om even te doen (clear cmos) of zet er ff een ander videokaartje in om te testen... of geheugen ofzo.
laat ook eerst alles eruit behalve je videokaart kijk dan of die opstart. dus haal je hd/fdd enz eraf en start dan eens op

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
op dit moment heb ik dat dus allemaal al getest, ik heb ze stuk voor stuk eruit gehaald om te kijken of ik de piepjes hoor, hoor ik dus. Geheugen komt net uit andere pc. Grafische kaart geef beeld, dus kan ook niet.
Jumpersettings heb ik niet verandert vanuit werkende toestand vroeger, alles is nog hetzelfde. CMOS heb ik ook even gereset, en heeft niets uitgemaakt.

3kwp pvoutput