Toon posts:

Driver instaleren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
omdat ik problemen heb met mijn video kaart (Radeon 9600 Pro) wil ik de nieuwe catalyst driver instaleren (versie 4.1).
Met mijn huidige driver komt het regelmatig voor dat mijn computer spontaan reboot tijdens het spelen van een spel :-(
Als ik de instructies volg van ATI moet ik het volgende doen:
-Download driver (geen probleem)
-Uninstall huidige driver (geen probleem)
-Reboot, zodra Windows dit aangeeft (geen probleem)
-Cancel de instalatie van een graphic driver tijdens het heropstarten. DIT LUKT NIET, windows instaleert automatisch opnieuw de ATI driver. :(

Hoe voorkom ik nu dat Windows deze auto install uitvoert?

Mijn Comp specs:
Pentium 4, 2.4 Mhz
512 RAM
9600 PRO kaart
Windows XP Home

Iemand die kan helpen?
Alvast vriendelijk bedankt!

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 17:11
Waarom installeer je de driver niet gewoon met de hand, via apparaatbeheer?

Verwijderd

Zet automatisch opstarten eens uit, bij tab geavanceerd van de eigenschappen van deze computer. Dan kun je de fout lezen en opzoeken.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Als Windows de driver van ATI zelf opnieuw installeerd, dan is de uninstall van je drivers niet goed gegaan in ieder geval, want die uninstall hoort werkelijk alle driver bestanden te wissen zodat Windows ze ook niet meer kan vinden. Windows haalt de drivers dus ergens vandaan. Zoek eens uit waar vandaan hij ze haalt, wellicht kun je ze handmatig wissen zodat je wel goed kan installeren.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 29 januari 2004 @ 18:56:
Als Windows de driver van ATI zelf opnieuw installeerd, dan is de uninstall van je drivers niet goed gegaan in ieder geval, want die uninstall hoort werkelijk alle driver bestanden te wissen zodat Windows ze ook niet meer kan vinden. Windows haalt de drivers dus ergens vandaan. Zoek eens uit waar vandaan hij ze haalt, wellicht kun je ze handmatig wissen zodat je wel goed kan installeren.
Het feit dat Windows bij herstarten automatisch de betreffende drivers laad, betekent dat de Uninstall niet volledig was.
Lijkt uitstekend te kloppen, na de auto Uninstall , vond ik met handmatig zoeken nog vele ATI bestanden. Nadat ik deze gedelete had, vroeg Windows bij opstart keurig (nadat de nieuwe hardware was gedetecteerd) naar auto zoeken of handmatig selecteren. Vervolgens al deze opties gecancelled, daarna ging de instalatie van de catalyst drivers moeiteloos!
Nu maar open dat het crashen verleden tijd is!
In ieder geval van harte bedankt voor jullie input :)